تراست والت + آموزش ساخت کیف پول و خرید و فروش Trust Wallet در ایران

صرافی بایننس سال ۲۰۱۸ تراست ولت را تحت مالکیت خود درآورده است تا سرویس بهتری را ارائه کند؛ برای ایجاد این کیف پول ارزدیجیتال غیرمتمرکز نیازی به وارد کردن ایمیل و شناسه کاربری ندارید و قابل ردگیری نیست.

به گزارش ایمنا، اولین قدم برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال و شروع سرمایه گذاری انتخاب یک کیف پول مناسب است. بین اپلیکیشن‌های موجود برای ذخیره‌سازی رمز ارزها تراست ولت یکی از محبوب‌ترین‌ها است. تراست والت معیارها و فاکتورهای اصلی انتخاب یک کیف پول رمز ارزی مناسب نظیر امنیت بالا، پشتیبانی از ارزهای دیجیتال متعدد و داشتن مرورگر دی‌اپ داخلی را برآورده می‌کند. کل پکیج آن در قالب یک رابط کاربری ساده در اختیار هر دو دسته کاربران حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای قرار دارد.

تراست والت چیست؟

تراست ولت کیف پول متن باز، غیرمتمرکز و قابل نصب روی موبایل است که به ادعای وب سایت سازنده‌ی آن از بیش از یک میلیون رمزارز و ۵۳ بلاک چین پشتیبانی می‌کند. این والت ابتدا برای نگه‌داری از توکن‌های ERC20 و ERC223 طراحی شده بود اما اکنون از اکثر رمز ارزهای مطرح بازار از جمله بیت کوین نیز پشتیبانی می‌کند. این کیف پول دارای مرورگر داخلی وب ۳ است که به کاربران امکان استفاده از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز روی بلاک چین اتریوم را می‌دهد، همچنین کاربران آن می‌توانند از صرافی غیرمتمرکز داخلی آنکه روی شبکه‌ی کایبر (Kyber) کار می‌کند، استفاده کنند. تراست ولت در حال حاضر علاوه بر پشتیبانی از توکن‌های بستر اتریوم، از توکن‌های بستر بایننس چین و توکن‌های SPL شبکه‌ی سولانا نیز پشتیبانی می‌کند.

اپلیکیشن تراست ولت را می‌توان به صورت رایگان از گوگلی پلی استور یا اپل استور دانلود کرد. تراست ولت در اندروید ۵ یا بالاتر و iOS نسخه‌ی ۱۰ یا بالاتر قابل اجرا است.

تراست والت + آموزش ساخت کیف پول و خرید و فروش Trust Wallet در ایران

تراست والت چگونه کار می‌کند؟

هر بلاک چین دارای مجموعه‌ای از آدرس‌های عمومی است که کلید عمومی نامیده می‌شود، دارایی‌های رمزارز درون این آدرس‌ها ذخیره و رمزنگاری می‌شود. تراست ولت هیچ رمز ارزی را درون سرورهای خود ذخیره نمی‌‎کند، تنها به کاربران امکان دسترسی به دارایی‌های رمزارز روی بلاک چین را می‌دهد. کاربران با در دست داشتن کلید خصوصی خود و از طریق کیف پول دیجیتال به رمزارزها دسترسی و آن‌ها را مدیریت می‌کنند. تراست ولت علاوه بر ایجاد امکان انجام تراکنش روی رمزارزها، به کاربران خود امکان ترید و استیک (کسب سود در مقابل قفل کردن دارایی) را می‌دهد.

استفاده از تراست ولت رایگان است و این اپلیکیشن هیچ هزینه‌های برای خود برنمی‌دارد. تمامی کارمزدهای کم شده در حین ارسال و دریافت رمزارز به تأیید کنندگان و ماینرها تعلق می‌گیرد.

تاریخچه تراست والت

تراست ولت توسط ویکتور رادچنکو، توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزار اوکرایی که ساکن آمریکا است، ساخته شد، او اولین بار با ارزهای دیجیتال از طریق بیت کوین و در فضای دارک وب آشنا شد، این نه بیت کوین، بلکه اتریوم بود که او را به ورود به صنعت ارزهای دیجیتال تشویق کرد. رادچنکو ابتدا اپلیکیشنی طراحی کرد که به راننده‌های کامیون کمک می‌کرد تا جای پارک و استراحت پیدا کنند. ویکتور پس از انتشار موفق این اپلیکیشن بود که اعتماد به‌نفس لازم را برای طراحی کیف پولی برای نگه‌داری توکن‌های ERC20 به دست آمده از طریق ICO پیدا کرد.

رادچنکو پروژه‌ی تراست ولت را در سال ۲۰۱۷ شروع کرد. پس از مدت کوتاهی، عملکرد این اپلیکیشن در استفاده از توکن‌های بستر اتریوم، موجب شد هزاران نفر از سراسر جهان برای سرمایه‌گذاری در رمزارزها جذب این کیف پول شوند. هدف این پروژه جذب همگان به ارزهای دیجیتال بود، امری که تنها در صورت وجود استفاده‌ی آسان از رمزارزها محقق می‌شد. افراد در صورتی که بتوانند به آسانی و از طریق کارت‌های اعتباری و بانکی رمزارز خریداری کنند، به استفاده‌ی بیشتر از آن‌ها ترغیب می‌شوند. در عین حال تراست ولت سعی دارد امنیتی در حد بانک‌ها را برای کاربران خود فراهم کند. به‌همین‌دلیل، رابط کاربری تراست ولت کاربرپسند و با امکان استفاده‌ی آسان طراحی شد.

تراست والت + آموزش ساخت کیف پول و خرید و فروش Trust Wallet در ایران

ویژگی‌های تراست ولت

تراست ولت ویژگی‌های کلیدی زیر را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد:

عدم نیاز به KYC (تأیید هویت): تراست ولت در هنگام ایجاد حساب، کاربران خود را به ملزم به تأیید هویت نمی‌کند. ازآنجاکه این این کیف پول غیر امانی است، هیچیک از اطلاعات کاربران را در سرورهای خود ذخیره نمی‌کند.

امکان استیکینگ: تراست ولت امکان کسب سود از دارایی‌های دیجیتال را با بهره‌ای قابل انعطاف به کاربران خود می‌دهد. کاربران می‌تواند رمزارزهایی که از گواهی سهام (PoS) استفاده می‌کنند را در این اپلیکیشن قفل کنند و در ازای آن سود دریافت کنند. پلتفرم استیکنیگ تراست ولت از رمز ارزهای ترون (TRX)، تزوس (XTZ)، وی چین (VET)، کالیستو (CLO)، کازماس (ATOM)، کاوا (KAVA)، آی او تکس (IOTX)، توموچین (TOMO) و الگوراند (ALGO) پشتیبانی می‌کند. اتر (ETH) و کاردانو (ADA) نیز به‌زودی به این لیست اضافه خواهند شد.

نمودار قیمتی داخلی: تراست ولت دارای چارت‌های درون برنامه است، تریدرها می‌توانند بدون نیاز به خروج از برنامه به مشاهده‌ی قیمت رمز ارزهای خود بپردازند.

اخطار تغییر قیمت: کاربران می‌توانند با فعال کردن اخطارهای تغییر قیمت، هرگونه نوسان قیمت در رمزارز مورد دلخواه را به صورت نوتیفیکیشن در تلفن همراه خود مشاهده کنند.

همکاری با بایننس: تراست ولت در همکاری با بایننس توانسته است تعداد کاربران بسیار زیادی را به خود جذب کنند، این امر باعث توسعه‌ی هرچه بیشتر این اپلیکیشن و اضافه کردن امکانات جدیدتر در آینده خواهد شد.

بکاپ گیری آسان: تراست ولت برای بکاپ گرفتن کاربران خود را موظف به یادداشت ۱۲ کلمه‌ی بازیابی در هنگام ساخت کیف پول جدید می‌کند. کاربران با وارد کردن این ۱۲ کلمه به‌راحتی می‌توانند کیف پول خود را بازیابی کنند.

در اختیار قرار دادن کلیدهای خصوصی: اپلیکیشن تراست ولت با در اختیار قرار دادن کلیدهای خصوصی به کاربران خود، از این امر اطمینان حاصل می‌کند که تنها دارنده‌ی حساب بتواند به دارایی‌های مالی حساس دسترسی پیدا کنند. کلیدهای خصوصی کاربران به صورت محلی در گوشی کاربران ذخیره می‌شود، تراست ولت این کلیدهای خصوصی را سرورهای خود ذخیره نمی‌کند.

پشتیبانی از کوین‌ها و توکن‌های متعدد: امروزه رمز ارزهای بسیار زیادی در بازار وجود دارد، تراست ولت از بسیاری از این رمزارزها در اپلیکیشن خود پشتیبانی می‌کند. تراست ولت به کاربران خود امکان خرید یا معاوضه با کوین‌های دیگر را می‌دهد.

امکان خرید با کارت اعتباری: شروع خرید از بسیار از صرافی‌های رمزارز، امری چالش برانگیز است. تراست ولت برای رفع این مشکل، امکان خرید مستقیم و از طریق کارت‌های اعتباری را به کاربران خود می‌دهد.

اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (دپ): تراست ولت با داشتن مرورگر داخلی که از وب ۳ پشتیبانی می‌کند، امکان دسترسی به دپ‌ها را به کاربران خود می‌دهد. کاربران می‌توانند از این طریق به صرافی‌های غیرمتمرکز، بازارهای فروش NFT، بازی‌های کریپتویی و امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) دسترسی پیدا کنند.

تراست والت + آموزش ساخت کیف پول و خرید و فروش Trust Wallet در ایران

رمزگذاری تراست ولت

هنگام ورود به برنامه، امکان ایجاد رمز عبور برای ایجاد امنیت اضافی نیز فراهم شده است.

  • یک رمز عبور ۶ کاراکتری انتخاب کنید.
  • هر بار که بخواهید وارد برنامه شوید و یا تراکنشی را امضا کنید، لازم است این پسورد ۶ کاراکتری را وارد کنید.
  • در صورت فراموش کردن این رمز عبور، می‌توانید با استفاده از عبارت بازیابی آن رمز عبور خود را بازیابی کنید.

تهیه نسخه پشتیبان از تراست ولت

از آنجایی که این کیف پول روی تلفن همراه شما نصب می‌شود، با حذف برنامه، خرابی یا شکستگی تلفن همراه دیگر قابل دسترسی نیست. برای جلوگیری از این گونه مشکلات، می‌توانید از همان ابتدا از کیف پول خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. در غیر این صورت، اگر به هر دلیلی دسترسی شما به کیف پول از بین برود، با هیچ روش دیگری نمی‌توانید دوباره وارد آن شوید. منظور از تهیه نسخه پشتیبان، یادداشت ۱۲ کلمه بازیابی یا Recovery Phrase است که در زمان نصب کیف پول به شما نمایش داده می‌شود. به دلیل اینکه در زمان نصب کیف پول تراست ولت مانند کیف پول‌های دیگر شماره تلفن یا ایمیلی از سمت شما ثبت نمی‌شود، تنها راه دسترسی به کیف پول‌تان، استفاده از ۱۲ کلمه بازیابی است.

DEX صرافی غیر متمرکز داخلی تراست ولت

در کیف پول Trust Wallet امکان ترید ارزهای دیجیتال نیز وجود دارد. برای خرید ارز دیجیتال در این کیف پول، دو راه ساده وجود دارد. در حال حاضر، تنها امکان معامله توکن‌های ERC20 به اتریوم و توکن‌های BEP2 به بایننس کوین و بالعکس وجود دارد.

تبدیل ارزها به یکدیگر در تراست ولت

کیف پول تراست مستقیماً به بایننس دکس یا همان صرافی غیر متمرکز بایننس متصل می‌شود، تا امکان معامله ارزهای دیجیتال را فراهم کند. این ویژگی، شبیه به یک صرافی سنتی است که از طریق آن می‌توانید دفتر سفارش یا Order Book را مشاهده کرده و سفارشات خرید و فروش‌تان را تنظیم کنید. گزینه اکسچنج، در حال حاضر تنها برای ارز BNB و BEP2 فعال است. فقط در نظر داشته باشید که استفاده از این گزینه، نیازمند پرداخت کارمزد شبکه است.

استفاده از کیف پول تراست ولت

پس از دانلود و نصب وارد برنامه شوید و به منظور ساخت یک کیف پول جدید روی گزینه “Create a New Wallet” ضربه بزنید.

تراست والت + آموزش ساخت کیف پول و خرید و فروش Trust Wallet در ایران

بعد از ساخت کیف پول جدید در تراست والت عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای آن را دریافت خواهید کرد. این عبارت را در مکانی ایمن و آفلاین یادداشت کنید.

نکته مهم: در صورت گم یا فراموش شدن این عبارت ۱۲ کلمه‌ای (در حالی که به خود برنامه نیز مثلاً به خاطر گم شدن گوشی دیگر دسترسی ندارد) سرمایه‌تان برای همیشه از بین رفته است و هیچ راه بازگشتی وجود ندارد. کیف پول‌های غیر حضانتی مثل تراست ولت کنترل دارایی را به طور کامل در اختیار خودتان قرار می‌دهند و از این نظر مسئولیت کاربر بالا است.

برای اطمینان از یادداشت صحیح، تراست ولت از شما می‌خواهد کلمات بازیابی را مجدداً به ترتیب وارد کنید. در صورت وارد کردن صحیح کلمات بازیابی، کیف پول شما با موفقیت ساخته می‌شود.

تراست والت + آموزش ساخت کیف پول و خرید و فروش Trust Wallet در ایران

اکنون اپلیکیشن آماده استفاده است.

امنیت کیف پول تراست ولت

در مقایسه با دیگر کیف پول‌های مشابه (نرم افزاری و گرم) تراست والت دارای بالاترین سطح امنیت است و به خودی خود هک نمی‌شود، مگر اینکه کاربر در رعایت یک سری نکات امنیتی کوتاهی کند. قبل از بررسی بیشتر سطح امنیت کیف پول تراست ولت بهتر است به دو ویژگی امنیتی بسیار مهم آن توجه کنید.

  • استفاده ناشناس (بدون احراز هویت): از مرحله دانلود گرفته تا ساخت کیف پول جدید و در ادامه دریافت و ارسال رمز ارز، هیچ اطلاعاتی ارائه نمی‌کنید. حتی لازم نیست با یک ایمیل یا شماره موبایل وارد برنامه شوید. استفاده از تراست والت کاملاً ناشناس است و هویت شما فاش نمی‌شود. این موضوع خیال شما را از بابت حفظ حریم خصوص راحت خواهد کرد. برای اطمینان خاطر بیشتر، توسعه‌دهنده تراست ولت متعهد شده است که هرگز در پس‌زمینه (به دور از چشم کاربران)، اقدام به جمع‌آوری اطلاعات کاربران نمی‌کند.
  • غیر حضانتی: تراست والت در دسته‌بندی کیف پول‌های ارز دیجیتال غیر حضانتی قرار می‌گیرد، به این معنی که کلیدهای خصوصی شما (رمز نشان‌دهنده مالکیت شما بر رمز ارزهای داخل کیف پول) را در یک سرور آنلاین ذخیره نمی‌کند و این کلیدها همواره در خود حافظه گوشی باقی می‌مانند. برای مقایسه، والت‌های حضانتی نظیر صرافی‌های متمرکز کلیدهای خصوصی را برخلاف تراست ولت نزد خود نگه می‌دارند. یک کیف پول غیر حضانتی ۱۲، ۱۸ یا ۲۴ کلمه، حاوی تمام کلیدهای خصوصی، به شما می‌دهد تا در هر زمان بتوانید با استفاده از آن دارایی‌های خود را بازیاب کنید.

فراموش نکنید تراست ولت در دسته‌بندی والت‌های گرم (متصل به اینترنت) قرار می‌گیرد، به همین دلیل در مقایسه با کیف پول‌های سرد امنیت پایین‌تری دارد. این موضوع به ساختار و نوع کیف پول برمی‌گردد و نمی‌توان به تراست والت ایرادی گرفت؛ استفاده از والت‌های هات راحت‌تر است و برای ترید کردن یا انجام پرداخت‌های روزانه گزینه بهتری به شمار می‌رود. برای نگهداری مبالغ زیاد مخصوصاً برای طولانی مدت در Trust Wallet خودداری و به این منظور از یک کیف پول سخت افزاری استفاده کنید.

کد خبر 570733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.