سهم ۱۵درصدی تغییر مسیر ناگهانی در تصادفات فروردین‌ماه

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: در فروردین‌ماه سال‌جاری، علت ۱۵درصد از تصادفات تغییر مسیر ناگهانی بود؛ این موضوع سومین رتبه علت تصادفات در فروردین‌ماه سال جاری استان اصفهان را به خود اختصاص داد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه فرهنگ‌سازی لازم درخصوص رانندگی بین خطوط و استفاده از چراغ راهنما هنگام تغییر خط‌های عبوری و اصلاح مسیر انجام شده است، اما همچنان برخی از رانندگان هنگام رانندگی در جاده‌ها نه تنها بین خطوط رانندگی نمی‌کنند؛ بلکه اقدام به تغییر مسیرهای ناگهانی بدون استفاده از چراغ راهنما می‌کنند.

وی با بیان اینکه این موضوع، منجر به بروز تصادف و جان باختن هموطنان می‌شود، افزود: براساس تحلیل انجام شده بر کاربران ترافیک طی فروردین‌ماه سال جاری، علت ۱۵ درصد از تصادفات تغییر مسیر ناگهانی است و سومین رتبه علت تصادفات در فروردین‌ماه سال جاری استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان ادامه داد: برابر آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی در راه‌های دارای خط‌کشی، وسایل نقلیه باید بین خطوط حرکت کنند و از آن خارج نشوند؛ همچنین در صورت نیاز به خروج و تغییر خط حرکت، احتیاط کامل را رعایت کنند و ابتدا با استفاده از چراغ راهنما یا با دادن علامت، رانندگان وسایل نقلیه دیگر را از قصد خود آگاه سازند و سپس با رعایت حق تقدم عبور وسایل نقلیه‌ای که در خطوط کناری در حرکت هستند، وارد خط‌های عبور دیگر شوند.

وی خاطرنشان کرد: در راه‌های بدون خط‌کشی هرگونه تغییر مسیر حرکت به چپ و راست مگر با رعایت احتیاط، دادن علامت و رعایت حق تقدم عبور وسایل نقلیه هم مسیر و مجاور ممنوع است. همچنین انحراف و تجاوز وسایل نقلیه به مسیر مقابل (مخالف) مگر در موارد سبقت مجاز و با رعایت ضوابط سبقت، ممنوع است.

کد خبر 570629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.