نظر شهروندان؛ رکن اصلی طرح‌های جدید حمل‌ونقل عمومی آمریکا

وزارت حمل‌ونقل شیکاگو، بزرگ‌ترین شهر ایالت ایلینوی در آمریکا، در تلاش است از بازخورد شهروندان برای توسعه بهتر طرح بهبود زیرساخت‌های اتوبوسرانی در شهر بهره گیرد تا از این طریق به افزایش خدمات در مسیرهای اصلی تردد اتوبوس‌های عمومی کمک کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امروزه مدیران در بسیاری از شهرهای جهان، برای حل مشکلات شهرنشینی ساکنان را به مشارکت دعوت می‌کنند؛ چرا که مردم، چالش‌های شهری را به طور مستقیم تجربه می‌کنند و در نتیجه در شناسایی آن‌ها می‌توانند موفق‌تر از مدیران عمل کنند. علاوه بر این، مشارکت شهروندی می‌تواند در تسریع پیاده‌سازی پروژه‌ها اثربخش باشد و به بهبود قابل توجه کیفیت زندگی منجر شود. مهم‌تر از همه این‌که زمانی که مدیران شهری، ساکنان را به حل مشکلات دعوت می‌کنند، حس برابری را در میان آن‌ها افزایش می‌دهند که این امر به سهم خود می‌تواند در ایجاد مناطق زیست‌پذیرتر نقش مهمی ایفا کند.

به زودی یک نظرسنجی گسترده در میان شهروندان اهل شیکاگو برگزار خواهد شد که در آن همگی می‌توانند ایده‌های خود را در راستای بهبود خدمات ناوگان اتوبوسرانی شهری، ایستگاه‌های اتوبوس و زیرساخت‌های عبور و مرور این خودروهای سبز ارائه دهند تا در نتیجه به افزایش خدمات در راستای قابلیت دسترسی، علائم راهنمایی و رانندگی و مسیرهای عبور و مرور اتوبوس‌های عمومی کمک کنند. وزارت حمل‌ونقل شیکاگو در نظر دارد با مشارکت اداره ترانزیت شیکاگو یک وب‌سایت عمومی تعاملی راه‌اندازی کند و زمینه را برای ثبت ایده‌های تمام شهروندان فراهم آورد تا از این طریق، بهبود خدمات اتوبوسرانی را برای شیکاگو و تمام ساکنان آن به ارمغان آورد.

نظر شهروندان؛ رکن اصلی طرح‌های جدید حمل‌ونقل عمومی آمریکا

وزارت حمل‌ونقل شیکاگو در نظر دارد امکان ثبت ایده‌های شهروندان از طریق تلفن‌های همراه هوشمند و سایر تجهیزات الکترونیکی را در وب‌سایت جدید فراهم آورد، ضمن این‌که ساکنان شهر قادر خواهند بود با ارسال یادداشت‌های خود روی کاغذ نیز در این پروژه مهم مشارکت کنند و به برقراری ارتباط با مدیران اداره ترانزیت شهر بپردازند.

در این راستا، طرحی تحت عنوان"خیابان‌هایی با کیفیت بالاتر برای اتوبوس‌ها" نیز پیاده خواهد شد که در آن امکان ارائه مکانیسم‌های مختلف جهت ترغیب شهروندان به اشتراک ایده‌های خود فراهم می‌آید. علاوه بر این، پیاده‌سازی این طرح از طریق دعوت تمام شهروندان به ارائه نوآوری‌های خود، نقش مهمی در افزایش حس برابری میان آنان ایفا خواهد کرد که این امر به سهم خود می‌تواند به طور قابل توجهی در افزایش رفاه شهروندان سهیم باشد. علاوه بر این، بهبود وضعیت حمل‌ونقل عمومی در شیکاگو به افزایش قابلیت دسترسی و در نتیجه کاهش تبعیض میان شهروندان کمک زیادی خواهد کرد.

اداره ترانزیت شیکاگو ادعا کرده است که اتوبوس‌هایی با قابلیت دسترسی بیشتر، هزینه کم‌تر و ایمن‌تر را برای ساکنان شهر فراهم خواهد آورد و بهبود هر چه بیشتر خدمات ناوگان اتوبوسرانی را در رأس اهداف خود قرار خواهد داد.

نظر شهروندان؛ رکن اصلی طرح‌های جدید حمل‌ونقل عمومی آمریکا

نقشه‌های تعاملی

شهروندان شیکاگو به زودی قادر خواهند بود در وب‌سایت جدید مکان‌هایی با بیشترین نیاز به بهبود خدمات اتوبوسرانی را روی نقشه‌های تعبیه شده در وب‌سایت، مشخص کنند که در نتیجه، مدیران پروژه در ارائه خدمات خود بهبود زودهنگام این مناطق را به سایر ایستگاه‌های شهر ترجیح خواهند داد. علاوه بر این، در بخشی از وب‌سایت به نام"دیوار ایده‌ها" انواع مشکلات خیابان‌ها برای عبور و مرور اتوبوس‌های عمومی مورد بررسی قرار می‌گیرد که در این‌جا نیز، شهروندان نقش اصلی را در مشخص کردن مشکلات موجود ایفا می‌کنند و با ارائه ایده‌های خود، مدیران شهر را در اولویت‌بندی برای بهبود آن‌ها یاری می‌کنند.

پس از پیاده‌سازی پروژه‌های شهری، اتوبوس‌ها در تمام مسیرهای شهری فعالیت خواهد کرد و در نتیجه، دسترسی به نقاط مختلف شیکاگو برای تمام شهروندان فراهم خواهد آمد. در نتیجه، همه ساکنان شیکاگو از کودکان گرفته تا افراد پیر قادر خواهند بود از اتوبوس‌های عمومی برای حضور در محل کار، مدارس، فضاهای عمومی و تفریحی، مراکز درمانی، پارک‌ها و حتی منازل آشنایان خود بهره گیرند. بدون شک، این اقدامات به ترویج هر چه بیشتر وسایل حمل‌ونقل عمومی و به ویژه اتوبوس‌ها کمک زیادی خواهد کرد و در نتیجه هوای پاک، کاهش ترافیک و به حداقل رسیدن مرگ‌های ناشی از سوانح خیابانی را در پی خواهد داشت.

نظر شهروندان؛ رکن اصلی طرح‌های جدید حمل‌ونقل عمومی آمریکا

مدیران شهر در نظر دارند سه جلسه عمومی آنلاین برگزار کنند که تمام مردم می‌توانند در آن حضور یابند و بازخوردهای خود را در مورد خدمات جدید ناوگان اتوبوسرانی ارائه دهند. هزینه مورد نیاز برای پیاده‌سازی پروژه‌های جدید بیش از ۳۰۰ هزار دلار ارزیابی شده است که البته مدیران تاکنون از بودجه لازم برای بهبود زیرساخت‌های اتوبوسرانی سخنی به میان نیاورده‌اند.

کد خبر 570349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.