راز قبرهای دارالاسلام چیست؟/ یک خانواده پشت دیوار شهرداری گلپایگان!

پر بازدیدترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، " اتصال کمربندی شمال و جنوب شهر با احداث بلوار کشاورز"، "بحران مکان‌یابی آرامستان در آستارا"، " برگزاری جشنواره نوبرانه گل محمدی در مشکات"، " راهکارهای حفظ و توسعه فضای سبز کاشان"، "نقش فضاهای‌عمومی بر سلامت روان شهروندان"، "تلاش مدیریت شهری برای رشد و تعالی آینده سازان"، "ماجرای تیغه کشیدن دیوار مقابل درب یک خانه"، " نصب نخستین سنگ قبر خورشیدی در بروجرد"، " آمادگی آتش‌نشانی شهرداری رفسنجان در شب‌های قدر" و" آسیب‌های توسعه و حفظ فضای سبز زنجان" عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس شهرهای ایران ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

اتصال کمربندی شمال و جنوب شهر با احداث بلوار کشاورز

رسول موسویان، معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهردار نجف‌آباد با بیان اینکه در حال‌حاضر تردد شمال به جنوب نجف‌آباد به چند مسیر خاص و پر پیچ‌وخم محدود شده است، گفت: بلوار شش کیلومتری کشاورز، کمربندی جنوبی و شمالی شهر را به یکدیگر متصل می‌کند.

بحران مکان‌یابی آرامستان در آستارا

بر اساس بند ۱۳ ماده ۵۵ قانون شهرداری مصوب ۱۳۳۴ یکی از وظایف شهرداری‌ها ایجاد غسالخانه و گورستان و تهیه وسایل حمل اموات و مراقبت در انتظام امور آن‌ها است و مدیران شهری باید در این زمینه زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند.

برگزاری جشنواره نوبرانه گل محمدی در مشکات

علی پیراینده، شهردار مشکات از برپایی جشنواره نوبرانه گل‌وگلاب در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: مشکات با دارا بودن قابلیت‌ها و مکان‌های دیدنی، ظرفیت‌های منحصربه‌فردی برای جذب گردشگر و اغنای گردشگران دارد.

برگزاری مراسم شب‌های قدر در جوار شهدای دارالسلام

سیدمحمدحسین علوی‌زاده، سرپرست سازمان آرامستان‌های شهرداری کاشان، از برگزاری مراسم معنوی احیای شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای دارالسلام خبر داد.

راهکارهای حفظ و توسعه فضای سبز کاشان

اهمیت حفظ فضاهای سبز شهری در شهرهایی همانند کاشان که در منطقه‌ای خشک و کم‌آب قرار گرفته‌اند، اگر بیشتر از سایر مناطق نباشد، کمتر نیست؛ چراکه فضاهای سبز علاوه بر ایجاد نشاط و شادابی در شهروندان نقش مهمی در تداوم حیات شهر دارد.

تلاش مدیریت شهری برای رشد و تعالی آینده‌سازان

محمدمهدی احمدی، شهردار مبارکه گفت: مدیریت شهری مبارکه در راستای افزایش تعاملات و همکاری‌ها و در حد توان و اختیارات قانونی، برای رشد و تعالی آینده‌سازان جامعه و دانش‌آموزان، تلاش خواهد کرد.

نقش فضاهای‌عمومی بر سلامت روان شهروندان

وجود فضاهای عمومی شهری از لحاظ روانی و فیزیولوژیکی، می‌تواند تأثیرات مثبتی بر ساکنان این فضاها داشته باشد. اصولاً فضای عمومی مناسب در شهرها، افزون بر سلامت جسمانی، موجب آرامش روان، بازده کاری بیشتر و کیفیت زندگی برتر می‌شود؛ درحالی‌که در طراحی شهرها به این جنبه‌ها توجه چندانی نمی‌شود.

ماجرای تیغه کشیدن دیوار مقابل درب یک خانه چه بود؟

پیمان شکرزاده، شهردار گلپایگان با اشاره به ماجرای تیغه کشیدن دیوار مقابل درب یک خانه در گلپایگان، گفت: مسدود شدن درب منزل یکی از شهروندان برابر حکم قضائی و شکایت همسایه مجاور بوده است.

آسیب‌های توسعه و حفظ فضای سبز زنجان

حفظ و ایجاد فضاهای سبز، نقش مهمی در حل معضلات زیست‌محیطی شهرها و دستیابی شهر به توسعه پایدار دارد و هر شهر بنا بر ویژگی‌های فضایی، برنامه‌ای متفاوت برای توسعه فضای سبز نیاز دارد.

نصب نخستین سنگ قبر خورشیدی در بروجرد

محمد ترکاشوند، رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری بروجرد با بیان اینکه دارالاسلام، نخستین آرامستان دنیا است که این طرح را به‌طور جامع اجرا می‌کند، گفت: یک قطعه ۵۰۰ تا ۶۰۰ تایی قبر به نام خورشید تابان در آرامستان دارالسلام برای اجرای این طرح در نظر گرفتیم.

کد خبر 570098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.