تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک؛ پدیده غالب تا اوایل هفته آینده

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از استقرار جوی ناپایدار تا اوایل هفته آینده روی استان خبر داد و گفت: در روز پنجشنبه و جمعه، رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً‌ شدید تا شدید و در مناطق مستعد، تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

حجت‌الله علی‌عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده جوی نسبتاً ناپایدار تا اوایل هفته روی استان است و وضعیت جوی در این مدت در اکثر مناطق به شکل کمی ابری، گاهی افزایش ابر وزش باد نسبتاً شدید و امروز احتمال رگبار پراکنده و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی شدت ناپایداری‌های جوی را در روزهای پنجشنبه و جمعه دانست و افزود: در روز پنجشنبه و جمعه، رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در مناطق مستعد تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و بارش‌ها در روز جمعه شدیدتر خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از افزایش دو تا سه درجه‌ای دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: دمای هوای اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های شبانه‌روز آینده به ۲۹ درجه و خنک‌ترین ساعت‌ها به ۱۷ درجه می‌رسد، گرم‌ترین نقطه اصفهان نیز خوروبیابانک با دمای ۳۵ درجه و خنک‌ترین نیز بویین‌ومیاندشت با دمای شش درجه سانتی‌گراد بالای صفر است.

کد خبر 569783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.