عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۳۰ فروردین

در این بسته خبری در مورد صعود سرعت اینترنت موبایل ایران در رنکینگ جهانی، آپدیت دردسرآفرین گوشی‌های گوگل، آپدیت دردسرآفرین گوشی‌های گوگل و آینده تلفن‌های هوشمند در گرو فناوری هولوگرام است، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

صعود سرعت اینترنت موبایل ایران در رنکینگ جهانی

ایران اکونومیست در جدیدترین رنکینگ اعلام شده توسط سایت معتبر اسپیدتست، سرعت اینترنت موبایل ایران نسبت به ماه قبل در جدول صعود کرده است.

در رتبه‌بندی سرعت اینترنت کشورهای جهان در ماه مارس، اینترنت ثابت ایران بدون تغییر نسبت به فوریه همچنان در رده صد و چهل و پنجم دنیا ایستاده است.

اما در رده‌بندی سرعت اینترنت موبایل، ایران با شش پله صعود به رده هفتاد و چهارم رسید.

متوسط سرعت دانلود و آپلود اینترنت موبایل ایران به ترتیب ۲۴.۹۰ و ۹.۳۹ مگابیت بر ثانیه بود.

آپدیت دردسرآفرین گوشی‌های گوگل

با سه قابلیت کلیدی تلویزیون‌های جدید Neo QLED 8K سامسونگ آشنا شوید.

ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی از محصولات، یکی از فعالیت‌های اصلی سامسونگ است که به منظور تکمیل چرخه طراحی، تولید و عرضه محصولات دیجیتالی الهام‌بخش و نوآور انجام می‌شود. به همین منظور، مراکز رسمی سامسونگ در سراسر جهان، مجموعه‌ کاملی از خدمات و سرویس‌ها شامل تعمیر محصولات، راهنمایی و آگاه‌سازی کاربران و پشتیبانی آنلاین و ۲۴ ساعته را به مشتریان و مخاطبان ارائه می‌دهند.

آموزش‌ نیروی انسانی مستعد و ماهر یکی از فعالیت‌هایی است که به تازگی بخش خدمات و پشتیبانی سامسونگ در ایران آن را بر عهده گرفته و با برگزاری دوره‌های آموزشی قصد دارد تا نیروهای مستعد را برای ورود به بازار کار آماده کند.

اشتغال‌زایی و حمایت از ایده‌های کارآفرین یکی از بخش‌های اصلی فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی سامسونگ را هم در بر می‌گیرد و سامسونگ ایران در این بخش با راه‌اندازی مراکزی مثل «آکادمی مهندسی سامسونگ» و «مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر» گام‌های موثری را برداشته است.

سامسونگ احتمالاً به‌زودی وارد بازار لنزهای تماسی هوشمند خواهد شد

گزارش‌های جدید حاکی از آن است که احتمالاً به‌زودی شاهد معرفی اولین لنزهای تماسی هوشمند سامسونگ خواهیم بود.

بازار پوشیدنی‌های امروزی بیشتر شامل ساعت‌های هوشمند و هدفون‌های بی‌سیم می‌شود، اما امکان دارد زمانی فرا رسد که لنزهای تماسی هوشمند نیز در این فهرست قرار گیرند. ناظران بازار انتظار دارند این بخش نوظهور به‌شدت مورد استقبال کاربران قرار گیرد و سامسونگ در این میان، یکی از اولین شرکت‌هایی است که رهبری آن را برعهده خواهد داشت.

لنزهای تماسی هوشمند، درواقع فناوری آینده محسوب می‌شوند، اما تحلیلگران بازار بر این باور هستند که این آینده می‌تواند با ظرفیت کامل در راه باشد. حتی با وجود اینکه هیچ لنز تماسی هوشمندی به‌طور تجاری دردسترس نیست، چند شرکت درحال آزمایش این فناوری نوظهور هستند که سامسونگ یکی از آن‌ها است.

آینده تلفن‌های هوشمند در گرو فناوری هولوگرام است

پس از موفقیت دانشمندان در طراحی حسگرهای نوری جدیدی در داخل دوربین ، هولوگرام‌ ها می ‌توانند به ویژگی اصلی و مهم بعدی گوشی ‌های هوشمند تبدیل شوند. بر این اساس گفته می شود آینده تلفن های هوشمند در گرو فناوری هولوگرام است.

تیمی از پژوهشگران در کره جنوبی موفق به ساخت سنسورهای جدیدی شده اند که می تواند فرایند پلارایز کردن نور را برای ایجاد تصاویر سه بعدی بدون نیاز به فیلتر حجیم انجام دهد.

این فناوری بسیار مهم است زیرا تا به حال، مشاهده هولوگرام ها تنها با استفاده از یک دوربین بزرگ و تخصصی مجهز به فیلتر پلاریزه امکان پذیر بوده است. به همین دلیل دانشمندان موسسه علم و فناوری کره جنوبی راه حلی ارائه کرده اند که به زودی می تواند بخشی از زندگی روزمره مردم شود.

اچ‌پی روی یک لپ‌ تاپ با نمایشگر تاشو کار می‌کند

همزمان با افزایش محبوبیت گوشی‌های تاشو، سازندگان لپ‌ تاپ هم می‌خواهند پای نمایشگرهای تاشو را به محصولاتشان باز کنند. حالا گزارش شده که اچ‌پی روی یک لپ‌تاپ ۱۷ اینچی با نمایشگر اولد تاشو کار می‌کند.

همه لپ تاپ‌ها به لحاظ فنی «تاشو» هستند اما وقتی صحبت از یک دستگاه تاشو به میان می‌آید، منظور در واقع نمایشگر تاشو است. یکی از چالش‌های پیش رو برای ساخت چنین محصولی، انتخاب جنس مواد اولیه‌ای است که برای ساخت نمایشگر به کار می‌رود.

گوشی‌های هوشمند برای این امر از شیشه فوق باریک استفاده می‌کنند که آن هم در حقیقت انتخاب سامسونگ برای سری گلکسی Z فولد و Z فلیپ بوده است. با این حال صاحب‌نظران بر سر بهترین مواد اولیه ممکن برای لپ تاپ‌ها توافق ندارند چرا که در این بازار برخلاف حوزه گوشی‌های هوشمند تاشو، محصولات فوق‌العاده نمایشگر تاشو دارند.

آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرومکس احتمالاً با درگاه لایتنینگ با سرعت USB 3.0 عرضه خواهند شد

اپل احتمالاً آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس را همچنان با درگاه لایتنینگ عرضه خواهد کرد اما این‌ بار این درگاه تا سرعتی معادل USB 3.0 را ارائه می‌دهد.

گفته می‌شود اپل آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس با درگاه لایتنینگ که سرعتی معادل USB 3.0 ارائه می‌دهد عرضه خواهند شد. شایعات قبل حاکی از آن بود که مدل‌های پرو آیفون ۱۴ احتمالاً از درگاه USB-C بهره خواهند برد اما یک عامل کلیدی از این مورد جلوگیری کرده است.

آیفون ۱۴ پرو همچنان به درگاه لایتنینگ مجهز خواهد شد. البته این خبر تعجب‌آور نیست ولی به‌نظر می‌رسد مهندسان اپل درحال‌ کار روی ارتقای پشتیبانی از سرعت انتقال این درگاه از سطح USB 2.0 به USB 3.0 هستند. اگر این خبر واقعیت داشته باشد این ویژگی، برای خریداران آیفون ۱۴ پرو آینده، گامی روبه‌جلو محسوب خواهد شد زیرا حداکثر محدودیت USB 2.0 معادل ۴۸۰ مگابیت‌برثانیه (یا حداکثر ۶۰ مگابایت‌برثانیه) است درحالی‌که سرعت USB 3.0 می‌تواند حداکثر به پنج گیگابیت‌برثانیه (۶۴۰ مگابایت‌برثانیه) برسد.

سامسونگ در تدارک عرضه یک حافظه SSD مقاوم و ضدضربه است

سامسونگ بزرگ‌ترین کمپانی سازنده تراشه‌های حافظه در جهان به‌شمار می‌رود. بعلاوه این شرکت برخی از سریع‌ترین‌ حافظه‌های SSD در جهان را تولید می‌کند. سال گذشته این برند کره‌ای از نخستین حافظه SSD PCIe 4.0 خود در کلاس مصرفی رونمایی کرد. اکنون کمپانی فرآیند تست دستگاه جدیدی را آغاز کرده که ظاهری شبیه به یک SSD قابل حمل برخوردار بوده و احتمالا به‌زودی روانه بازار خواهد شد.

سامسونگ تست یک دستگاه مقاوم قابل حمل با هشتگ RuggedDurability را آغاز کرده است. این دستگاه به لحاظ ظاهری شبیه به ورژن مقاوم حافظه SSD مدل T۷ به‌نظر می‌رسد. همچنین این محصول ظاهرا دارای بدنه‌ای مقاوم، یک پورت USB Type-C و چراغ LED نشان‌دهنده وضعیت است. حافظه مذکور احتمالا در مدل‌هایی با ظرفیت‌های متفاوت روانه بازار خواهد شد. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که این دستگاه از حافظه PCIe SSD یا SATA SSD استفاده خواهد کرد.

زمان رسمی معرفی گوشی خوش قیمت Civi 1S شیائومی مشخص شد

اخیراً شرکت شیائومی زمان معرفی عضو بعدی گوشی‌های خانواده Civi خود با نام Civi 1S را با انتشار دو پوستر مشخص کرده است که در ادامه به بررسی مشخصات احتمالی این گوشی می‌پردازیم.

امروز شرکت شیائومی با انتشار دو پوستر جدید به صورت رسمی زمان رونمایی از گوشی Civi 1S که قرار است جایگزین گوشی Xiaomi Civi سال گذشته شود را اعلام کرد. بر اساس این تصاویر، غول چینی قصد دارد این محصول را در تاریخ ۲۱ آوریل (یک اردیبهشت) در کشور چین رونمایی کند.

گوشی Civi ۱S شیائومی در دو رنگ سفید و بنفش عرضه می‌شود و از نظر طراحی تفاوت چندانی با گوشی Xiaomi Civi سال قبل ندارد. طبق افشاگری‌های پیشین، تفاوت اصلی گوشی Civi 1S با نسخه قبلی در چیپست آن است؛ گوشی Civi 1S به چیپست Snapdragon 778G+ کوالکام مجهز می‌شود در حالی که گوشی Civi از تراشه‌ی Snapdragon 778G استفاده می‌کرد.

کد خبر 569593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.