بازگشت مجدد بیت کوین به بالای ۴۰ هزار دلار

پیش‌بینی رفتار نوسانی برای بیت کوین حول محدوده ۴۰ هزار دلار وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۴۰ هزار و ۸۴۵ دلار

تغییرات: رشد ۵.۱۲ درصدی

اتریوم (ETH): سه هزار و ۴۵ دلار

تغییرات: رشد ۴.۷۰ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۴۱۷ دلار و ۷۹ سنت

تغییرات: رشد ۵.۱۱ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۷۷۳ دلار

تغییرات: رشد ۵.۶۰ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۹۳۴ دلار

تغییرات: رشد ۵.۳۵ درصدی

سولانا (SOL): ۱۰۲ دلار و ۳۶ سنت

تغییرات: رشد ۷.۰۴ درصدی

ترا (Tera): ۹۰ دلار و ۳ سنت

تغییرات: رشد ۱۸.۵۴ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۷۷ دلار و ۴۶ سنت

تغییرات: رشد ۷.۴۵ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۱۴۰ دلار

تغییرات: رشد ۴.۳۷ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۸ دلار و ۲۶ سنت

تغییرات: رشد ۶.۲۵ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بازگشت مجدد بیت کوین به بالای ۴۰ هزار دلار

حمایت: ۳۷ هزار دلار

مقاومت: ۴۰ و ۴۵ هزار دلار

پیش بینی: رفتار نوسانی حول محدوده ۴۰ هزار دلار.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

بازگشت مجدد بیت کوین به بالای ۴۰ هزار دلار

  • دامیننس بیت کوین: ۴۱.۷۷ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۷۰ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۴۳ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۷۱ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۷۸ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۷۰ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۸۰ درصد
  • دامیننس ریپل: ۲.۰۰ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش کل بازار رمز ارزها: هزار و ۸۵۹ میلیارد دلار

بازگشت مجدد بیت کوین به بالای ۴۰ هزار دلار

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۲۷ واحد

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ است و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

بازگشت مجدد بیت کوین به بالای ۴۰ هزار دلار

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار بوده و نشان دهنده برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه ۷۵ تا ۱۰۰ است که نشان دهنده‌ی طمع شدید معامله‌گران است.

تغییرات شاخص ترس و طمع

بازگشت مجدد بیت کوین به بالای ۴۰ هزار دلار

بیشترین رشد و بیشترین کاهش

بازگشت مجدد بیت کوین به بالای ۴۰ هزار دلار

اخبار بازار رمزارزها

رائول پال: عملکرد اتریوم در بازار نزولی بهتر از بیت کوین بوده است

رائول پال، مدیرعامل و بنیان‌گذار ریل ویژن (Real Vision) گفته است که برخلاف دیدگاه مرسوم، اتریوم در بازار نزولی اخیر بهتر از بیت کوین عمل کرده است.

پال اظهار کرد: یکی از چیزهایی که بیت کوینرها به آن اصرار داشتند، این بود که در یک بازار نزولی، بیت کوین تنها چیزی است که باقی می‌ماند و بقیه ارزهای دیجیتال به صفر می‌رسند. او در ادامه عنوان کرد: «از زمانی که بازار نزولی شده، اتریوم عملکردی بهتر از بیت کوین داشته است. من طرفدار اتریوم نیستم و واقعاً برایم هیچ اهمیتی ندارد که چه ارزی در گذر زمان بهتر است. کلیت این فضا برایم مهم است. اما نکته این است که اتریوم عملکرد بهتری داشته و این فقط یک روایت و داستان نیست.»

هشدار مدیران گلسنود درباره احتمال افت قیمت بیت کوین

بنیان‌گذاران شرکت تحلیلی گلسنود (Glassnode) به معامله‌گران بیت کوین هشدار می‌دهند که دورنمای اقتصاد کلان در حال حاضر می‌تواند به یک فروش گسترده دیگر برای بیت کوین ختم شود. در آخرین خبرنامه گلسنود، یان هاپل و یان آلمان می‌گویند که همبستگی بیت کوین با دارایی‌های پر ریسک همچنان بالاست و این نشان می‌دهد اصلاح در بازار سهام آمریکا احتمالاً قیمت بیت کوین را هم پایین می‌آورد. طبق تحلیل آنها، حساسیت مجدد به ریسک‌های بازار و احتمال قوی‌تر کاهش سرمایه‌گذاری بیشتر به دلیل عدم اعتماد به بیت کوین نیست، بلکه به دلیل شرایط اقتصادی کلان است.

بنیان‌گذاران گلسنود می‌گویند پس از اینکه فدرال رزرو اعلام کرد در تلاش برای مبارزه با تورم مداوم، ترازنامه خود را به میزان ۹۵ میلیارد دلار در ماه کاهش داده‌اند، چشم‌انداز اقتصاد کلان متزلزل به نظر می‌رسد. مدیران گلسنود درباره واکنش‌ها به این محیط پرخطر هم می‌گویند که بیش از ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه در هفته گذشته از بازار خارج شده که بیشترین سهم از خروجی‌ها نیز مربوط به بیت کوین بوده است.

هلدینگ گلف انرژی از سرمایه‌گذاری در صرافی بایننس آمریکا و بایننس کوین خبر داد

شرکت هلدینگ تایلندی گلف انرژی (Gulf Energy)، سرمایه‌گذاری استراتژیکی در صرافی ارزهای دیجیتال بایننس آمریکا انجام داده و به‌عنوان عنوان بخشی از تلاش هدفمند خود برای قرار گرفتن در معرض بازار دارایی‌های دیجیتال، به دنبال سرمایه‌گذاری مشترکی با صرافی جهانی بایننس است. این شرکت روز ۱۸ آوریل اعلام کرد که در شرکت بی‌ای‌ام تریدینگ سرویسز (BAM Trading Services) که اپراتور بایننس در ایالات متحده است، سرمایه‌گذاری کرده است. گفتنی است که ژائو، بنیان‌گذار بایننس در جولای ۲۰۲۱ تأیید کرد که بایننس آمریکا در حال بررسی مسیرهایی برای عرضه عمومی سهام خود است.

گلف انرژی همچنین فاش کرده که در حال پیگیری یک ایجاد یک نهاد سرمایه‌گذاری مشترک با بایننس برای راه‌اندازی یک صرافی ارزهای دیجیتال در تایلند است. گلف انرژی همچنین فاش کرده که روی بایننس کوین که دارایی دیجیتال بومی اکوسیستم بایننس است، سرمایه‌گذاری کرده است.

ترا یواس‌دی سومین استیبل کوین برتر بازار شد

استیبل کوین ترا یواس‌دی با پشت سر گذاشتن بایننس یواس‌دی توانست خود را به جایگاه سومین استیبل کوین بزرگ بازار برساند. ارزش کل بازار ترا یواس‌تی در ۳۰ روز گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته و به ۱۷.۵ میلیارد دلار رسیده است. ارزش بازار بایننس یواس‌دی نیز در حال نیز بازار کمی پایین‌تر از ۱۷.۴۶ میلیارد دلار است. تتر و یواس‌دی کوین نیز به‌ترتیب با ارزش بازاری ۸۲.۸ و ۵۰ میلیارد دلار در رتبه‌های اول و دوم قرار دارند. روند روبه‌رشد ترا یواس‌دی از اواسط ماه نوامبر ۲۰۲۱ (بهمن ۱۴۰۰) آغاز شده و در این مدت ارزش بازار آن ۵۲۵ درصد افزایش یافته است.

بنیاد اتریوم ارزش کل دارایی‌های خود را اعلام کرد

بنیاد اتریوم که مسئولیت توسعه اکوسیستم این ارز دیجیتال را بر عهده دارد، برای اولین بار در گزارشی رسمی ارزش کل دارایی‌ها خود را اعلام کرد. آن‌طور که در این گزارش آمده است، بنیاد اتریوم ۱.۶ میلیارد دلار دارایی دارد که ۸۰ درصد، معادل ۱.۲۹ میلیارد دلار آن در قالب توکن اتریوم (ETH) است؛ یعنی این بنیاد ۰.۲۹۷ درصد از عرضه کل اتریوم را در اختیار دارد. ۱۱ میلیون دلار از این مبلغ مربوط به توکن‌هایی غیر از اتریوم بوده و ۳۰۲ میلیون دلار آن نیز از دارایی‌هایی غیر از ارزهای دیجیتال تشکیل شده است.

طرفداران مونرو: برخی از صرافی‌ها بیشتر از موجودی خود XMR می‌فروشند

گروهی از طرفداران مونرو، پرایوسی کوین محبوب بازار، از تصمیم خود برای بیرون‌کشیدن دارایی‌های‌شان از صرافی‌های متمرکز در ۱۸ آوریل (بیست و نهم فروردین) خبر داده‌اند. به گفته جامعه مونرو، چنین اقدامی به‌خاطر نبود شفافیت درمورد این ارز دیجیتال، مسدودکردن برداشت‌ها و فروش بیشتر از موجودی صرافی‌ها انجام می‌شود. ظاهراً برخی از صرافی‌ها بیشتر از میزان موجودی خود اقدام به فروش مونرو کرده‌اند و اجازه نمی‌دهند کاربران توکن‌های خود را برداشت کنند.

لیکویید شدن ۲۰۰ میلیون دلار موقعیت معاملاتی با سقوط بیت کوین به زیر ۳۹ هزار دلار

افت قیمت بیت کوین و سقوط به زیر ناحیه ۳۹,۰۰۰ دلار باعث لیکویید شدن ۲۳۵ میلیون دلار قرارداد آتی ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته شده است. تقریباً ۹۵ درصد از قراردادهای لیکویید شده موقعیت لانگ (خرید) بوده‌اند. این وضعیت در حالی رخ داده است که داده‌های وب‌سایت گلسنود نشان می‌دهد کاربران حدود ۶.۵ میلیارد دلار بیت کوین را هفته گذشته از صرافی‌ها برداشت کرده‌اند.

شرکت هواپیمایی اسپانیایی توکن غیر مثلی منتشر کرد

شرکت هواپیمایی «ایر یوروپا» نخستین مجموعه توکن‌های غیر مثلی بلیت‌های هوایی را با استفاده از بلاک چین الگورند منتشر کرده است. خریداران این بلیت‌ها می‌توانند در تاریخ ۲۹ نوامبر ۲۰۲۲ (هشتم آذر ۱۴۰۱) با پرواز ویژه از مادرید به میامی سفر کنند. این شرکت اسپانیایی تعدادی از این توکن‌ها را هفته قبل به فروش رساند و حراج‌های بعدی را هر دو هفته یک بار برگزار می‌کند.

۱۸۲ میلیون دلار از پروتکل بین استاک سرقت شد

بین استاک فارمز (Beanstalk Farms)، پروتکل استیبل کوین مبتنی بر شبکه اتریوم، روز گذشته موردحمله قرار گرفت و ۱۸۲ میلیون دلار از آن سرقت شد. با این حال، شرکت امنیت بلاک چین پک‌شیلد (PeckShield) در توئیتر خود عنوان کرده است که این هکر توانسته حداقل ۸۰ میلیون دلار ارز دیجیتال از جمله ۲۴٬۸۳۰ اتریوم و ۳۶ میلیون استیبل کوین «BEAN» از این سرقت به دست آورد. سقوط قیمت بین استاک احتمالاً ارزش توکن‌های سرقت‌شده این هکر را نیز کاهش داده است. قیمت استیبل کوین بین استاک به‌دنبال این هک حدود ۸۶ درصد سقوط کرد و در مقطعی از ۱ دلار، به ۰.۱۷ دلار رسید.

هشدار متاماسک به کاربران دستگاه‌های اپل درباره حمله‌های فیشینگ

شرکت کیف پول متامسک اعلام کرده است کاربران دستگاه‌های اپلی که گزینه پشتیبان‌گیری خودکار در آی‌کلود (iCloud) را فعال کرده‌اند با خطر حمله‌های فیشینگ مواجه هستند. متامسک گفته مشکل امنیتی، فعال‌بودن گزینه‌ای است که رمز عبور کیف پول را نیز در آی‌کلود ذخیره می‌کند. این شرکت افزود اگر رمز عبور حساب اپل کاربران قوی نباشد و اطلاعات حساب آنها از طریق حمله‌های فیشینگ در اختیار کلاهبرداران قرار بگیرد، احتمال به سرقت رفتن دارایی آنها زیاد است. کاربران دستگاه‌های اپل برای رفع این مشکل باید گزینه پشتیبان‌گیری خودکار را غیرفعال کنند.

میانگین کارمزد تراکنش بیت کوین به کمترین مقدار خود در دو سال گذشته رسید

میانگین کارمزد به ازای هر تراکنش بیت کوین پس از گذشت تقریباً دو سال، یک چرخش اساسی داشته و به ۱.۰۳۹ دلار کاهش یافته است. این رقم آخرین بار در ژوئن ۲۰۲۰ (خرداد ۹۹) به ثبت رسیده بود. میانگین کارمزد تراکنش بیت کوین از زمان اوج تاریخی ۶۲.۷۸۸ دلاری خود در آوریل ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) شاهد یک کاهش پایدار بوده است.

نقشه بازار رمز ارزها

بازگشت مجدد بیت کوین به بالای ۴۰ هزار دلار

کد خبر 569546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.