جریان‌سازی قرآنی در جامعه با برپایی نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: برپایی نمایشگاه قرآن و عترت، باعث جریان‌سازی قرآنی در جامعه می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، حجت‌الاسلام رمضان‌علی معتمدی اظهار کرد: هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان با عنوان «قرآن، کتاب، زندگی» با بیش از ۶۰ محفل بزرگ استانی قرآن در مناطق مختلف استان برگزار می‌شود.

وی با اعلام بعضی از برنامه‌های فرهنگی و هنری قرآنی پیش‌بینی شده در سطح استان، خاطرنشان کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی فقط مختص ماه مبارک رمضان نبوده و لازم است در همه ایام به ترویج فرهنگ قرآن و عترت توجه داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی در جامعه را یک ضرورت دانست و افزود: در زمینه تنوع و تعدد برنامه‌های قرآنی محدودیت قائل نیستیم؛ چرا که با توجه به ضرورت، در همه شهرستان‌ها و بخش‌ها فعالیت‌های قرآنی را خواهیم داشت و ضرورت دارد یک جریان‌سازی قرآنی در جای جای استان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های بسیاری برای ماه مبارک رمضان پیش‌بینی شده است، ادامه داد: یکی از این برنامه‌ها توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، بحث جهاد تبیین و برگزاری محافل قرآن خواهد بود.

حجت‌الاسلام معتمدی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های هر شهرستان، فعالیت‌های قرآنی در این مناطق، به طور روزانه اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان اصفهان یادآور شد: محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز کشوری و جلسات و برنامه‌های روزانه قرآن در شهرهای اصفهان، کاشان، شهرضا، آران و بیدگل، مبارکه، فریدن، فریدونشهر، برخوار، شاهین‌شهر و میمه، دولت‌آباد، بادرود، بهارستان، افوس، تیران، درچه، خمینی‌شهر، دهاقان، گز، سمیرم، قهدریجان، نجف‌آباد، خوانسار، گلپایگان، فلاورجان و سایر شهرستان‌ها از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و هم‌اکنون در حال برگزاری است.

وی نشست‌های شعر با موضوع رمضان، قصه‌گویی قرآنی، کارگاه خوشنویسی و نقاشی را از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان توسط این اداره کل در شهرستان‌ها اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان استان اصفهان، خاطرنشان کرد: این اداره‌کل در نمایشگاه قرآن و عترت با عرضه ۲۲۰۰ عنوان کتاب علوم قرآنی، عرضه محصولات فرهنگی و نرم‌افزارهای قرآنی با تخفیف‌های مناسب و همچنین عرضه تولیدات فعالان فرهنگی در حوزه مد و لباس و اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری از جمله شعر و قصه‌های قرآنی، زنان و خانواده و کارگاه‌های تجسمی در نمایشگاه حضور فعال خواهد داشت.

کد خبر 569454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.