برگزاری شانزدهمین جشنواره «سفره رمضان» در کاشان

شانزدهمین جشنواره سفره رمضان با استقبال پرشور خانواده‌های کاشانی و رقابت سالم بانوان در پخت غذا ویژه ماه مبارک رمضان، در فرهنگسرای مهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدیر عامل سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری کاشان در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره آئین برگزاری شانزدهمین جشنواره سفره رمضان، اظهار کرد: در این جشنواره ۱۰۰ نفر از بانوان کاشانی در مسابقه آشپزی با طبخ انواع غذاهای اصلی و سنتی، پیش غذا، دسر و شیرینی‌جات به رقابت پرداختند و در نهایت ۱۰ نفر برگزیده شدند.

محمد حسین واحدیان افزود: هدف از برگزاری این جشنواره احیای غذاهای سنتی کاشان، ‏معرفی شیوه‌های صحیح طبخ غذا با کیفیت و مورد پسند و همچنین ترویج فرهنگ تغذیه سالم بود.

به گفته وی، تشویق خانواده‌ها به پخت غذاهای سالم، سنتی و اصیل ایرانی، الگوبرداری بانوان خانه دار از شیوه‌های سنتی پخت غذاهای سالم، شناسایی تأثیر تغذیه سالم در سلامت بدن، ایجاد اشتغال‌زایی و کارآفرینی، معرفی نوع طبخ، و معرفی پخت غذاهایی سنتی با کاهش هزینه نیز از دیگر اهداف مدنظر در برپایی این رقابت بوده است.

مدیر عامل سازمان فرهنگی شهرداری کاشان، خاطر نشان کرد: در این برنامه از تجربه افراد ماهر برای تهیه غذاهای سنتی و اصیل ایرانی و سفره آرایی و تهیه غذا به عنوان یک هنر در محیطی شاد و مفرح برای بانوان استفاده کردیم.

وی آشنایی و تعامل بانوان هنرمند در هنر آشپزی، تبادل تجربیات آنها و ایجاد یک مرکز منسجم و متمرکز برای این تعاملات از طریق فرهنگسرا از دیگر اهداف برگزاری دوازدهمین جشنواره سفره رمضان عنوان کرد.

موحدیان تصریح کرد: در پایان این مسابقات از شرکت کنندگانی که دارای رتبه برتر در بخش‌های مختلف شدند، به رسم یادبود با هداء لوح تقدیر و هدیه نقدی قدردانی شد.

کد خبر 569580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.