توجه به مقابله با آسیب‌های اجتماعی در شهر کاشان

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان گفت: برگزاری جلسات قرآنی راهی مؤثر برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

عفت پدرام‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تبریک ماه رمضان و ولادت امام حسن مجتبی (ع) در خصوص اهمیت و تأثیر جلسات قرائت قرآن در کاشان، اظهار کرد: یکی از توصیه‌های اساسی پیامبر اکرم (ص) آشنایی و شناخت مردم با قرآن است، زیرا این کلام حق صادق‌ترین و نافذترین کلام و گفتار برای بشر در هر دوره و زمان است.

وی افزود: یکی از سنت‌های ماندگار و مرسوم و دینی مردم کاشان از گذشته‌های دور برگزاری جلسات قرائت قرآنی به ویژه در ماه مبارک رمضان بوده است؛ جلساتی که خودجوش و مردمی شکل می‌گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان گفت: جلسات قرآنی در واقع اقدامی جهادی و حرکتی ماندگار و فرهنگی است که می‌تواند ضمن ایجاد همگرایی در محلات رابطه خوبی را بین گروه‌های مختلف سنی برقرار کند و سبب ایجاد صله ارحام و تقویت روابط اجتماعی شود.

وی اضافه کرد: برنامه‌هایی مانند هیئت مذهبی و جلسات قرآنی که با محوریت شهروندان انجام می‌شود، همیشه اثربخش و مؤثر بوده و برکات بسیاری را برای جامعه دینی به همراه داشته است.

پدرام‌فر تاکید کرد: برگزاری جلسات قرآن زمینه آشنایی عمومی با فرهنگ قرآن و تربیت نسل قرآنی را فراهم می‌کند و در گسترش کلام وحی و ترویج ارزش‌های دینی که باید زمینه نهادینه کردن آن در جامعه بیش از پیش فراهم شود، نیز تأثیرگذار خواهد بود.

وی گفت: در جلسات مذهبی تشویق جوانان با شیوه‌هایی که برای آنان جاذبه داشته باشد، باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا حضور جوانان و انس با قرآن باعث رفع بسیاری از مشکلات و معضلات فرهنگی می‌شود و ضامن سلامت جامعه در ابعاد مختلف است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان افزود: احیا و پویا نگه داشتن فعالیت‌ها و جلسات قرآنی مبارزه با ترفند دشمن در مقابل حذف و کمرنگ کردن تجمعات دینی است.

وی تصریح کرد: امسال به واسطه اینکه مردم طی دو سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا از مساجد و جلسات دینی فاصله گرفتند، بهترین فرصت است تا اجتماعات قرآنی دینی پررنگ‌تر و با شکوه‌تر برگزار شود.

کد خبر 568548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.