۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷
جای خالی «گردشگری طبیعت» در اصفهان

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: نگاه صرف به دو بعد گردشگری تاریخی و فرهنگی در اصفهان جایز نیست و باید از تمام ظرفیت‌های استان به‌ویژه گردشگری طبیعت هم استفاده شود.

علیرضا مساح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره روش‌های توسعه گردشگری در شهر اصفهان، اظهار کرد: این کلانشهر به لحاظ برخورداری از مجموعه ناژوان و پارک‌های حاشیه زاینده‌رود، از جاذبه‌های متعدد گردشگری طبیعی برخوردار است و سالانه می‌تواند شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را به این مناطق جذب کند.

وی توریسم سلامت و پزشکی را دو نوع جدانشدنی از یکدیگر دانست که در اصفهان از ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر برخوردار است و تصریح کرد: گردشگری معنوی نیز به‌عنوان زمینه‌ای برای جذب گردشگر مذهبی، مقوله دیگری از گردشگری در اصفهان است که امکان سرمایه‌گذاری آن بالا است.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، تصریح کرد: هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بین ادیان مختلف از جمله مسیحیان، یهیودیان، مسلمانان و زرتشتی‌ها از جاذبه‌های شهر اصفهان است که در پوشش گردشگری مذهبی می‌توان از آن یاد کرد و از سوی دیگر بقاع متبرکه و امامزادگان و تکایای بزرگ همچون تخت‌فولاد زمینه گردشگری معنوی را در شهر اصفهان فراهم ساخته و سالانه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را راهی اصفهان‌می کند.

مساح با بیان اینکه در یک دوره‌ای اصفهان اقدام به ساخت جاذبه‌های نوین کرد که در این مسیر پرچمدار بود و باید این اقدام ادامه یابد، ادامه داد: احداث باغ پرندگان، باغ گل‌ها و آکواریوم از جاذبه‌های شهری است که گردشگران زیادی از آنها استقبال می‌کنند اما در سال‌های اخیر به توسعه و تأسیس این دست جاذبه‌ها، کمتر توجه شده است.

مساح به تلاش برای ارتقای فرهنگ گردشگرپذیر در بین شهروندان اشاره کرد و گفت: آموزش مهمان‌نوازی و برخورد با گردشگران به طبقات مختلف مردم، بستر را برای جذب گردشگران فراهم می‌کند.

کد خبر 569345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.