احداث کمپ اقامتی ورزشی باغبادران و نقش آن در توسعه گردشگری استان

شهردار باغبادران گفت: توپوگرافی باغبادران و ارتفاع این شهر از سطح دریا موجب شده ورزشکاران زیادی به این شهر سفر کنند. این شهر زمینه مناسبی برای احداث کمپ اقامتی تمرینی برای ورزشکاران دارد و در برگزاری نشست‌ با کارشناسان بر این ظرفیت تاکید شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الله امینی در نشست با مدیرکل دفتر فنی مهندسی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه شهر ساحلی باغبادران با چهار هزار سال قدمت از شهرهای استراتژیک استان اصفهان به شمار می‌رود، اظهار کرد: باغبادران به دلیل قرار گرفتن در بالادست و محل برداشت آب شرب چندین میلیون نفر در استان اصفهان و یزد، تنها شهر استان است که در طول ایام مختلف سال رودخانه زاینده‌رود در آن جاری است.

وی به فعالیت بیش از هزار مجموعه اقامتی در شهر باغبادران اشاره کرد و افزود: باغبادران علاوه بر ظرفیت‌های طبیعی در حوزه تاریخی و فرهنگی نیز پتانسیل‌های زیادی دارد، به نحوی که طبیعت دوستان و گردشگران از سراسر کشور در چهار فصل این شهر را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند.

شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: جاری بودن رودخانه زاینده‌رود در باغبادران زمینه مناسبی را برای جذب گردشگر در حوزه ورزش فراهم کرده است و مدیریت شهری باغبادران با شناسایی کمبودها و نیازهای ورزشی این شهر ساحلی تلاش کرده تا در حد توان زمینه ارائه خدمات لازم به شهروندان خصوصاً نسل جدید را فراهم کند.

امینی با اشاره به نقش مهم احداث کمپ اقامتی تمرینی در توسعه گردشگری ورزشی استان اصفهان، ادامه داد: به دلیل توپوگرافی باغبادران و ارتفاع این شهر از سطح دریا، ورزشکاران زیادی به این شهر سفر می‌کنند و در نشست‌هایی که با کارشناسان برگزار شده است، تاکید می‌شود که این شهر زمینه مناسبی برای احداث کمپ اقامتی تمرینی برای ورزشکاران دارد.

وی اضافه کرد: چند نقطه مطلوب برای اجرای کمپ اقامتی و ورزشی در نظر گرفته شده است که از نظر توپوگرافی بسیار مناسب بوده و از چشم‌انداز بکری برخوردار است؛ با توجه به اینکه در دوره بازنگری طرح هادی شهر قرار داریم، در صورت آمادگی وزارت ورزش و جوانان برای سرمایه گذاری در بخش باغبادران، می‌توان تغییر کاربری محل مورد تأیید را طی سه ماه آینده انجام داد.

شهردار باغبادران تصریح کرد: قطعاً حفظ این اراضی برای آینده شهر مهم بوده و ارزش افزوده بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت اما با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری که فرمودند: «هزینه کردن در ورزش اسراف نیست»، مدیریت شهری باغبادران به دلیل اهمیت پرداختن به منویات معظم‌له و افزایش نشاط، شادابی و سلامت شهروندان، آمادگی کامل دارد تا زمینی را به احداث کمپ اقامتی ورزشی اختصاص دهد.

امینی تاکید کرد: شهرداری و شورای اسلامی باغبادران آمادگی هرگونه همکاری را با وزارت ورزش و جوانان، اداره کل و اداره ورزش و جوانان شهرستان لنجان را دارد؛ چراکه اگر همکاری لازم بین دستگاه‌های متولی ورزش و شهرداری وجود داشته باشد با اجرای طرح‌های مختلف سرانه ورزشی باغبادران به شکل قابل توجهی افزایش خواهد یافت و ثمره آن افزایش رضایتمندی شهروندان خصوصاً نسل جوان در محلات مختلف شهر است.

کد خبر 555936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.