سلسله رویدادهای گردشگری «آب وآیین» در تخت فولاد اصفهان

مسئول امور گردشگری مجموعه تخت فولاد اصفهان گفت: تلاش می‌کنیم ابعاد مختلف مجموعه تخت فولاد را به مردم بشناسانیم تا وقتی نام تخت فولاد برده شد، تنها نام قبرستان در ذهن آنها تداعی نشود.

هادی نظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: رویداد گردشگری «آب و آیین» مناسب با آب و سازه‌های مرتبط با آب در آرامستان تخت فولاد اصفهان برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: این طرح تور ویژه عناصر و سازه‌های آبی، پنجشنبه _بیست‌ویکم مهرماه_ برگزار می‌شود که علاقه‌مندان و عموم مردم می‌توانند با شماره ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵ تماس بگیرند و در این تور گردشگری شرکت کنند.

مسئول امور گردشگری مجموعه تخت فولاد اصفهان تصریح کرد: عناصری که قرار است در این برنامه توضیح داده شوند شامل عناصری همچون سنگاب‌ها، تشتاب‌ها، آب‌انبار کازرونی، حوض‌خانه کازرونی و دیگر عناصر و و سازه‌های مرتبط با آب در این مجموعه تاریخی و فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه این دست تورهای موضوعی را در طرح‌های بعدی دنبال خواهیم کرد افزود: تور بازدید از گنبدهای موجود در تخت فولاد را در مرحله بعد اجرا خواهیم کرد.

نظری اضافه کرد: گروه سنی از جوان به بالا و خانواده‌ها مخاطبان و جامعه هدف ما هستند و امیدواریم بیش از پیش از این برنامه‌ها استقبال کنند و با بخش‌های مختلف تخت فولاد اصفهان آشنا شوند.

وی ادامه داد: عموم مردم تخت فولاد را به‌عنوان قبرستان می‌شناسند، در حالی‌که این مجموعه از نظر تاریخی، شخصیت‌های برجسته دینی، علمی، فرهنگی و هنرمندان زیادی را در خود جای داده و عظمت و جایگاه ویژه‌ای دارد.

سلسله رویدادهای گردشگری «آب وآیین» در تخت فولاد اصفهان

مسئول امور گردشگری مجموعه تخت فولاد اصفهان گفت: تصمیم داریم ابعاد مختلف تخت فولاد را به مردم بشناسانیم تا وقتی نام تخت فولاد برده شد، تنها نام قبرستان در ذهن آنها تداعی نشود.

وی اظهار کرد: توسعه فضای فیزیکی کتابخانه بزرگ مجموعه تخت فولاد در حال اقدام است و کتاب‌ها نیز از نظر محتوا غنی‌تر خواهد شد.

کد خبر 609650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.