عید پاک در کشورهای جهان چگونه برگزار می‌شود؟

عید پاک در کشورهای جهان یک رویداد ناهمگون محسوب می‌شود که مراسم مختلفی برای آن در نظر گرفته شده و هر کشور سنت‌های مخصوص خود را دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، عید پاک، یکشنبه‌ای مقدس بین بیست‌ودوم مارس و بیست‌وپنجم آوریل است که مهمترین جشن مسیحیان در جهان محسوب می‌شود. آنها معتقد هستند که در این روز حضرت عیسی (ع) پس از به صلیب کشیده شدن، دوباره زنده شد، بنابراین این رویداد به‌عنوان رستاخیز مسیح نیز شناخته می‌شود.

عید پاک؛ رویدادی ناهمگون در کشورهای جهان

عید پاک در فرهنگ اروپایی یک رویداد ناهمگون است؛ به این معنی که این جشن مذهبی به طور یکسان برگزار نمی‌شود. در واقع تقویم ارتدکس شرقی، کاتولیک و پروتستان همیشه با هم منطبق نیستند. به عنوان مثال، عید پاک کاتولیک امسال در هفدهم آوریل و عید ارتدکس یک هفته بعد برگزار می‌شود.

همچنین زمانی که صحبت از نحوه برگزاری این مناسبت به میان می‌آید، انواع سنت‌ها، به کشورها و مناطق مورد نظر بستگی دارد. برای مثال آلمانی‌ها، اتریشی‌ها و مردم بالتیک در این روز درختان خود را تزئین می‌کنند. این درخت‌ها از شاخه‌های درختی که در گلدان و خانه افراد و یا خارج از آن قرار دارد، ساخته شده است و با تخم‌مرغ تزئین می‌شود. از آنجا که تخم‌مرغ، نماد زندگی است، درخت عید پاک نیز سمبل یک زندگی جدید محسوب می‌شود.

تخم‌مرغ قرمز؛ نماد خون مسیح (ع)

در زمان‌های گذشته اغلب تخم‌مرغ‌های عید پاک به رنگ قرمز تزئین می‌شد و نمادی از خون مسیح بود که در این روز بر زمین ریخته شده بود. مراسم پیدا کردن تخم‌مرغ‌های رنگی در روز عید پاک و مسابقات آن، هر سال در سراسر جهان انجام می‌شود. در باواریا و بخش‌هایی از شمال آلمان، مردم فواره‌ها را با نمایشگرهای روشن تزئین می‌کنند. در شهر Lügde، مردم محلی "چرخ‌های آتش" را به پایین شیب معروف " Easter Hill " می‌فرستند.

سنت‌های مسیحیان در عید پاک

به اعتقاد مسیحیان، عید پاک، روزی درخشان و سفید است. آنها در این روز اغلب ا با خوردن میوه‌ها و سبزیجات به نوعی روزه می‌گیرند. روز شنبه قبل از عید پاک نیز مخصوص نظافت، خانه‌تکانی و درست‌کردن غذاهای این روز است.

اعضای خانواده در عید با هم به کلیسا می‌روند و پس از انجام مراسم برای خوردن غذا به خانه برمی‌گردند. گوشت بره یکی از مهم‌ترین غذاهای عید پاک است و در بسیاری از کشورها وعده اصلی غذای یکشنبه عید پاک محسوب می‌شود.

عید پاک و روزه‌داری

عید پاک پس از طی شدن یک دوره زمستان طولانی و همزمان با فرا رسیدن بهار، حس تازگی و طراوت را برای مسیحیان به همراه دارد. آنها قبل از عید پاک، یک دوره ۴۰ روزه را به روزه گرفتن، توبه و نماز اختصاص می‌دهند.

به اعتقاد اکثر مسیحیان، واژه ایستر (Easter) که ریشه عید پاک است از کلمه اوستر (Eoster) گرفته شده که الهه باروری و بهار است. آنها هفته قبل عید پاک را "هفته مقدس" می‌نامند و برای هر روز آن عنوان مخصوصی انتخاب می‌کنند.

عید پاک در کشورهای جهان

در هفته " Semana Santa"، دسته‌های عزاداری در خیابان‌های اسپانیا به راه می‌افتد. شرکت‌کنندگان این مراسم کلاه‌های نوک‌تیز، نقاب و لباس‌های بلند می‌پوشند و با پاهای برهنه راه می‌روند. یکی از مراسم عید پاک در لهستان، سنت آب‌بازی است. آنها با سطل‌های پر به یکدیگر آب می‌پاشند. در ایتالیا خوردنی‌های نمکی در این روز رایج است و در آلمان معمولاً در این روزها، شکلات‌های تخم‌مرغی و شیرینی خورده می‌شود.

مردم انگلستان در این روز" Hot Cross Buns" صرف می‌کنند که نوعی نان کشمشی است و روی آن یک صلیب دیده می‌شود. عید پاک در فیلیپین یک جشن رنگارنگ است؛ بدین معنی که مردم لباس‌های محلی رنگی می‌پوشند و در مراسم راهپیمایی شرکت می‌کنند.

کد خبر 569215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرمی IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    خیلی اطلاعاتتون مفید بود ممنون🫡