عجیب‌ترین آیین‌های کریسمسی سراسر جهان

ساکنان کره خاکی به شیوه‌های متعدد و اغلب عجیب کریسمس را جشن می‌گیرند؛ مردم ونزوئلا در ایام کریسمس اسکیت‌های خود را می‌پوشند تا برای عبادت راهی کلیساها شوند و این در حالی است که ساکنان نروژ نیز جاروهای دسته بلند خود را از ارواح شیطانی خیالی پنهان می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وجود شخصیت‌های عروسکی، بابانوئل‌های قرمز و سفیدرنگ با هدایایی در دست و آدم‌برفی‌های خندان از معمول‌ترین رسومی است که در هر منطقه از جهان و در روزهای کریسمس رایج است. با این حال، مردم در اغلب شهرهای جهان، آئین به خصوصی دارند که جشن‌های کریسمسیِ آن‌ها را از سایر نقاط دنیا متمایز می‌کند.

در ادامه به عجیب‌ترین سنت‌هایی پرداخته می‌شود که مردم در نقاط مختلف جهان به پیروی از نیاکان خود برگزار می‌کنند و جالب این‌که بسیاری از این آئین ریشه در اعتقادات مذهبی آنان دارد.

خوردن مرغ کنتاکی، محبوب‌ترین آئین ژاپنی‌ها در کریسمس

اگرچه در اغلب نقاط دنیا، خوردن بوقلمون جزئی اساسی از رسوم کریسمس به حساب می‌آید با این حال، مردم ژاپن صرف مرغ کنتاکی در شب اول کریسمس را بسیار مهم می‌پندارند. بسیاری از فروشندگان در این روزها، اجاق گازهای کوچکی را در مقابل فروشگاه‌های خود قرار می‌دهند و تلاش می‌کنند مردم را به خوردن مرغ‌های سوخاری خود ترغیب کنند با این استدلال که مردم آمریکا در جشن مذهبی ایام عید تولد عیسی از این نوع مرغ می‌خورند. تقاضای مرغ سوخاری در ژاپن در روزهای کریسمس به حدی زیاد است که بسیاری از مردم حتی به صورت اینترنتی، این غذای محبوب را سفارش می‌دهند تا به باور خود، آئین سال نو را به طور تمام به جای آورند.

پنهان کردن جاروهای دسته بلند در نروژ

مردم نروژ بر این باور هستند که زمان آغاز سال نو با پیدایش ارواح شیطانی و جادوگرها همراه است به همین دلیل تمام جاروهای خود را قبل از رفتن به رختخواب پنهان می‌کنند تا از دسترسی ارواح به آن‌ها در منازل خود خودداری کنند. جالب است بدانید که اغلب مردم جاروهای خود را به صورت تکه پاره در زیر سایه درختان یا سایر فضاهای اطراف خود می‌یابند که به نظر می‌رسد فردی از خانواده برای خنداندن دیگران در نقش یک جادوگر سوار بر جارو این کار را کرده است.

اسکیت سواری گروهی در ونزوئلا

اغلب مردم ونزوئلا در روز اول کریسمس به سمت کلیساهای شهر روانه می‌شوند تا روز سال نو خود را با برگزاری آئین مذهبی آغاز کنند. ساکنان کاراکاس، پایتخت کشور، سفر خود به سمت کلیساها و معابد شهر را سوار بر اسکیت و به صورت گروهی انجام می‌دهند. استقبال مردم شهر از این سنت به حدی زیاد است که مدیران اغلب خیابان‌های پایتخت را در روز اول کریسمس برای ایمنی بیشتر مردم به روی تمام وسایل نقلیه می‌بندند.

پوشیدن ماسک‌های شیطانی در اتریش

در اتریش، نیکلاس قدیس که در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان منشأ اصلی بابانوئل شناخته شده است، رقیبی شیطانی به نام کرامپوس دارد. در واقع، کرامپوس‌ها مردمی عادی با پوشش‌هایی شیطانی هستند که در خیابان‌های سراسر شهرهای اتریش پرسه می‌زنند تا کودکان بدرفتار را تا پیش از رسیدن ایام سال نو تنبیه کنند. این افراد با چهره‌های بسیار مخوف خود با سبدهای بزرگی در دست به قدم زدن در کوچه پس کوچه‌ها می‌پردازند تا کودکان به اصطلاح بد را بربایند و آن‌ها را بابت اعمال ناشایستشان مجازات کنند.

تناول شامی به یاد ماندنی در گرینلند

گرینلند منطقه‌ای خودمختار در دانمارک به شمار می‌رود که در آب‌های اقیانوس منجمد شمالی واقع شده و میزبان حدود ۵۶ هزار نفر است. مردم این ناحیه در روز اول کریسمس، پوست خام وال‌ها را به همراه کمی دنبه از نهنگ یا پرنده‌های دریایی تناول می‌کنند. خوردن غذای دیگری نیز در این منطقه از جهان طی ایام کریسمس میان مردم ترویج دارد و آن تخمیر گوشت خام آک (نوعی پرنده) در پوست فک به مدت چندین ماه است و جالب این‌که محبوبیت زیادی میان مردم شهر دارد.

سنجش میزان تمیزی خانه‌ها در گواتمالا

مردم گواتمالا، کشوری در آمریکای مرکزی که از شمال و غرب با مکزیک، از جنوب غرب با اقیانوس آرام، از شمال شرق با بلیز، از شرق با دریای کارائیب و هندوراس و از جنوب شرق با السالوادور احاطه شده‌است، نظافت منزل را امری بسیار مقدس و همتراز با عبادت تصور می‌کنند. باور این افراد بر این است که ارواح شیطانی در خانه‌های کثیف و نامرتب مستقر می‌شود و می‌تواند بیشترین لطمه‌ها را به ساکنان وارد کند. به همین دلیل، آغاز پاکسازی منازل یک هفته پیش از شروع سال نو مهم‌ترین سنت مردم گواتمالا به شمار می‌رود که در پی آن، لوازم کم مصرف و کهنه به طور کامل در بیرون از خانه‌ها قرار می‌گیرد و تپه‌های بزرگی تشکیل می‌دهد که در نهایت مردم به قرار دادن یک آدمک شیطانی روی تپه و سوزاندن کامل آن می‌پردازند.

کد خبر 544272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.