قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۱/تیبا گران شد

آخرین قیمت بازار و کارخانه محصولات ایران‌خودرو حاکی از افزایش یک میلیونی پژو ۲۰۶ تیپ۲ بوده و قیمت کوئیک به ۲۰۶ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خودرو یکی از کالاها و خدماتی است که این روزها قیمت آن روزانه نوساناتی را تجربه می‌کند. بر اساس گزارش‌هایی که از بررسی بازار به دست آمده، قیمت برخی از خودروها در روزهای گذشته افزایش بین ۱۰ را ۴۰ میلیون تومانی را تجربه کرده است.

درخصوص دلایل افزایش قیمت خودرو کارشناسان و فعالان بازار، علل مختلفی را مطرح کرده‌اند؛ اما بیشتر آنان بر کمبود تولید به عنوان یک عامل اصلی و مهم در این مسئله تاکید داشته‌اند. منوچهر منطقی، معاون وزیر صمت نیز این موضوع را تأیید کرده است و آمار تولید خودروسازان بزرگ حکایت از کاهش تولید نسبت به ماه‌های گذشته دارد.

در این بین، دلالی هم رونق یافته و این افراد برای کسب سود بیشتر قیمت‌های غیرواقعی را برای خودروهای مدل ۱۴۰۱ که هنوز وارد بازار نشده مطرح می‌کنند. البته اگر میزان عرضه خودرو مطابق با نیاز بازار باشد شاهد چنین ارقامی نخواهیم بود.

آخرین قیمت بازار و کارخانه محصولات ایران‌خودرو حاکی از افزایش یک میلیونی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ است. قیمت این خودرو در بازار اکنون به ۲۹۶ میلیون تومان رسیده و قیمت آن درب کارخانه ۱۵۰,۰۶۱,۰۰۰ تومان است. پس از دنا در بین خودروهای تولید ایران‌خودرو، پژو ۲۰۷ دنده‌ای بیشترین افزایش قیمت را داشته است. قیمت این خودرو با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی اکنون به ۳۹۴,۵۰۰,۰۰۰ تومان و قیمت آن درب کارخانه ۲۳۶,۲۳۱,۰۰۰ تومان است.

همچنین قیمت خودرو سمند ۳۱۰ میلیون تومان و قیمت آن درب کارخانه ۱۵۷,۳۳۴,۰۰۰ تومان، قیمت دناپلاس توربو ۴۷۰ میلیون تومان و قیمت آن درب کارخانه ۳۴۵,۷۴۱,۰۰۰ تومان، قیمت رانا پلاس ۲۹۶ میلیون تومان و قیمت آن درب کارخانه ۲۱۴,۷۸۴,۰۰۰ تومان، قیمت هایما اس ۵ توربو ۷۲۹ میلیون تومان و قیمت آن درب کارخانه ۵۹۵ میلیون تومان و قیمت تارا ۴۲۵ میلیون تومان و قیمت آن درب کارخانه ۲۹۳,۰۳۵,۰۰۰ تومان است.

قیمت ساینا به ۲۱۸ میلیون تومان رسید

آخرین قیمت بازار و کارخانه محصولات سایپا حاکی از آن است که قیمت شاهین به ۳۵۸ میلیون تومان رسیده و قیمت آن درب کارخانه ۳۴۳.۷۹۳.۰۰۰ است. همچنین قیمت کوییک ۲۱۴ میلیون تومان و قیمت آن درب کارخانه ۱۶۵.۸۳۸.۰۰۰ تومان، تیبا ۲، ۲۰۶ میلیون تومان و قیمت آن درب کارخانه ۱۲۵,۰۷۷,۰۰۰ تومان و قیمت ساینا اس ۲۱۸ میلیون تومان است.

کد خبر 568751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.