زنگ پایان مرمت موزه هنرهای معاصر اصفهان

موزه هنرهای معاصر اصفهان عملیات مرمت و بازسازی خود را از خردادماه سال گذشته آغاز کرد اما همچنان این موزه تعطیل است و در دست بازسازی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی تمیزی اظهار کرد: بنای موزه هنرهای معاصر اصفهان متعلق به دوره صفویه و بازسازی شده در دوره قاجاریه است و مرمت چنین بنایی، غیر از توجه به کاربری امروز آن، نیاز به توجه ویژه برای نگهبانی از کالبد تاریخی‌اش دارد، بنابراین حساسیت‌های ویژه‌ای را برای مرمت می‌طلبد.

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان درباره زمان تقریبی بازگشایی آن گفت: مرمت بناها به ویژه اگر ریشه در تاریخ داشته باشند، ممکن است زمانی فراتر از پیش‌بینی ابتدایی را طلب کنند، چرا که رخدادهای پس‌لایه‌های سازه، از پی گرفته تا سقف، بر مدیران پروژه و مرمتگران کمی پوشیده‌تر از سازه‌های متاخر است.

تمیزی افزود: بر اساس روندی که اکنون مشاهده می‌شود، امید است مرمت این موزه تا نیمه سال جاری به پایان برسد.

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان درباره برنامه‌های موزه در دوره تعطیلی تصریح کرد: با توجه به عملیات مرمت در موزه، امکان بهره‌برداری از کالبد موزه وجود نداشت اما برنامه‌ریزی شده است تا فعالیت‌هایی در سطح شهر انجام شود.

به گفته وی، همکاری با عمارت سعدی متعلق به حوزه هنری اصفهان برای برپایی چندین نمایشگاه و رویداد هنری، حمایت از برپایی چندین نمایشگاه در گالری‌های خصوصی، حمایت از یک تئاتر با مضمون حراج، انتشار دو نمایشنامه با مضمون هنرهای تجسمی، برپایی ورکشاپ و سخنرانی و آغاز چند پروژه پژوهشی در زمینه هنرهای تجسمی از جمله این برنامه‌ها است.

کد خبر 568725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.