عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۲۶ فروردین

در این بسته خبری در مورد معرفی وان پلاس Ace در تاریخ ۲۱ آپریل، عرضه گوشی iQOO Neo۶ با مشخصات جالب توجه، رونمایی از کروم بوک ۲ در ۱ جدید اچ پی و وجود باگ‌های نسخه جدید اسپاتیفای روی اندروید ۱۲ می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

متا قصد دارد اولین عینک AR خود را در سال ۲۰۲۴ عرضه کند

گزارش‌های جدید از احتمال عرضه‌ی عینک واقعیت افزوده‌ی متا در سال ۲۰۲۴ خبر می‌دهند.

چهارشنبه ۲۴ فروردین گزارشی منتشر شد که ادعا می‌کرد متا تاکنون میلیاردها دلار برای توسعه عینک‌های واقعیت افزوده خود هزینه کرده است؛ محصولی که بخشی از چشم‌انداز مارک زاکربرگ برای متاورس را تشکیل می‌دهد.

متا قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ این عینک را روانه بازار کند و در سال‌های ۲۰۲۶ و ۲۰۲۸ طرح‌های پیشرفته‌تری ارائه دهد. ظاهراً این عینک با نام Project Nazare در دست ساخت است و انتظار می‌رود به‌دلیل مواد گران‌تر، قیمتش گران‌تر از هدست ۲۹۹ دلاری متا Oculus Quest ۲ VR باشد.

اپلیکیشن جدید گوگل مهاجرت از iOS به اندروید را ساده‌تر می‌کند

گوگل شب گذشته یک اپلیکیشن لیست نشده برای iOS منتشر کرد که به کاربران این سیستم‌عامل اجازه می‌دهد به راحتی داده‌های خود را به گوشی اندرویدی منتقل کنند.

گفتنی است زمانی که می‌خواهید گوشی اندرویدی خود را کنار بگذارید و از گوشی اندرویدی جدیدی بهره ببرید، به سادگی می‌توانید تمام اپلیکیشن‌ها و اطلاعات مهم خود را به گوشی جدید موردنظر منتقل کنید. اما معمولاً انتقال داده‌ها از آیفون به گوشی اندرویدی چندان راحت نیست و مثلاً باید کارهایی مانند ذخیره‌سازی در گوگل درایو و دانلود دستی آن‌ها در آیفون را انجام دهید. اندروید ۱۲ این کار را ساده‌تر کرده ولی باید از کابل لایتنینگ استفاده کنید.

اما در طرف مقابل، اپل از سال ۲۰۱۵ قابلیت Move To iOS را ارائه داده تا کاربران اکوسیستم اندروید بتوانند به راحتی راهی آیفون شوند. همانطور که گفتیم، گوگل اپلیکیشن خود را به عنوان اپ لیست نشده در اپ استور قرار داده است که یک ویژگی نسبتاً جدید محسوب می‌شود. این یعنی کاربران با داشتن لینک مستقیم می‌توانند به اپ موردنظر دسترسی داشته باشند.

وان پلاس Ace در تاریخ ۲۱ آپریل معرفی می‌شود

وان پلاس در حال معرفی گوشی هوشمند جدیدی در چین است که Ace نام دارد. یک تیزر در پروفایل ویبو این شرکت ظاهر شده که سه دوربین در پشت، طرفین صاف و بدون نوار لغزنده هشدار را نشان می‌داد.

وان پلاس Ace جدید به طور رسمی در ۲۱ آوریل وارد بازار می‌شود و در حالی که برخی گزارش‌ها ادعا می‌کنند که یک Realme GT Neo۳ تغییر نام داده خواهد شد، به احتمال زیاد به دنبال وان پلاس ۱۰R هستیم که انتظار می‌رود در تاریخ ۲۸ آوریل در هند عرضه شود.

تراز تنظیمات دوربین سه گانه مطابق با تصاویر قبلی است که دیده‌ایم، اگرچه شیارها افزوده جالبی به طراحی پشت هستند. این تصاویر همچنین یک سنسور IR در بالا و یک پورت USB-C در پایین را نشان می‌دهند، اما جلوی آن را نشان نمی‌دهند – هنوز متوجه نشده‌ایم که آیا صفحه نمایش دارای بریدگی قطره‌ای است یا سوراخ پانچ. هفت روز تا عرضه باقی مانده است، و ما انتظار داریم که وان پلاس جزئیات بیشتری در مورد Ace جدید خود در عرشه ارائه دهد.

عرضه گوشی iQOO Neo۶ با مشخصات جالب توجه

گوشی iQOO Neo۶ با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱، صفحه نمایش AMOLED و دوربین سه‌گانه با لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی عرضه خواهد شد.

گوشی iQOO Neo۶ با ویژگی‌های سطح پرچمدار در ۳۱ فروردین در بازار چین ارائه می‌شود.

برند iQOO زیر نظر شرکت Vivo فعالیت می‌کند و بر گوشی‌های گیمینگ تمرکز دارد. این برند در مارس ۲۰۲۱ گوشی iQOO Neo۵ را با مشخصات سطح پرچمدار، اما با قیمت مقرون به صرفه عرضه کرد. این برند اکنون iQOO Neo۶ را در چین راه‌اندازی کرده است که دارای پردازنده پیشرفته Qualcomm Snapdragon ۸ Gen ۱ و مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های قابل توجه نسبت به نسل قبلی است. در این گزارش مشخصات کامل این دستگاه جدید بررسی خواهد شد.

افشای اولین مشخصات گوشی اوپو Reno۸

گوشی Oppo Reno۸ ممکن است یکی از اولین گوشی‌هایی باشد که از تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۱ استفاده می‌کند.

آخرین گزارش‌های منتشر شده مشخصات گوشی Oppo Reno8 را منتشر کرده‌اند. احتمال دارد این گوشی به عنوان اولین گوشی مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۷ نسل ۱ معرفی شود.

افشاگر سرشناس دنیای فناوری با نام مستعار Digital Chat Station، ادعا می‌کند که در گوشی‌های سری Oppo Reno۸ از ترکیبی از تراشه Snapdragon ۷ Gen ۱ و تراشه‌های Dimensity پیشرفته همراه با MariSilicon X ISP استفاده خواهد شد.

رونمایی شیائومی از یک شارژر خودرو بی سیم پرسرعت

شارژر بی‌سیم خودرو Mi شیائومی از شارژ سریع ۵۰ واتی MAX پشتیبانی می‌کند.

شیائومی در دسامبر سال گذشته از یک شارژر بی‌سیم خودرو را با قیمت ۵۴ دلار رونمایی کرد. اکنون پس از سه ماه این غول فناوری چینی شارژر بی سیم خودرو Mi را در چین با قیمت ۵۸ دلار عرضه کرده است. این شارژر از شارژ سریع ۵۰ واتی MAX پشتیبانی می‌کند و با انواع دستگاه‌های شارژ بی‌سیم از جمله شیائومی MIX ۴، Mi ۱۱ Ultra، Mi ۱۱ Pro و Mi ۱۱ سازگار است. این محصول همچنین توسط گوشی‌های سامسونگ و آیفونی که از شارژ بی سیم پشتیبانی می‌کنند، قابل استفاده است.

این شارژر از عملکرد شارژ بی سیم Xiaomi Mi ۱۰ Extreme Commemorative Edition پشتیبانی نمی‌کند. شارژر بی سیم جدید خودرو شیائومی از نسل جدیدی از سنسورهای رادار مایکروویو برای تشخیص و شناسایی بازوی گیره از طریق حرکت اجسام استفاده می‌کند که با سنسورهای مادون قرمز متفاوت است. ساختار مثلثی به کار رفته در Wireless Car Charger Pro از لرزش این محصول در دست انداز جلوگیری می‌کند. این شارژر دارای طراحی مجرای هوای مستقیم مخفی می‌باشد که مستقیماً از طریق کانال هوای داخلی با سطح شارژر خودرو منطبق می‌شود و می‌توان آن را به صورت هوشمند با توجه به میزان قدرت شارژ تنظیم کرد.

گوشی ریلمی V۲۳ ۵G معرفی شد

ریلمی از گوشی هوشمند جدیدی در سری V با نام ریلمی V۲۳ ۵G در چین رونمایی کرد. این دستگاه پایین‌تر از ریلمی V۲۵ ۵G که اخیراً معرفی شده است، و دارای صفحه نمایش فول اچ دی پلاس، تراشه دایمنسیتی و پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی می‌باشد.

ریلمی V۲۳ 5G با قیمت ۲۶۷ دلار برای نسخه ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه و ۲۹۸ دلار برای نسخه ۱۲ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی ارائه می‌شود. ریلمی V۲۳ ۵G در طراحی تفاوت‌های زیادی با V۲۵ ۵G دارد. این گوشی دارای کناره‌های صاف و صفحه نمایش بریدگی قطره‌ای است. صفحه نمایش ۶.۵۸ اینچی IPS LCD آن با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰:۹ همراه بوده و ضخامت آن ۸.۱ میلی متر و وزن آن ۱۹۰ گرم است.

این دستگاه توسط تراشه دایمنسیتی ۸۱۰ هدایت شده و دوربین پشتی آن شامل دو سنسور ۴۸ مگاپیکسلی اصلی و ۲ مگاپیکسلی عمق می‌باشد. این گوشی دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از سیستم شارژ سریع ۳۳ واتی است. در مورد اتصال، بلوتوث ۵.۰، وای فای ۶ و پشتیبانی NFC دارد. جک هدفون ۳.۵ میلی متری و پورت USB Type-C در پایین موجود است. این دستگاه دارای یک سنسور اثر انگشت است که به عنوان دکمه پاور نیز عمل می‌کند.

نسخه جدید اسپاتیفای باگ‌های متعددی روی اندروید ۱۲ دارد

کاربران گوشی‌های مجهز به اندروید ۱۲ به‌خصوص گوشی‌های سامسونگ و گوگل گفته‌اند نسخه‌ی جدید اسپاتیفای با مشکلات زیادی نظیر ناپدیدشدن نوار پخش دست‌وپنجه نرم می‌کند.

اگر اخیراً باگ‌هایی را در اسپاتیفای (Spotify) مشاهده کرده‌اید، تنها نیستید. به‌نظر می‌رسد جدیدترین به‌روزرسانی این اپلیکیشن استریم موسیقی باعث بروز باگی در نسخه‌ی اندروید شده است. به‌نوشته‌ی PhoneArena، بسیاری از کاربران گفته‌اند نسخه‌ی جدید اسپاتیفای به‌طور ناگهانی کرش یا پخش موسیقی را متوقف می‌کند.

گزارش‌های دیگری نیز اعلام می‌کنند در نسخه‌ی جدید اسپاتیفای، نوار Now Playing دیده نمی‌شود. کاربر از طریق این نوار وضعیت پخش محتوای صوتی را کنترل می‌کند و ناپدید شدن آن روی تجربه‌ی کار با اسپاتیفای اثر منفی می‌گذارد.

رونمایی از کروم بوک ۲ در ۱ جدید اچ پی

لولای انعطاف پذیر به کار رفته در کروم بوک x۳۶۰ ۱۴a امکان استفاده از آن را در دو حالت لپ تاپ و تبلت فراهم می‌کند.

شرکت HP به تازگی یک کروم بوک جدید عرضه کرده است. این نوت بوک جدید که کروم بوک x۳۶۰ ۱۴a نام دارد، از پردازنده Celeron اینتل پشتیبانی می‌کند و دارای یک صفحه نمایش لمسی ۱۴ اینچی HD می‌باشد. لولای انعطاف پذیر به کار رفته در این کروم بوک امکان استفاده از آن را در دو حالت لپ تاپ و تبلت فراهم می‌کند. HP می‌گوید x۳۶۰ ۱۴a چهارده ساعت عمر باتری را ارائه می‌دهد.

وزن x۳۶۰ ۱۴a تنها ۱.۴۹ کیلوگرم است. لولای قابل تطبیق این کروم بوک آن را به ابزاری مناسب برای مشاغل در حال حرکت و دانش آموزان تبدیل می‌کند. نوت بوک جدید اچ پی در سه رنگ نقره‌ای، سفید و سبز عرضه می‌شود. صفحه نمایش لمسی ۱۴ اینچی x۳۶۰ ۱۴a دارای نسبت صفحه نمایش به بدنه ۸۱ درصد است که برای مرور وب و کارهای آموزش الکترونیکی مناسب است، اما نمی‌توان آن را به عنوان یک صفحه نمایش ایده آل برای کاربردهای چند رسانه‌ای مانند پخش ویدئو در نظر گرفت.

کد خبر 568571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.