۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
تکیه نخستین سینماگر ایرانی بر «کن»

فهرست فیلم‌های حاضر در هفتادوپنجمین دوره جشنواره فیلم کن چهاردهم آوریل (بیست‌وپنجم فروردین‌ماه) در یک نشست خبری در فرانسه اعلام می‌شود و نشریه ورایتی نیز در مطلبی پیش‌بینی خود را درباره این دوره از جشنواره کن منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از جالب‌ترین نکات منتشر شده در گزارش نشریه ورایتی در خصوص پیش‌بینی جشنواره کن، حضور احتمالی اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی برنده دو جایزه اسکار به عنوان رئیس هیئت داوران جشنواره کن ۲۰۲۲ است.

فرهادی که از چهره‌های محبوب کن محسوب می‌شود سال گذشته با فیلم «قهرمان» برنده جایزه بزرگ هیئت داوران کن شد؛ فیلمی که اخیراً حواشی فراوانی برای او در رابطه با اتهام سرقت ادبی مطرح کرده و دادگاه در حال رسیدگی به این اتهامات است.

ورایتی همچنین اشاره کرده است که اعلام نشدن رسمی انتخاب فرهادی تاکنون به دلیل همین حواشی پیش آمده است اما در هر حال او یکی از کاندیداهای اصلی ریاست هیئت داوران کن است.

در صورت محقق شدن این پیش‌بینی، فرهادی نخستین سینماگر ایرانی خواهد بود که در رأس داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره کن قرار می‌گیرد. پیش از این عباس کیارستمی یک بار رئیس داوران بخش فیلم کوتاه و سینه فونداسیون کن شده بود و لیلا حاتمی و کتایون شهابی نیز سابقه حضور در میان اعضای هیأت داوران بخش مسابقه کن را در کارنامه دارند.

فرهادی پس از فیلم «جدایی» که در برلین رونمایی شد، همه آثار خود را در جشنواره کن نمایش داده است.

هفتادو پنجمین جشنواره فیلم کن از هفدهم تا بیست‌وهشتم ماه می (بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه تا هفتم خردادماه) به صورت حضوری برپا خواهد شد.

کد خبر 568161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.