کیف پول سخت افزاری چیست؟ معرفی انواع کیف پول فیزیکی ارز دیجیتال

کیف پول سخت افزاری یا Hardware Wallet که با نام کیف پول فیزیکی نیز شناخته می‌شود به نوعی از والت های ارز دیجیتال گفته می‌شود که کلید خصوصی کریپتوکارنسی ها را در تراشه‌های فیزیکی ذخیره سازی می‌کند و با مکانیسم‌های امنیتی در سطح نظامی از آن محافظت می‌کند.

در این مقاله قصد داریم شما را با مفهوم Hardware Wallet بیشتر آشنا کنیم. همراه داتیس نتورک باشید.

کیف پول سخت افزاری چیست؟

برای ذخیره و مدیریت ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده یا کریپتوکارنسی ها نیاز به کیف پول یا Wallet داریم. این والت ها انواع مختلفی دارند اما به طور کلی در دو دسته کیف پول‌های نرم افزاری یا سخت افزاری دسته بندی می‌شوند. مقصود از Soft یا Hard بودن نحوه ذخیره سازی کلید خصوصی است.

کیف پول سخت افزاری یا Hardware Wallet که با نام کیف پول فیزیکی نیز شناخته می‌شود به نوعی از والت های ارز دیجیتال گفته می‌شود که کلید خصوصی کریپتوکارنسی ها را در تراشه‌های فیزیکی ذخیره سازی می‌کند و با مکانیسم‌های امنیتی در سطح نظامی از آن محافظت می‌کند. برخلاف والت فیزیکی، کیف پول‌های نرم افزاری کلید خصوصی یا Private key را در حافظه گوشی موبایل یا هارد کامپیوتر و لپ تاپ یا سرورهای آنلاین ذخیره می‌کنند، این باعث می‌شود تهدیدات و خطراتی در کمین دارایی کاربران باشد.

برای درک بهتر این تهدیدات این موضوع را بیشتر بررسی می‌کنیم، در کیف پول‌های نرم افزاری مثل تراست والت، کلید خصوصی کاربران در حافظه گوشی موبایل ذخیره می‌شود، البته این ذخیره سازی با رمزنگاری همراه است و به سادگی هکر یا ویروس یا باج افزار نمی‌تواند به آن دسترسی داشته باشد اما همین در دسترس آزمایش بودن یاعث می‌شود سطح امنیت کاهش بیابد. گوشی موبایل دائماً به اینترنت متصل است و در صورتی که هکری روش جدیدی برای بازگشایی و دسترسی به کلید خصوصی تراست والت پیدا کند در این صورت باید با دارایی خود خداحافظی کنید.

تهدید دیگری که مخصوص کاربران ایرانی است بحث تحریم است. این موضوع جدیدی نیست اما اگر حتی یک درصد احتمال داشته باشد کیف پول نرم افزاری خاصی دارایی شما را مسدود کند، بهتر است احتیاط کنید و دارایی خود را به کیف پول سخت افزاری منتقل کنید. در این صورت به هیچ وجه هیچ دولتی نمی‌تواند به کریپتوکارنسی های شما دسترسی داشته باشد بنابراین بحث تحریم منتفی است.

بهترین کیف پول‌های سخت افزاری را در اینجا به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد:

۱- لجر نانو ایکس

بدون شک بهترین و امن ترین کیف پول سخت افزاری Ledger Nano X است که توسط شرکت لجر تولید شده است و در سال گذشته با پک سفید به بازار عرضه می‌شد که با توجه به آپدیت‌ها و بهبودهایی که لجر در این محصول خود داده است تصمیم گرفت از سال ۲۰۲۲ با پک مشکی رنگ روانه بازار کند.

لجر نانو ایکس بیش از ۱۰۰۰۰ رمزارز را پشتیبانی می‌کند و میزان حافظه داخلی آن برای مدیریت همزمان بیش از ۶۰ تا ۱۰۰ رمزارز کافی است.

پشتیبانی از فناوری بلوتوث و امکان ارتباط بی سیم از دیگر قابلیت‌های جذاب این کیف پول سخت افزاری است.

۲- لجر نانو اس و لجر نانو اس پلاس

پرفروش‌ترین کیف پول سخت افزاری دنیای ارز دیجیتال لجر نانو اس است. Ledger Nano S از طریق کابل به کامپیوتر و گوشی متصل می‌شود و باتری ندارد، بنابراین برای افرادی که هولدر هستند و قصد نگه داری بلند مدت ارز دیجیتال را دارند بسیار ایده آل است زیرا نداشتن باتری به این معنی است که شما با مشکلاتی مثل خرابی باتری و … مواجه نخواهید شد. از طرفی لجر نانو اس بیش از ۱۰۰۰۰ رمزارز را پشتیبانی می‌کند و از نظر ساپورت ارزها تفاوتی با مدل X ندارد.

لجر نانو اس پلاس نسخه جدیدی از کیف پول‌های سخت افزاری است که در واقع آپدیت شده مدل نانو اس قبلی است و بهبودهایی مثل افزایش حافظه داخلی و ارتقای سطح امنیت و کارایی را داشته است. در فروشگاه داتیس نتورک می‌توانید این کیف پول را پیدا کنید و ثبت سفارش کنید.

۳- الیپال تایتان

الیپال تایتان اولین کیف پول سخت افزاری تمام فلزی تولید شده تاکنون است و یکی از بهترین والت های فیزیکی کریپتوکارنسی است.

کیف پول سخت افزاری الیپال تایتان کاملاً آفلاین بوده و تمامی کلیدهای خصوصی (Private Keys) شما را از حمله‌های آنلاین و آفلاین مصون نگه می‌دارد. الیپال تایتان یکی از امن ترین ولت‌های سخت افزاری (حافظه‌های سرد) موجود در بازار است.

کاربر برای ارسال بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال از طریق ولت الیپال، به راحتی تراکنش مورد نظر را در اپلیکیشن مربوطه ایجاد کرده و آن را به صورت کاملاً امن در کیف پول سخت افزاری الیپال تایتان امضا و تأیید می‌نماید. تبادل اطلاعات بین ولت الیپال تایتان و اپلیکیشن الیپال، به صورت آفلاین و امن، تنها از طریق QR کد قابل تأیید صورت می‌گیرد.

در حالی که اکثر کیفرهای سخت افزاری از USB یا بلوتوث استفاده می‌کنند، Ellipal Titan با برنامه ELLIPAL استفاده می‌کند تنها از کدهای QR برای ثبت معاملات استفاده می‌کند.

۴- سیف پل S1

یکی دیگر از کیف پول‌های سخت افزاری که می‌توانید در لیست بهترین‌ها باشد همین SafePal S1 است که در سال گذشته توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند. حمایت بایننس از این پروژه و قابلیت تعامل با صرافی بایننس و صرافی‌های غیرمتمرکز متعدد و پشتیبانی از اکثر رمزارزها را می‌توان برجسته‌ترین ویژگی‌های سیف پل اس وان دانست.

SafePal S1 به باتری لیتیومی مجهز است و امکانات جدید مثل دوربین برای اسکن QR-Code و … را به کیف پول‌های سخت افزاری اضافه کرده است که برای تریدرها جذابیت فراوانی دارد.

اگر علاقه مند به مشاهده قیمت و کسب اطلاعات بیشتر درباره این کیف پول سخت افزاری هستید می‌توانید به فروشگاه داتیس نتورک مراجعه کنید.

از کجا کیف پول سخت افزاری معتبر و اصل بخریم؟

رشد فضای مجازی و اینترنت باعث شده است فروشگاه‌های آنلاین بتوانند در ذهن مردم جایگاه بهتری داشته باشند و باتونه به آگاهی سازی درباره نماد اعتماد الکترونیک و فروشگاه‌های معتبر فرایند خرید آنلاین قابل اعتماد تر شده است.

می‌توانید از فروشگاه اینترنتی داتیس نتورک (Datisnetwork.com) اقدام به خرید کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال کنید و در هر نقطه از کشور باشید ما محصول را با استفاده از شبکه شرکت پست به دست شما خواهیم رساند.

خرید کیف پول سخت افزاری

نکته مهم درباره فروشگاه داتیس نتورک این است که ما به شما تضمین می‌دهیم کالای اصل و اورجینال را به دست شما برسانیم و هرگز کیفیت را فدای قیمت نخواهیم کرد. با آسودگی خاطر از Datisnetwork.com خرید کنید. در صورتی که به مشاوره نیاز دارید هم اکنون می‌توانید با شماره ۰۲۱۶۵۳۶۱۹۱۵ ارتباط برقرار کنید، کارشناسان داتیس نتورک آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند.

کد خبر 567990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.