هنر یکی از عرصه‌های مهم جهاد تبیین است

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان گفت: هنر و فعالیت‌های هنری یکی از عرصه‌های مهم و تأثیرگذار در عرصه جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌رضا عسگری زاده روز سه شنبه در مراسم رونمایی از تابلوی شهید آوینی به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: با یک اثر هنری چه‌بسا می‌توان فضا و جو را تغییر داد و شهید آوینی مصداق بارز این ادعا است که از هنر خود برای تغییر فضای جامعه در راستای اهداف انقلاب اسلامی ایران بهره برد.

وی با تاکید بر اینکه امروز هنر برای انقلاب اسلامی یک امر واجب محسوب می‌شود نه مستحب، ادامه داد: تولید حس از رسالت‌های هنر است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان افزود: هنر می‌تواند حس امید یا یاس ایجاد کرده یا اینکه زیبایی‌ها و جلوه‌های بیشتری را در دید مخاطبان قرار دهد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان در ادامه این آئین اظهار کرد: نظام اسلامی ایران مبنی بر هنر الهی است.

حجت‌الاسلام احمد عبدالهی نژاد، با بیان اینکه منظور از نظام احسن نظامی است که مبتنی بر هنر باشد گفت: خداوند متعال خود به‌عنوان خالق هستی، یک هنرمند است، چراکه آفرینش هستی به بهترین شکل ممکن و هنرمندانه خلق‌شده است.

وی تصریح کرد: قطعاً اگر تصویرگری بخواهد تصویری بکشد، که اصولاً از ابتدا وجود نداشته، بی‌شک بهتر از خالق هستی نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان اضافه کرد: خداوند متعال برای ما کتابی به نام قرآن آورده که احسن الحدیث است و در این کتاب آسمانی هر آنچه از هدایت لازم بوده وجود دارد.

حجت‌الاسلام عبدالهی نژاد ابراز کرد: هنرمندانه‌ترین نثر، قرآن کریم و هنرمندانه‌ترین خالق، خداوند است لذا خداوند از انسان هم عمل هنرمندانه خواسته است.

وی افزود: طبق روایت اهل‌بیت عمل هنرمندانه، الزاماً نباید عمل بزرگی باشد، چه‌بسا یک عمل کوچک ولی با اخلاص زیاد عمل هنرمندانه محسوب می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف استان اصفهان در پایان به خلوص و مجاهدت شهید آوینی اشاره و تأکید کرد: شهادت نیز هنر مردان خدا است و این رمز ماندگاری شهید آوینی است.

کد خبر 567957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.