چیزی جز شهادت نمی‌توانست مزد زحمات شهید آوینی باشد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: هیچ چیز جز شهادت در راه خدا نمی‌توانست مزد زحمات شهید آوینی باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی پیش از ظهر امروز _بیست‌وسوم فروردین‌ماه_ در مراسم رونمایی از تابلوی چهره شهید سید مرتضی آوینی به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه اظهار کرد: به تعبیر امام راحل، حقیقتاً شهادت هنر مردان خدا است.

به گفته وی، شهید آوینی شخصیتی بود که هنرمندانه جنگ را روایت می‌کرد و این روایت‌ها در همراه کردن مردم و ملت ایران برای استقامت و پیروزی در دوران جنگ تحمیلی تأثیر فراوانی داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: تعبیر رهبر معظم انقلاب درباره شهید آوینی با لفظ «سید شهیدان اهل قلم» نشان از اهمیت و ارزشمندی این شهید در منظومه فکری رهبری است.

حجت‌الاسلام معتمدی افزود: حرکت‌ها و فعالیت‌های متعددی در دوران انقلاب اسلامی صورت گرفته است ولی به تصویر کشیدن صحنه‌های متعدد انقلاب توسط هنرمندان می‌تواند مصداق بارزی از جهاد تبیین قلمداد شود.

وی ادامه داد: امروز از جمله رسالت‌هایی که هنرمندان می‌توانند انجام دهند به تصویر کشیدن هنرمندانه دستاوردها و زیبایی‌های دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برای انتقال آرمان‌ها و مفاهیم به جوانان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه نامگذاری روزها به مناسبت‌های مختلف از کارهای فاخری بود که در نظام جمهوری اسلامی صورت گرفت، خاطرنشان کرد: ما هر چه داریم از مکتب شهدای عزیز داریم و امروز سیره شهدا بهترین منبع برای هنرمندان است.

حجت‌الاسلام معتمدی تاکید کرد: مسئولان نظام بدانند اگر امروز شهدا بودند، آنها پشت میزهای خدمت به جای ما نشسته بودند؛ لذا این امر، اهمیت رسالت خدمت‌رسانی را دوچندان می‌کند.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر تعامل خوبی بین نهادهای انقلابی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شاهد هستیم و امید داریم این هم‌افزایی و تعامل بین نهادها بتواند زمینه خدمتگزاری بیشتر به مردم را فراهم کند.

به گزارش ایمنا، در این مراسم از تابلوی چهره سلاله سلسله سادات، شهید سیدمرتضی آوینی، اثر استاد شعرباف که به سبک آبرنگ کشیده شده بود، رونمایی شد.

کد خبر 567906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.