پیش‌بینی قیمت طلا در بهار ۱۴۰۱/ طلا گران می‌شود

نایب رئیس اتحادیه طلاوجواهر تهران گفت: در بازار طلا پس از عید، شاهد تغییراتی نسبت به پیش از آن بودیم که ناشی از افزایش قیمت انس جهانی و مذاکرات وین و اخبار سیاسی بوده که قیمت طلا را افزایش داده است. به نظر می‌رسد همین وضعیت در سه ماهه بهار ۱۴۰۱، ادامه یابد.

عباد محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در بازار طلا پس از عید شاهد تغییراتی نسبت به پیش از آن بودیم که ناشی از افزایش قیمت انس جهانی و مذاکرات وین و اخبار سیاسی است که قیمت طلا را افزایش داده است. به نظر می‌رسد همین وضعیت در سه ماهه بهار ۱۴۰۱، ادامه یابد.

وی افزود: تا زمانی که نتیجه نهایی مذاکرات وین مشخص شود، قیمت طلا و سکه افزایشی خواهد بود. البته همه می‌دانیم مذاکرات وین هر نتیجه‌ای داشته باشد تأثیر چندانی بر بازار طلا ایران نخواهد داشت و قیمت‌ها آن قدرها کاهشی نخواهد شد. شاید مذاکرات در کوتاه مدت منجر به کاهش قیمت انس جهانی طلا شود اما در میان‌مدت کف قیمت انس جهانی و طلا و سکه در بازار ایران به همین اندازه خواهد بود.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت واقعی انس جهانی طلا بسیار بیشتر از قیمت فعلی آن است و باید بیش از ۲,۳۰۰ دلار باشد. نوسان قیمت انس جهانی در محدوده کمتر از دو هزار دلار ناشی از رقابت مؤسسات مالی بزرگ دنیا است.

محمدولی اضافه کرد: طلا در دنیا به عنوان یک کالای سرمایه‌ای است که مردم آن را ذخیره می‌کنند به همین دلیل مؤسسات مالی به ویژه بانک‌های بزرگ تلاش می‌کنند قیمت انس جهانی طلا واقعی نشود تا بانک‌ها برای سرمایه گذاری جذابیت بیشتری داشته باشد.

کد خبر 567939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.