دعای روز و شب هشتم ماه رمضان ۱۴۰۱ + اعمال و متن عربی دعاهای ماه مبارک و نماز ۸ ماه مبارک

دعای مخصوص، نماز، فضیلت‌ها و اعمال روز هشتم ماه مبارک رمضان در این مطلب آماده شده است.

به گزارش ایمنا، ماه مبارک رمضان ماه بندگی و عبادت و ماه بهار قرآن است. ماهی است که بنا بر فرموده نبی اکرم صلی الله علیه و آله وسلم درآن به میهمانی خداوند دعوت شده‌ایم.

دعای روز هشتم ماه رمضان

بسم‌الله الرحمن الرحیم

اللهمّ ارْزُقنی فیهِ رحْمَةَ الأیتامِ و إطْعامِ الطّعامِ و إفْشاءِ السّلامِ و صُحْبَةِ الکِرامِ بِطَوْلِکَ یا ملجأ الآمِلین

خدایا در این ماه، مهرورزی به ایتام، و خوراندن طعام، و آشکار کردن سلام، و همنشینی با اهل کرامت را نصیبم فرما، به عطایت ای پناهگاه آرزومندان.

دعای روز و شب هشتم ماه رمضان ۱۴۰۱ + اعمال و متن عربی دعاهای ماه مبارک و نماز ۸ ماه مبارک

شرح دعای روز هشتم رمضان

در دعای روز هشتم ماه مبارک رمضان اول از خدا طلب می‌کنیم که خدایا روزی‌ام کن رحمت ایتام که مهربان باشم با یتیمان اینکه در مسیرم اگر یتیمی قرار گرفت اینکه تلاشم باشد کمک کنم به یتیم‌ها و لبخندی بر لب آنها جاری کنم. مشکلی از آنها حل کنم.

در کتاب انوار سید جزایری (ره) داریم عرش خدای متعال چندین مرتبه و بخاطر عواملی به لرزه درمیاید اولین جا و اولین عواملی که عرش خدا را به لرزه در می‌آورد زمانی است که در شب سر به سجده می‌گذاری و استغفار می‌کنید به درگاهِ خدای متعال اشک توبه جاری می‌کنید فرمودند عرش خدا هم پا به پا شخص توبه کننده به لرزه میاد.

دومین جایی که عرش خدا فرمودند: به لرزه میاد: خدای نکرده زمانی هست طلاقی رخ بدهد و یکی دیگر از آنجا فرمودند: یتیمی گریه کند برای همین است که وعده دادن اگر کسی کمک کند تا گریه یتیمی قطع شود خنده‌ای بر لبان یتیم جاری بکنه خدای متعال درهای رحمتش را بر روی اون شخص باز می‌کند.خوش به سعادت آنهایی که در این ماه مبارک به فکر ایتام هستند مخصوصٱ در بین فامیل اگر یتیمی هست. در ادامه طلب می‌کنیم از خدای متعال و اطعام طعام؛ خدایا توفیق بده ما بتوانیم اطعام دهی بکنیم هم به عزیزان هم به فقرا به کسانی که محتاج هستند. در کتاب با برکت ثواب الاعمال و عقاب الاعمال شیخ صدوق (ره) روایت داریم که فرمودند: چهار عمل هست در دنیا که هر کس یکی از اینها را انجام بدهد خدای متعال بهشت خود را بر او واجب می‌کند.اولین عمل فرمودند: اگر تشنه ای را سیر آب کنیم.دومین عمل اینکه: غذای به گرسنه ای بدهیم. سوم اینکه: به شخص برهنه ای لباس بپوشانیم؛ کسی که محتاج به پوشش هست و چهارم آزاد کردن شخص گرفتار. باز در ادامه از خدای متعال طلب می‌کنیم که خدایا: توفیق تهیت فرستادن بر مردم؛ بر مسلمانان بر کسنی که با من برخورد دارند با بلند کردن صدا خودم را به درود و رحمت به دیگران و صحبت به کرام که در حدیث معراج حضرت رسول خدا (ص) فرمودند: بر درب اول بهشت اینگونه نوشته: اگر می‌خواهید عاقبت بخیر بشوید و نشاط داشته باشید در دنیا با آدم‌های خوب نشست و برخواست کنید با آنهای که انسان را یاد خدا می‌اندازد.

امام باقر علیه السلام فرمودند: از پدرم اما سجاد علیه السلام شنیدم: با چندین گروه هم نشین نشوید که آنها شما را به نابودی می‌کشانند شما را اول کسانی که قاطع رحم هستند کسانی که صلحه رحم را ترک کردند و از فامیل و دوستان و آشنایان خود بریدن. دوم با شخص دروغگو: که شخص دروغگو انسان را وارد وادی گناه می‌کند.سوم با افراد بخیل: که هیچ نفعی از آنها به شما نمی‌رسد و چهارم با انسان‌های فاسق: کسانی که اسیر شهوات هوا وهوس هستند. این حدیث بسیار با برکت کتاب شریف اصول کافی جلد چهارم. که از خدای متعال طلب می‌کنیم.الهم فیه…

نماز شب هشتم ماه مبارک رمضان

برای شب هشتم ماه مبارک رمضان نمازی دو رکعتی مورد سفارش قرار گرفته که در هر رکعت خواندن سوره حمد و سپس ده مرتبه سوره توحید و پس از سلام نماز، هزار مرتبه "سبحان اللّه" گفته شود مورد تاکید است.

کد خبر 567162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.