ضرورت روشن شدن سهم هر نهاد در تربیت حافظ قرآن

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور گفت: باید سهم هر نهاد در تربیت حافظ قرآن کریم به طور مشخص روشن شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی اظهار کرد: با توجه به جلساتی که برگزار شده است همه نهادها دغدغه فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم را دارند؛ مهندسیِ این کار به عهده شورای توسعه فرهنگ قرآنی است.

به گفته وی، همه در این حوزه مکلف هستند تا ظرفیت و بضاعت خود را اعلام کنند که می‌بینیم برخی از نهادها اعلام می‌کنند، اما شورای توسعه فرهنگ قرآنی به ما برای تربیت حافظان قرآنی باید اعتباری جداگانه بدهد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور ادامه داد: این اعتبار، کلی است و باید در حوزه تربیت حافظ کل ورود کنیم و زمانی که تکلیف ما مشخص شود خودمان هم باید اعتبارش را به دست بیاوریم نه اینکه اگر شورای توسعه به ما اعتبار داد کار را انجام می‌دهیم.

حجت‌الاسلام ارزانی خاطرنشان کرد: اگر تکلیف ذاتی سازمان‌ها تربیت حافظ قرآن باشد و نهاد بالادستی هم بر این کار تأکید کند وظیفه داریم مانند سایر فعالیت‌ها و اقدام‌هایی که اعتبارشان را تهیه می‌کنیم، اعتبار این فعالیت را نیز تأمین کنیم.

وی تأکید کرد: برای این کار ضرورت دارد تا ضمن برنامه‌ریزی، ایجاد انگیزه و استعدادیابی، مهندسیِ کار هم به درستی انجام شود.

این مسئول با بیان اینکه دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی نقش مهمی در شفاف‌سازی نقش نهادها در این بخش دارد، تصریح کرد: بسترسازی، ایجاد رقابت، حضور بچه‌ها و تفسیر قرآن کریم از جمله فعالیت‌هایی بوده که در این حوزه انجام شده است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور افزود: اینکه برای ما تکلیف مشخص کنند که سهم ما تا افق ۱۴۱۴ برای تربیت حافظان قرآن چقدر و چه تعداد است هنوز از سوی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی مشخص نشده است.

به گفته ارزانی، این سهم‌بندی باید در مسیر تحقق منویات و تأکید رهبر حکیم انقلاب برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن بین نهادهای مختلف مشخص شود و نام و مشخصات این افراد در یک سامانه متمرکز ثبت شود.

وی تصریح کرد: نباید شکل کار به نحوی باشد که یک حافظ کل از سوی چند نهاد مانند آموزش و پرورش، اوقاف، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نقاط دیگر معرفی شود و بعد ببینیم خروجی کار ۵۰۰ نفر بیشتر نیست، اما آمار ۱۰ هزار نفر اعلام شده است؛ لذا شورای توسعه فرهنگ قرآنی باید این خلأ را پر کند.

کد خبر 567002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.