معرفی مدینه‌العلم شهرضا به‌عنوان حوزه برتر پژوهشی کشور

مدیر حوزه علمیه مدینه‌العلم شهرضا از معرفی این مرکز حوزوی به‌عنوان حوزه برتر پژوهشی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمدحسن صالح اظهار کرد: در اجلاسیه کانون‌های علمی طلاب و به پاس تلاش‌های انجام شده در راه‌اندازی و فعال‌سازی کانون‌های علمی، حوزه علمیه مدینه‌العلم صاحب‌الزمان (عج) شهرضا، از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به‌عنوان مدرسه برتر پژوهشی در سطح کشور انتخاب شد.

به گفته وی، این انتخاب با روحیه جهاد علمی، ایجاد محیطی پویا برای فعالیت‌های تحقیقی، همراهی طلاب و فضلای پژوهشگر این حوزه به‌دست آمده است.

مدیر حوزه علمیه مدینه‌العلم شهرضا با اشاره به تحصیل ۱۵۰ طلبه در این مرکز، تصریح کرد: دو کانون علمی شیخ‌بهایی و علامه حلی که به‌صورت تخصصی به مباحث مربوط به ادبیات عرب و کلام می‌پردازند نیز برای طلاب، راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام صالح از حضور گسترده طلاب شهرضا در فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی خبر داد و گفت: بیشتر طلاب این شهر در مناطق مختلف، از جمله مساجد، مدارس آموزش و پرورش و سایر مراکز فرهنگی و قرآنی به فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی می‌پردازند.

حوزه علمیه مدینه‌العلم صاحب‌الزمان (عج) شهرضا در سال ۱۳۷۳ توسط مرحوم حجت‌الاسلام حاج شیخ غدیرعلی ممیز و با همکاری گروهی از نیکوکاران در قالب یک مجتمع علمی و دینی مشتمل بر همه اماکن و تأسیسات و امکانات لازم از جمله مدرسه علمیه، کتابخانه و مرکز مطالعات و تحقیقات، ساختمان و مجتمع اداری، سالن اجتماعات، مرکز خدمات رایانه‌ای، انتشارات و واحدهای مسکونی در زمینی به وسعت ۷۰ هکتار در دامنه کوه سفید مشرف به امامزاده شاهرضا تأسیس شد.

به گزارش ایمنا، پنج مدرسه علمیه برادران و یک مدرسه علمیه خواهران در شهرستان شهرضا فعال است.

کد خبر 561471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.