بازگشایی "اتاق‌های دوستی شهر" برای سالمندان یونانی

افراد بالای ۶۰ سال در آتن، دوباره می‌توانند با دوستان خود ملاقات کنند، فعالیت‌های ورزشی انجام دهند، مهارت‌های جدید بیاموزند و در رویدادهای فرهنگی شرکت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر آتن، ۲۵ باشگاه دوستی خود را پس از اینکه مجبور به توقف فعالیت‌شان به دلیل شیوع کووید- ۱۹ کرده بود، به‌تازگی بازگشایی کرد. این باشگاه‌ها برای اولین بار در سال ۱۹۸۵ با در نظر گرفتن معیارهای جغرافیایی، اقتصادی و اجتماعی تأسیس شدند تا اطمینان حاصل شود که افراد زیادی می‌توانند در آن‌ها عضو شوند.

اکنون، باشگاه‌های دوستی به "مکان‌های پویا" تبدیل شده است؛ جایی که سالمندان بالای ۶۰ سال می‌توانند برای ملاقات با افراد جدید و شرکت در فعالیت‌های مختلف گرد هم بیایند. به طور ویژه، افراد مسن می‌توانند در تمرین‌های ورزشی، گروه‌های حمایت روانی، گشت‌وگذار و رویدادهای فرهنگی شرکت کنند. علاوه بر این، سالمندان قادر خواهند بود مهارت‌های جدیدی مانند نحوه استفاده از دستگاه‌های دیجیتال را بیاموزند.

بازگشایی "اتاق‌های دوستی شهر" برای سالمندان یونانی

شهردار آتن، کوستاس باکویانیس، درباره باشگاه‌های دوستی توضیح داد که شهرداری برای بهبود خدماتش و تضمین رفاه شهروندان مسن پایتخت تلاش کرده است. او در رابطه با بازگشایی باشگاه‌های دوستی گفت: "ما تمام فعالیت‌های هر باشگاه را ارتقا دادیم و در عین حال برنامه «کمک در خانه» را تقویت کردیم. مسئولان در شهرداری آتن تمام تلاش خود را می‌کنند تا کسی تنها نماند. ما با مداخلات هدفمند ثابت می‌کنیم که با عشق و احترام در کنار تک‌تک همشهریان خود هستیم."

۲۵ باشگاه دوستی هر دوشنبه تا جمعه از ساعت ۸ صبح تا ۳ بعدازظهر در آتن باز خواهد بود. اگرچه فعالیت‌های آن‌ها از سر گرفته می‌شود، اما اعضا همچنان باید از الزامات بهداشتی سختگیرانه پیروی کنند؛ یعنی باید ماسک بزنند و گواهی‌های معتبر کووید- ۱۹ را ارائه دهند.

این مؤسسات در طول دو سال گذشته خالی نمانده‌اند بلکه به عنوان مکانی برای انجام آزمایش‌های کووید -۱۹ مورد استفاده قرار گرفته‌اند و اخیراً به مراکز جمع‌آوری کمک‌های بشردوستانه تبدیل شده‌اند.

بازگشایی "اتاق‌های دوستی شهر" برای سالمندان یونانی

کد خبر 566821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.