راه‌اندازی طرح آزمایشی خدمات بحران در تورنتو

شورای شهر تورنتو اعلام کرد که این شهر یک مدل جایگزین جدید برای واکنش در برابر بحران به شهروندان ارائه خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با هدف حمایت بهتر از سلامت، تندرستی و ایمنی جامعه، شورای شهر تورنتو راه‌حلی جامعه‌محور برای پاسخ به تماس‌های بحران سلامت روان و بررسی‌های سلامتی ارائه خواهد کرد. شورای شهر اعلام کرد که متعهد به حمایت از نیازهای بهداشت روانی جوامع است و خدمات بحران اجتماعی تورنتو را با مشارکت شرکای اجتماعی و در مناطق شمال شرقی و مرکز شهر شرقی شهر راه‌اندازی خواهد کرد تا متقاضیان بتوانند با شماره‌گیری ۹۱۱ به آن دسترسی پیدا کنند.

پس از تماس با این شماره فرآیند امدادرسانی و برقراری تماس‌های تلفنی پشتیبانی به‌منظور برقراری ارتباط با تماس‌گیرندگان و پیگیری وضعیت آن‌ها آغاز خواهد شد؛ لذا هر یک از اهالی تورنتو که در حال تجربه یا مشاهده شرایط اضطراری هستند، پس از برقراری تماس با ۹۱۱ و توضیح شرایط می‌توانند منتظر مداخله و اعزام نیروهای پشتیبان خدمات بحران اجتماعی تورنتو باشند.

طرح جدید خدمات بحران اجتماعی شورای شهر تورنتو فردمحور است و با آگاهی از آسیب‌های اجتماعی و روانی بر کاهش میزان آن‌ها تمرکز دارد. این طرح یکی از اولویت‌های شورای شهر برای کاهش آسیب‌پذیری به‌واسطه به‌کار بردن استراتژی‌های پیشگیرانه حمایت از سلامت روان و مدل‌های حفاظت در برابر بحران تحت رهبری جامعه است و فرصتی برای همکاری، مشارکت و متحد شدن با تمام اقشار جامعه فراهم می‌آورد تا احترام گذاشتن به فردی که در حال گذراندن یک بحران سلامت روان است را آموزش دهد، از اختصاص دادن عناوین نامناسب به این افراد و دخالت غیرضروری پلیس بکاهد، یک پاسخ سلامتی و اجتماعی صحیح و مناسب ارائه دهد که بر نقاط قوت این فرد بنا شده است و حمایت‌های مورد نیاز را در اختیار وی قرار دهد.

شورای شهر اعلام کرد که این طرح در اصل یک پایگاه جغرافیایی خواهد بود و در مناطقی از تورنتو واقع خواهد شد که در آن‌ها نیاز ثابتی برای مقابله با بحران وجود دارد و درخواست‌ها در این زمینه بسیار زیاد است. با اجرای آزمایشی این طرح در وهله اول شورا می‌تواند قبل از اجرای آن در مقیاس بزرگ‌تر، واکنش‌های غیرپلیسی نسبت به بروز چنین بحران‌هایی را مورد آزمایش و ارزیابی قرار دهد و در صورت نیاز به تغییرات، طرح را اصلاح کند.

شورا همچنین اعلام کرد که این طرح خدماتی تحت تأثیر اطلاعات دریافتی از طریق مشاوره‌های اجتماعی، به دنبال ایجاد یک رابطه قابل اعتماد با آن دسته از اعضای جامعه است که به کمک نیاز دارند و سعی دارد با برقراری این ارتباط به آن‌ها کمک کند تا بتوانند در زمان مناسب، به شیوه‌ای فرهنگی و با دریافت خدمات، ارتباطات و ارجاعات صحیح به پشتیبانی مورد نیاز خود دسترسی یابند.

به گفته مسئولان شورای شهر، خدمات بحران اجتماعی تورنتو شامل تیم‌های متحرک چندرشته‌ای و دربردارنده پرستاران سلامت جامعه، مشاوران بحران، کارمندان کاهش آسیب و متشکل از متخصصان آموزش‌دیده برای پشتیبانی در موارد بروز بحران روان است که در حال حاضر ۲۴ ساعت شبانه‌روز طی شش روز هفته از یکشنبه تا جمعه و در صورت موفقیت و دائمی شدن طرح به‌صورت ۲۴ ساعته در کل هفت روز هفته فعالیت خواهند داشت و به ارائه خدمات پشتیبانی از جمله پیگیری حمایت‌های قبلی، ارائه مراقبت‌های بهداشتی اولیه، ارجاع مراجعین به نهادهای لازم، حمایت گسترده از جوامع آسیب‌دیده، ارائه مشاوره تروما، فراهم آوردن مسکن برای مراجعین نیازمند به سرپناه و سایر حمایت‌های فردی خواهد پرداخت.

فراتر از خدمات بحران اجتماعی، شورای شهر تورنتو اعلام کرد افرادی که دچار بحران سلامت روان و به دنبال برقراری ارتباط با دیگران هستند، می‌توانند با تماس با ۴۱۶-۹۲۹-۵۲۰۰ در هر ساعتی از شبانه‌روز طی هفت روز هفته از پشتیبانی تلفنی، تیم بحران سیار حضوری، ارجاعات پشتیبانی جامعه، مدیریت بحران مصرف مواد و دسترسی به مکان‌هایی برای استراحت کوتاه‌مدت در طول عبور از شرایط بحرانی خود بهره‌مند شوند. مرکز پشتیبانی تورنتو نیز برای ارائه پشتیبانی‌های عاطفی از طریق تماس تلفنی یا ارسال پیامک به‌صورت ۲۴ ساعته در دسترس است.

شهردار تورنتو با اعلام راه‌اندازی این مراکز خدماتی را گامی مهم در پیشبرد تعهد شهر برای کمک به مردم در شرایط بحرانی گفت: این اولین بار در تاریخ تورنتو است که دست به چنین کاری زده‌ایم. معرفی این طرح‌های آزمایشی نشان‌دهنده تغییری واقعی در شهر است و می‌خواهیم مطمئن شویم که این کار را درست انجام دهیم. همان‌طور که این طرح اجرا می‌شود، پیش می‌رویم، یاد می‌گیریم و طی این فرآیند نحوه واکنش خود به بحران‌های سلامت روان را در شهرمان تغییر می‌دهیم. من از راه‌اندازی این سرویس کاهش آسیب جدید و مردم‌محور بسیار دلگرم شده‌ام. این امر باید نحوه واکنش ما به بحران‌های اجتماعی را در جوامع متنوع و اغلب آسیب‌پذیرمان بهبود ببخشد.

عضو شورای شهر تورنتو راه‌اندازی خدمات بحران جامعه تورنتو را نقطه عطف مهمی برای جامعه معرفی کرد که ارائه‌دهنده خدمات بحرانی ایمن، دلسوزانه و محترمانه به کسانی است که دچار بحران سلامت روان هستند و می‌تواند موانع و خطرات خدماتی را برای بسیاری از اهالی تورنتو به‌ویژه آن‌هایی که تجربه مستقیمی در زمینه سلامت روان و سوءمصرف مواد دارند، کاهش می‌دهد.

عضو دیگر شورای شهر تورنتو ضمن پیش‌بینی نتایجی مثبت و دل‌گرم‌کننده برای این طرح، راه‌اندازی خدمات بحران اجتماعی تورنتو را آغازی برای تجسم مجدد نقش پلیس در جامعه و بازآفرینی سیستم‌های ایمنی عمومی دانست که اعتماد به پلیس جامعه را افزایش می‌دهد، مشارکت‌های محلی را تقویت می‌کند و اهالی شهر را ایمن نگه می‌دارد و گفت: خدمات بحران جامعه تورنتو در حصول اطمینان از حمایت از شهروندان تورنتو در بحران سلامت روان و به همین اندازه در زمینه‌سازی برای توسعه یک سیستم جامع سلامت روان بسیار مهم است.

کد خبر 566733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.