حمایت ۴۵ هزار دلاری بیت کوین حفظ می‌شود؟

بیت کوین با عبور از مقاومت ۴۵ هزار دلار یکی از مهم‌ترین سطوح را از پیش روی خود برداشت و پیش بینی می‌شود که بتواند تا سطح ۵۰ هزار دلار که مقاومت بعدی خود است حرکت کند، در آخرین حرکت بیت کوین شاهد پولبک به سطح ۴۵ هزار دلار هستیم و این الگو می‌تواند به ما اطمینان خاطری در خصوص ادامه روند دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۴۵ هزار و ۳۱۱ دلار

تغییرات: کاهش ۲.۹۲ درصدی

اتریوم (ETH): سه هزار و ۳۴۴ دلار

تغییرات: کاهش ۵.۰۸ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۴۴۰ دلار و ۳۶ سنت

تغییرات: کاهش ۳.۲۷ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۸۰۷ دلار

تغییرات: کاهش ۲.۶۲ درصدی

کاردانو (ADA): ۱.۱۴ دلار

تغییرات: کاهش ۵.۱۲ درصدی

سولانا (SOL): ۱۲۴ دلار و ۲۵ سنت

تغییرات: کاهش ۶.۰۸ درصدی

ترا (Tera): ۱۱۴ دلار و ۳۴ سنت

تغییرات: کاهش ۰.۷۳ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۸۹ دلار و ۴۶ سنت

تغییرات: کاهش ۶.۷۵ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۱۶۰ دلار

تغییرات: رشد ۶.۱۰ درصدی

پولکادات (DOT): ۲۱ دلار و ۴۳ سنت

تغییرات: رشد ۲۱.۴۳ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

حمایت ۴۵ هزار دلاری بیت کوین حفظ می‌شود؟

حمایت: ۴۵ هزار دلار

مقاومت: ۵۰ هزار دلار

پیش بینی: بیت کوین با عبور از مقاومت ۴۵ هزار دلار یکی از مهم‌ترین سطوح را از پیش روی خود برداشت و پیش بینی می‌شود که بتواند تا سطح ۵۰ هزار دلار که مقاومت بعدی خود است حرکت کند، در آخرین حرکت بیت کوین شاهد پولبک به سطح ۴۵ هزار دلار هستیم و این الگو می‌تواند به ما اطمینان خاطری در خصوص ادامه روند دهد.

در صورت از دست دادن کف ۴۵ هزار دلار سناریو روند صعودی نقض می‌شود.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

حمایت ۴۵ هزار دلاری بیت کوین حفظ می‌شود؟

  • دامیننس بیت کوین: ۴۱.۹۳ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۵۷ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۰۱ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۵۴ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۵۲ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۹۷ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۹۷ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۸۹ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش کل بازار رمز ارزها: دو هزار و ۵۲ میلیارد دلار

حمایت ۴۵ هزار دلاری بیت کوین حفظ می‌شود؟

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۴۸ واحد. منطقه طبیعی

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ است و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

حمایت ۴۵ هزار دلاری بیت کوین حفظ می‌شود؟

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار بوده و نشان دهنده برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه ۷۵ تا ۱۰۰ است که نشان دهنده‌ی طمع شدید معامله‌گران است.

تغییرات شاخص ترس و طمع

حمایت ۴۵ هزار دلاری بیت کوین حفظ می‌شود؟

اخبار بازار رمزارزها

مدیر عامل بایننس: روسیه نمی‌تواند با ارزهای دیجیتال تحریم را دور بزند

چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل بایننس، معتقد است یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ارزهای دیجیتال این است که به‌راحتی قابل ردیابی هستند و به همین دلیل اصلاً گزینه خوبی برای فرار از تحریم‌ها نیستند. او با این حال معتقد است که نمی‌توان حساب‌های کاربری مردم عادی روسیه را مسدود کرد. وی این کار را غیرقانونی می‌داند، اما خاطر نشان کرد تمام حساب‌هایی که در لیست تحریم قرار دارند، مسدود خواهند شد.

بانک مرکزی گرجستان بازار ارزهای دیجیتال را قانون‌گذاری می‌کند

مقامات مالی گرجستان به‌دنبال قانون‌گذاری بازار ارزهای دیجیتال خود هستند. رئیس بانک مرکزی این کشور، روز دوشنبه از تهیه پیش‌نویس قوانین نظارتی مطابق با الزامات آژانس‌های بین‌المللی خبر داد. به گفته او، ابعاد و حجم بازار ارزهای دیجیتال در گرجستان به‌دلیل نبود قوانین نظارتی شفاف، نامشخص است. با این حال، مانی‌وال (Moneyval)، نهاد نظارت بر پول‌شویی شورای اروپا، حجم تراکنش‌های ماهانه گرجستان را از سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور ۱۳۹۹) بین ۱.۰۹ تا ۱.۶۴ میلیون دلار اعلام کرده است. علاوه بر این، گرجستان مدت‌هاست که در صنعت ماینینگ نیز فعالیت می‌کند و تقریباً یک درصد از کل هش ریت بیت کوین را به خود اختصاص داده است.

آمریکا بزرگترین صرافی ارز دیجیتال روسیه را تحریم می‌کند

وزارت خزانه‌داری آمریکا به‌تازگی اعلام کرده است که قصد دارد صرافی روسی گارانتکس (Garantex) و بازار دارک‌نت هایدرا را در فهرست تحریم‌های خود قرار دهد. این نهاد دولتی گفته است هدف از وضع این تحریم‌های بین‌المللی، برهم‌زدن فعالیت سرویس‌های سایبری مجرمانه، معاملات مواد مخدر و دیگر فعالیت‌های غیرقانونی این دو پلتفرم بوده است. تحریم‌های جدید آمریکا در شرایطی اعمال می‌شود که پلیس فدرال آلمان زیرساخت‌های بازار هایدرا را در این کشور توقیف و بیش از ۲۵ میلیون دلار بیت کوین مربوط به آن را مصادره کرده است.

تلاش ماراتن دیجیتال برای استفاده از انرژی پاک در فرایند استخراج بیت کوین

شرکت ماراتن دیجیتال که در زمینه استخراج بیت کوین فعالیت دارد، می‌خواهد واحد استخراج خود را در ایالت مونتانا به مکان دیگری منتقل کند تا با استفاده از انرژی‌ها پاک از حجم آلایندگی کربنی خود بکاهد. این واحد هم‌اینک در شهر هاردین بیت کوین استخراج می‌کند و برای تأمین برق آن از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌شود. هدف ماراتن دیجیتال از انتقال این واحد استخراج این است که آلایندگی کربنی خود را تا پایان ۲۰۲۲ به صفر برساند.

لایتنینگ لبز ۷۰ میلیون دلار برای افزودن استیبل کوین‌ها به شبکه لایتنینگ جمع‌آوری کرد

لایتنینگ لبز (Lightning Labs)، شرکت نرم‌افزاری توسعه‌دهنده شبکه لایتنینگ بیت کوین، ۷۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است تا بتواند این شبکه را برای تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر بیت کوین و همچنین استیبل کوین‌ها توسعه دهد. این منابع مالی به پروتکل جدیدی به نام تارو (Taro) اختصاص داده خواهد شد که اجازه می‌دهد استیبل کوین‌ها را با استفاده از شبکه لایتنینگ منتقل کرد. به گفته مقامات این شرکت، پروتکل تارو پذیرش بیت کوین را در بخش‌های مختلف افزایش می‌دهد و باعث خواهد شد افراد بتوانند بدون نیاز به بانک و با استفاده از استیبل کوین‌ها، پول منتقل کنند. این امر می‌تواند خطری جدی برای سیستم‌های مالی سنتی و نیمه‌مدرن مانند ویزا باشد.

دانشگاه زوریخ با همکاری بنیاد کاردانو، تحقیقات آکادمیک در زمینه بلاکچین را آغاز کردند

بنیاد کاردانو، از آغاز تحقیقاتی با موضوع بلاکچین خبر داد. این تحقیقات با همکاری دانشگاه زوریخ صورت می‌گیرد و مدتی که برای آن تعیین شده، سه سال است. این مشارکت به این معنی است که بنیاد کاردانو می‌تواند با استفاده از گروه فناوری بلاکچین و دفتر کل توزیع شده دانشگاه زوریخ به تحقیقات خود برسد. موضوعات مورد بحث در این پژوهش را میزان اثر بخشی پروتکل‌های اجماع و تجزیه و تحلیل داده‌های حملات به Ouroboros و موضوعات بسیار دیگری تشکیل می‌دهند.

صرافی ارز دیجیتال FTX با سرمایه‌گذاری در یک کارگزاری بورس موافقت کرد

زیرمجموعه آمریکایی صرافی اف‌تی‌ایکس (FTX)، با سرمایه‌گذاری راهبردی در یک کارگزاری بورسی به نام «IEX» موافقت کرده است. FTX و IEX گفته‌اند این همکاری راهبردی، به‌منظور ایجاد راهی برای معامله دارایی‌های دیجیتال در قالب اوراق بهادار است. با این حال، این شرکت‌ها ابعاد این سرمایه‌گذاری را که قرار است ماه آینده نهایی شود، آشکار نکردند. به گفته سخنگوی صرافی FTX: «تمرکز در کوتاه‌مدت بر تعامل با قانون‌گذاران به‌منظور پیشبرد صنعت ارزهای دیجیتال و جذب سرمایه‌گذاران نهادی است، زیرا این دسته از سرمایه‌گذاران نیاز به یک چهارچوب نظارتی شفاف دارند».

بیلی مارکوس: پذیرش دوج کوین نوعی بازاریابی رایگان است

بیلی مارکوس، بنیان‌گذار دوج کوین، در آخرین توییت خود به شرکت‌های سراسر جهان توصیه کرده است با پذیرش دوج کوین از بازاریابی مجانی بهره‌مند شوند. وی امروز در توییتی نوشت: «شرکت‌هایی که تمایل دارند بازاریابی [محصولات‌شان] رایگان انجام شود، بهتر است پذیرش دوج کوین را شروع کنند». وی همچنین افزود این اقدام احتمالاً با واکنش گسترده کاربران در توئیتر مواجه خواهد شد. تاکنون چند کسب‌وکار مانند شرکت تسلا، سالن‌های سینمایی AMC و باشگاه بسکتبال دالاس ماوریکس (Dallas Mavericks)، پذیرش این میم کوین را شروع کرده‌اند.

قیمت توکن سلو به اوج سه‌ماهه اخیر خود رسید

قیمت سِلو (CELO)، توکن بومی بلاک چینی با همین نام، امروز با رسیدن به ۵.۱۹ دلار، به بیشترین میزان سه‌ماهه اخیر خود رسید. سلو آخرین بار در اوایل ژانویه (دی) توانسته بود به این قیمت برسد. با وجود اصلاح تا ۴.۸۶ دلار در زمان نگارش این خبر، قیمت سلو همچنان بیش از ۲۰ درصد نسبت به ۲۴ ساعت گذشته و ۴۲ درصد نسبت به هفته گذشته خود رشد داشته است. همچنین، جهش اخیر باعث رشد ارزش بازار این ارز دیجیتال به ۲ میلیارد دلار شده است. جهش اخیر به‌دنبال خبر راه‌اندازی صندوقی ۲۰ میلیون دلاری برای تشویق کاربران به مشارکت در این پروژه رخ داده است.

بیت کوین هفته آینده به میانه چرخه هاوینگ خود می‌رسد

سانتیمنت (Santiment) در مقاله اخیر خود اعلام کرده است تا ۱۰ روز دیگر رویداد میانه هاوینگ بیت کوین رخ می‌دهد. میانه هاوینگ به نقطه‌ای گفته می‌شود که تعداد روزها از هاوینگ قبلی تا هاوینگ بعدی برابر است. طبق بررسی‌های صورت‌گرفته در این مقاله، هم‌زمان با هر میانه هاوینگ، قیمت بیت کوین معمولاً افزایش یافته و پس از آن ارزش بزرگترین ارز دیجیتال جهان تا هاوینگ بعدی روندی نزولی را تجربه کرده است. با این حال، به گفته تحلیلگران هنوز مشخص نیست بیت کوین از روند گذشته خود پیروی خواهد کرد یا خیر؛ چراکه این ارز دیجیتال در حال حاضر در روند صعودی قرار دارد که از اواسط مارس (اسفند) آغاز شده است.

آمریکا ۳۴ میلیون دلار ارز دیجیتال مرتبط با فعالیت‌های مجرمانه را توقیف کرد

دادستان یکی از ایالت‌های آمریکا اعلام کرده اخیراً ۳۴ میلیون دلار ارزهای دیجیتال مرتبط با فعالیت‌های مجرمانه در «دارک وب» را مصادره کرده است. وزارت دادگستری افزود فرد متهم با استفاده از نام مستعار به فروش اطلاعات حساب‌های سرقتی از شرکت‌های اچ‌بی‌او (HBO)، نتفلیکس و اوبر مشغول بوده و از این راه «میلیون‌ها دلار» پول به جیب زده است. گفتنی است متهم برای گم‌کردن رد این پول‌ها از میکسرهای ارز دیجیتال استفاده کرده است. علاوه بر این، مأموران قانون چند کیف پول دیجیتال مرتبط با این فرد را نیز توقیف کرده‌اند.

داده‌های تازه: احساس فومو میان سرمایه‌گذاران کوچک افزایش یافته است

احساس فومو میان سرمایه‌گذاران کوچک بازار بیت کوین به اوج خود رسیده و ظاهراً این گروه در حال خریدهای هیجانی هستند. همان طور که ویلیام کلمنت (William Clemente)، تحلیلگر ارشد آمار در شرکت بلاک‌ویر (Blockware)، روز ۴ آوریل (۱۵ فروردین) در توییتی به آن اشاره کرد، میزان عرضه در اختیار سرمایه‌گذاران خرده‌فروش به اوج خود رسیده است. به سرمایه‌گذاران یا نهادهایی که حداکثر یک بیت کوین نگهداری می‌کنند، معمولاً خرده‌فروش گفته می‌شود. بر اساس آمار بازار، این سرمایه‌گذاران در سال ۲۰۲۲ سهم خود از کل عرضه بیت کوین را به‌طور چشمگیری افزایش داده‌اند و اکنون حدود ۸۰۰٬۵۰۰ واحد از این ارز دیجیتال را نگهداری می‌کنند.

گلسنود: سرمایه ورودی به ETF های کانادایی بیت کوین در حال افزایش است

به گزارش وب‌سایت تحلیلی گلسنود، حجم اندوخته صندوق‌های بورسی قابل معامله بیت کوین در کانادا به نقطه اوج جدیدی دست یافته است. تعداد بیت کوین‌های این صندوق‌ها از ابتدای ۲۰۲۲ تاکنون ۶,۵۹۴ واحد افزایش یافته و مجموع ذخایر این صندوق‌ها هم‌اینک ۶۹,۰۵۲ بیت کوین است. موجودی صندوق بورسی بیت کوین پرپوز (Purpose) با رشد ۱۸.۷ درصدی بیشترین جهش را در این بازه زمانی داشته و تعداد بیت کوین‌های آن به ۳۵,۰۰۰ واحد رسیده است.

بانک مرکزی چین ارز دیجیتال ملی خود را در شهرهای بیشتری آزمایش می‌کند

بانک مرکزی چین اخیراً به شهرهای بیشتری برای آزمایش ارز دیجیتال ملی خود دسترسی داده است. یوان دیجیتال چین اکنون بیش از ۲۶۱ میلیون کاربر دارد. این بانک روز شنبه اعلام کرد که آزمایش ارز دیجیتال خود را در شهرهای بیشتری انجام خواهد داد. فهرست جدید شامل شش شهر از استان چجیانگ است که در ماه سپتامبر (شهریور) میزبان بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ خواهند بود. پیش‌تر، یوان دیجیتال در ۱۰ شهر بزرگ و همچنین رویداد مهم المپیک زمستانی پکن آزمایش شده است.

کاهش حجم معاملات در هند بعد از وضع مالیات ۳۰ درصدی بر ارزهای دیجیتال

بنا بر گزارش‌ها، وضع مالیات ۳۰ درصدی بر سود حاصل از خرید و فروش ارزهای دیجیتال سبب شده حجم معاملات این حوزه به‌طور میانگین ۱۵ درصد کاهش یابد. حجم معاملات روزانه در وزیرکس که بزرگترین صرافی هند به شمار می‌رود از ۲۰۸ میلیون دلار به زیر ۱۰۰ میلیون دلار رسیده است. گفتنی است هند از ماه آینده میلادی مالیاتی یک درصدی را از هر تراکنش ارز دیجیتال اخذ خواهد کرد. این وضعیت احتمالاً به کاهش هر چه بیشتر حجم معاملات سرمایه‌گذاران فعال بازار منجر می‌شود.

بیت کوین در آینده نزدیک به ارز تبدیل می‌شود

سناتور سینتیا لومیس در مصاحبه اخیر خود با شبکه سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرد بیت کوین در آینده نزدیک به یک ارز تبدیل می‌شود. سیاستمدار ایالت وایومینگ، گفت بیت کوین در حال حاضر همانند احشام، گندم و طلا به عنوان یک کالا محسوب می‌شود. لومیس خاطر نشان کرد: «بیت کوین بالاخره به ابزاری جهت پرداخت هزینه‌ها تبدیل می‌شود و این مسئله به سرعت رخ خواهد داد.» وی همچنین افزود در سبد سرمایه خود بیت کوین دارد و آن را یک کالا می‌داند.

حمایت مجدد نامزد انتخابات نخست وزیری کانادا از بیت کوین

پیر پالیو، نامزد حزب محافظه‌کار در انتخابات نخست وزیری کانادا، در جریان یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی خود در هفته گذشته برای خرید ساندویچ از بیت کوین استفاده کرد. این سیاستمدار کانادایی در توئیتر نوشت: «اجازه دهید مردم کنترل پول خود را از بانکدارها و سیاستمداران پس بگیرند.» پالیو همچنین مردم را تشویق کرد به او رأی دهند تا «کانادا را به مرکز بلاک چین جهان تبدیل کند». وی پیش‌تر گفته بود با استفاده از بیت کوین بهعنوان یک ارز قانونی در کانادا موافق است.

نقشه بازار رمز ارزها

حمایت ۴۵ هزار دلاری بیت کوین حفظ می‌شود؟

کد خبر 566532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.