رویدادهای فرهنگی فرصتی بی‌نظیر برای جذب گردشگر است

فرماندار شهرستان لنجان گفت: برگزاری رویدادهای فرهنگی همچون نوروزگاه فرصت‌های بی‌نظیر و بی‌پایانی را برای جذب گردشگر و زنده نگهداشتن سبک زندگی گذشتگان و سنت‌های کهن فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی فشارکی در آئین افتتاح جشنواره نوروزگاه در پارک ساحلی زرین‌شهر، اظهار کرد: برگزاری رویدادهای فرهنگی همچون نوروزگاه فرصت‌های بی‌نظیر و بی‌پایانی را برای جذب گردشگر و زنده نگهداشتن سبک زندگی گذشتگان و سنت‌های کهن فراهم می‌کند.

وی افزود: بعد از گذشت دو سال از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی گردشگری در شهرهای ایران نوروز ۱۴۰۱ با برگزاری جشنواره فرهنگی و گردشگری نوروزگاه در زرین‌شهر به عنوان مرکز شهرستان لنجان شاهد نشاط و شادابی شهروندان و گردشگران هستیم.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: مراسم مختلف، حرکات آئینی، موسیقی، پوشاک، آداب و آئین‌های مذهبی، جشن‌ها و سنت‌های گفتاری همچون فولکورها، قصه‌گویی، نمایش هنرهای مهارتی، مهارت‌های مرتبط با صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از جلوه‌های مختلف میراث معنوی به شمار می‌آید که حفاظت از آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای آداب و رسوم و فرهنگ غنی است، گفت: رسوم و آئین‌های اجتماعی و فعالیت‌های روزمره سبب تحرک و پویایی در جامعه می‌شوند، از این رو شهرداری‌های ۹ گانه شهرستان لنجان با تمام توان وارد میدان شدند تا فرهنگ غنی، آداب و رسوم و ظرفیت‌های گردشگری شهرهای شهرستان را به شهروندان و گردشگران معرفی کنند و مشارکت آنان را در حفاظت از این ظرفیت ارزشمند افزایش دهند.

وی با بیان اینکه زندگی و سرنوشت گذشتگان در دل میراث فرهنگی هر کشوری نهفته است، ادامه داد: برگزاری رویدادهای فرهنگی می‌تواند به تقویت هویت، افزایش درک متقابل فرهنگی و حفظ میراث و فرهنگ یک شهر کمک کند و باید توجه داشت که نسل جوان نیازمند شناخت آداب و رسوم شهرهای ایران هستند تا بتوان از ارزش‌های غنی ایرانی اسلامی حراست کرد چراکه میراث فرهنگی ما یکی از مهم‌ترین عوامل توجیه‌کننده و مبین هویت ملی به شمار می‌آید.

محمدی اضافه کرد: تقویت فرهنگ غنی گذشتگان و شناخت نسل جوان باعث افزایش خودباوری، خوداتکایی و افتخار به گذشته خواهد شد و جشنواره نوروزگاه بهانه‌ای است تا بتوانیم تنیدگی بین اقوام مختلف را به نسل جدید نشان داده و از تجربیات گذشتگان در زمان حال بهره برد.

وی با بیان اینکه میراث ناملموس و ملموس هر شهر جزو لاینفک ثروت‌های ملی آن شهر به شمار می‌آید، تصریح کرد: شهرداری زرین‌شهر با استفاده از ظرفیت اقوام، هنرمندان و… در مسیر برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد فرهنگی حرکت کرد و شاهد معرفی آداب، رسوم، مشاغل کهن، غذاهای سنتی و آثار ناملموس خطه طلایی ایران با استفاده از ظرفیت هنر بودیم که مورد استقبال نیز قرار گرفت.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: برگزاری رویدادهای فرهنگی توسط شهرداری‌های ۹ گانه در شهرستان لنجان با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی و تقویت روحیه شهروندان و کاهش استرس و اضطراب ناشی از کرونا در سال جدید برنامه‌ریزی شد و امیدواریم در رسیدن به اهداف تعریف شده موفق عمل کرده و افزایش رضایتمندی شهروندان را شاهد باشیم.

کد خبر 564707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.