۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
«یحیی» به کتاب‌فروشی‌ها آمد

کتاب «یحیی» روایتی از زندگی سیدیحیی رحیم‌صفوی است که توسط محمدعلی آقامیرزایی نوشته شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کتاب «یحیی» روایتی از زندگی سیدیحیی رحیم‌صفوی است که به زندگی او از ابتدا تا پایان عملیات بیت‌المقدس در خرداد سال ۱۳۶۱ می‌پردازد.

نویسنده کتاب «یحیی» محمدعلی آقامیرزایی است که ازجمله آثار او می‌توان به کتاب‌های «شهید مدنی؛ انتشارات مدرسه»، «به همین سادگی؛ نشر شاملو»، «نقاب شیشه‌ای»، «سرای سلیمان خان» و «دو برار؛ نشر فاتحان»، «قله فریاد»، «مجنون هور»، «مهمان دجله؛ انتشارات سوره مهر»، «اردیبهشت»، «دیدگان خط؛ نشر حسن باقری»، «گلف»، «شرهانی» و «ابوقریب» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب «یحیی» آمده است:

«مهم نیست که سیدیحیی رحیم‌صفوی سال ۱۳۳۱ در همام از بخش باغ بهادران اصفهان به دنیا آمده و در پنج سالگی با خانواده به اصفهان کوچیده. مهم نیست که دیپلم گرفته و در دانشگاه تبریز در رشته زمین‌شناسی کارشناسی گرفته و بعد در ارتش شاهنشاهی خدمت کرده و فنون نظامی را آموخته است. مهم این است که او از نسل جوانانی است که امام خمینی (ره) آنها را سربازان خود خواند. جوانانی که با تمام وجود به رهبرشان لبیک گفتند. قبل از انقلاب وارد عرصه مبارزه شدند و پس از پیروزی انقلاب در راه تثبیت این انقلاب مردمی از جان مایه گذاشتند. رحیم صفوی ابتدا وارد کمیته انقلاب شد و بعد از تأسیس سپاه به عنوان فرمانده عملیات به سنندج رفت. با شروع جنگ ایران و عراق، او در کنار محسن رضایی، غلامعلی رشید و علی شمخانی از جمله فرماندهان اصلی سپاه بود. سال ۱۳۶۴ به فرماندهی نیروی زمینی سپاه منصوب شد و از سال ۶۷ تا ۷۶ قائم مقام فرمانده کل سپاه بود. سال ۱۳۷۶ با درجه سرلشکری جایگزین محسن رضایی در فرماندهی کل سپاه شد او از سال ۱۳۸۶ به عنوان دستیار ویژه و مشاور عالی فرمانده کل قوا در امور نیروهای مسلح فعالیت می‌کند.»

این کتاب در ۲۶ فصل به روایت زندگی سید یحیی رحیم صفوی پرداخته است و در فصل بیست‌وهفتم این کتاب نیز تصاویری از او منتشر شده است.

کتاب «یحیی» با شمارگان هزار نسخه و با قیمت ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان از سوی نشر مرز و بوم به چاپ رسیده است.

کد خبر 564515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.