شکست مقاومت ۴۵ هزار دلاری بیت کوین

بیت کوین با عبور از مقاومت ۴۵ هزار دلار یکی از مهم‌ترین سطوح را از پیش روی خود برداشت و پیش بینی می‌شود که بتواند تا سطح ۵۰ هزار دلار که مقاومت بعدی خود است حرکت کند، با عبور از این سطح محدوده ۴۵ هزار دلار سطح حمایتی برای بیت کوین محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۴۶ هزار و ۹۶۰ دلار

تغییرات: رشد ۵.۱۳ درصدی

اتریوم (ETH): سه هزار و ۳۲۱ دلار

تغییرات: رشد ۵.۴۸ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۴۳۴ دلار و ۴۳ سنت

تغییرات: رشد ۴.۲۳ درصدی

ریپل (XRP): ۰۸۶۶ دلار

تغییرات: رشد ۳.۳۶ درصدی

کاردانو (ADA): ۱.۱۹ دلار

تغییرات: رشد ۱.۱۹ درصدی

سولانا (SOL): ۱۰۸ دلار و ۹۸ سنت

تغییرات: رشد ۶.۷۰ درصدی

ترا (Tera): ۹۵ دلار و ۱۳ سنت

تغییرات: رشد ۴.۳۴ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۹۰ دلار و ۹۸ سنت

تغییرات: رشد ۵.۸۸ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): 0.149 دلار

تغییرات: رشد ۶.۴۸ درصدی

پولکادات (DOT): ۲۲ دلار و ۷۷ سنت

تغییرات: رشد ۷.۶۸ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

شکست مقاومت ۴۵ هزار دلاری بیت کوین

حمایت: ۴۵ هزار دلار

مقاومت: ۵۰ هزار دلار

پیش بینی: بیت کوین با عبور از مقاومت ۴۵ هزار دلار یکی از مهم‌ترین سطوح را از پیش روی خود برداشت و پیش بینی می‌شود که بتواند تا سطح ۵۰ هزار دلار که مقاومت بعدی خود است حرکت کند، با عبور از این سطح محدوده ۴۵ هزار دلار سطح حمایتی برای بیت کوین محسوب می‌شود.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

شکست مقاومت ۴۵ هزار دلاری بیت کوین

  • دامیننس بیت کوین: ۴۲.۸۴ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۱۶ درصد
  • دامیننس تتر: ۳.۸۸ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۴۴ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۵۲ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۹۲ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۶۸ درصد
  • دامیننس ریپل: ۲.۰۰ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش کل بازار رمز ارزها: دو هزار و ۸۳ میلیارد دلار

شکست مقاومت ۴۵ هزار دلاری بیت کوین

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۶۰ واحد. ورود به منطقه طمع.

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ است و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

شکست مقاومت ۴۵ هزار دلاری بیت کوین

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار بوده و نشان دهنده برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه ۷۵ تا ۱۰۰ است که نشان دهنده‌ی طمع شدید معامله‌گران است.

تغییرات شاخص ترس و طمع

شکست مقاومت ۴۵ هزار دلاری بیت کوین

اخبار بازار رمزارزها

یک نهنگ خفته بیت کوین پس از حدود ۱۰ سال بیدار شد

یک کیف پول بیت کوین پس از گذشت یک دهه فعال شده است. حساب توییتری پلتفرم ویل آلرت (Whale Alert) که فعالیت آدرس‌های ارز دیجیتال را رصد می‌کند در پستی اعلام کرد که این کیف پول که حاوی ۵۰۰ بیت کوین به ارزش ۲۲.۱ میلیون دلار، پس از حدود ۱۰ سال فعال شده است. گفتنی است چند کیف پول ارز دیجیتال قدیمی دیگر نیز اوایل این ماه پس از گذشت چند سال فعال شدند.

بریتانیا به‌زودی از قوانین مرتبط با ارزهای دیجیتال رونمایی می‌کند

بر اساس گزارش اخیر منتشرشده در خبرگزاری «CNBC»، دولت بریتانیا در حال آماده‌شدن برای رونمایی از چهارچوب نظارتی خود نسبت به ارزهای دیجیتال در آینده‌ای نزدیک است. با این حال به گفته منابع آگاه، قوانین جدید برای کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال مثبت ارزیابی می‌شود. هدف اصلی انتشار این قوانین، ازبین‌بردن نبود قطعیت در محیط نظارتی این کشور است که باعث شده صنعت ارزهای دیجیتال آسیب ببیند. گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات خزانه‌داری بریتانیا همراه با کارگروهی از مشاغل و گروه‌های تجاری مرتبط با ارزهای دیجیتال در حال همکاری هستند و تاکنون تلاش کرده‌اند جزئیات برخی از محصولات پیچیده ارزهای دیجیتال مانند استیبل کوین‌ها را درک کنند.

ایلان ماسک به‌دنبال راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی بدون سانسور است

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس اکس، اخیراً از تصمیم خود برای راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی بدون سانسور خبر داده است. ماسک چند روز پیش در توئیتر خود یک نظرسنجی برگزار کرد تا کاربران نظر خود را درباره وجود سانسور در این شبکه بیان کنند. او گفته است به‌صورت جدی روی ایجاد یک پلتفرم رسانه اجتماعی جدید با آزادی بیان به‌عنوان اولویت اصلی و تبلیغات بسیارکم فکر می‌کند. ماسک به‌تازگی انتقاد بیشتری از توئیتر و سیاست‌های آن کرده و مدعی شده است این شبکه اجتماعی با رعایت‌نکردن اصول آزادی بیان اساساً دموکراسی را تضعیف می‌کند. بر اساس آمار این نظرسنجی ایلان ماسک با بیش از دو میلیون شرکت‌کننده، حدود ۷۰ درصد کاربران معتقدند که این شبکه اجتماعی آزادی بیان را نقض می‌کند.

جابجایی ۳.۶ میلیون دلار بیت کوین قدیمی بعد از ۱۱ سال

بنا بر گزارش‌ها، ۳.۶ میلیون دلار بیت کوین که در سال ۲۰۱۱ استخراج شده بود برای نخستین بار در دهه اخیر جابه‌جا شده است. داده‌ها نشان می‌دهد ۵۰ واحد از این بیت کوین‌های ارسالی در تاریخ ۳۰ ژانویه ۲۰۱۱ (۱۰ بهمن ۸۹) و ۳۱.۷۹۳ واحد بیت کوین دیگر هم در تاریخ ۳۰ اوت (۸ شهریور ۱۳۹۰) همان سال استخراج شده است. گفتنی است از ابتدای ۲۰۲۲ تاکنون مالکان بیت کوین‌های استخراج‌شده در سال ۲۰۱۱ میلادی، ۱۴ تراکنش انجام داده‌اند.

کوین بیس به دنبال تصاحب بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال در برزیل است

طبق گزارش روز یکشنبه روزنامه استادایو برزیل، صرافی ارزهای دیجیتال کوین بیس گلوبال در حال مذاکره برای تصاحب شرکت 2TM، مالک صرافی مرکادو بیت کوین (Mercado Bitcoin) است. صرافی مرکادو بیت کوین بزرگ‌ترین پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال در برزیل است و تعداد کاربران آن در سال ۲۰۲۱ به ۳.۲ میلیون مشتری رسیده است. همچنین در سال ۲۰۲۱ حجم معاملات مرکادو بیت کوین از ۷.۱ میلیارد دلار فراتر رفته است. بر اساس این گزارش که روزنامه منابع آن را ذکر نکرده، مذاکرات کوین بیس برای خرید شرکت 2TM از سال گذشته در حال پیگیری است و ممکن است که طرفین در اواخر ماه آوریل (اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت) سال جاری بر سر انجام معامله به توافق برسند.

کاهش ۲.۱۵ درصدی میزان فروش هفتگی NFT ها

میزان فروش توکن‌های غیرمثلی (NFT) در این هفته نسبت به هفته قبل ۲.۱۵ درصد کاهش یافته است. حجم کل فروش NFTها در هفته گذشته ۵۴۴.۶ میلیون دلار بود که در این هفته به ۵۳۲.۲ میلیون دلار رسیده است. همچنین، برترین مجموعه NFT این هفته ازنظر حجم فروش، مجموعه آزوکی (Azuki) است که میزان فروش آن در هفت روز اخیر ۳۱۸ درصد افزایش یافته است.

شرکت امنیت سایبری ماندیانت: کره شمالی از هکرها برای سرقت ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند

شرکت امنیت اینترنت ماندیانت (Mandiant) می‌گوید که دولت کره شمالی برای جمع‌آوری پول از گروه‌های هکری برای سرقت ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند. این شرکت امنیت سایبری در مقاله جدید خود گفته که حکومت کره شمالی تمرکز خود را از تلاش برای سرقت تحقیقات مربوط به واکسن کرونا به سرقت دارایی‌های دیجیتال تغییر داده است. شرکت ماندیانت می‌گوید که این کشور اکنون مؤسسات مالی و شرکت‌هایی که خدمات مربوط به ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهند را هدف قرار داده است. گفتنی است که این شرکت می‌گوید کره شمالی احتمالاً از وجوه مسروقه برای تأمین بودجه ساخت واکسن کرونا، تسلیحات نظامی و دور زدن تحریم‌های آمریکا و سایر کشورها استفاده می‌کند.

نتایج نظرسنجی کوکوین: حدود نیمی از آلمانی‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هستند

نظرسنجی جدید صرافی کوکوین (KuCoin) نشان می‌دهد که حدود نیمی از جمعیت آلمان برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال انگیزه دارند. بر اساس این گزارش، تقریباً ۴۴ درصد از آلمانی‌ها تا حدودی انگیزه دارند که در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند تا بخشی از آینده مالی باشند. همچنین ۳۵ درصد از آنها این کار را برای فرصت‌های کسب درآمد غیرفعال انجام می‌دهند و ۳۰ درصد از شرکت‌کنندگان نیز ارزهای دیجیتال را یک منبع ذخیره ارزش قابل اعتماد می‌دانند. از سوی دیگر، حدود ۱۶ درصد از جمعیت این کشور که بین ۱۸ تا ۶۰ سال سن دارند، گفته‌اند که در حال حاضر روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند یا طی شش ماه گذشته دست به معامله این دارایی‌ها زده‌اند.

راه‌اندازی یک صرافی ارزهای دیجیتال توسط غول خرده‌فروشی اسپانیا با همکاری دیلویت

ال کورته اینگلس (El Corte Ingles)، یکی از غول‌های خرده فروشی و خدمات توزیع در اسپانیا، نخستین قدم خود را در دنیای ارزهای دیجیتال برداشته است. طبق گزارش‌ها، این شرکت در حال صرافی ارز دیجیتال برای مشتریان فروشگاه‌های خود است. ال کورته اینگلس که سومین شرکت بزرگ در زمینه خرده‌فروشی در اسپانیا محسوب می‌شود؛ از کمک غول حسابرسی بین‌المللی دیلویت (Deloitte) برای ایجاد یک پلتفرم جدید استفاده کرده که به مشتریان امکان آن را می‌دهد تا به ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری دسترسی داشته است.

نقشه بازار رمز ارزها

شکست مقاومت ۴۵ هزار دلاری بیت کوین

کد خبر 564460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.