از سقوط مرگبار یک کودک تا کشف ۲۹ سکه از دوره اشکانی صفوی

سقوط مرگبار کودک سه ساله از کشتی صبا، دستگیری اعضای باند سندنمره خودرو، محموله مواد مخدری که به مقصد نرسید، کشف ۲۸۵ کیلوگرم مواد مخدر در داراب، تصادف زنجیره‌ای با ۲۸ مصدوم، نجات چهار نفر از غرق شدن در رودخانه شوشتر، کشف ۲۹ سکه از دوره اشکانی صفوی در قم را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شادمان اسدی معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر مریوان اظهار کرد: چهارشنبه کودک سه ساله‌ای از یکی از ابزارهای بازی «کشتی صبا» در شهربازی مریوان سقوط کرده و به شدت زخمی می‌شود.

وی افزود: پس از تماس تلفنی با مرکز پیام این جمعیت، بلافاصله تیم‌های امدادی به محل اعزام شده و فرد مصدوم را به بیمارستان منتقل کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مریوان ادامه داد: کودک مصدوم این حادثه متأسفانه به دلیل جراحات زیاد پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

دستگیری اعضای باند سندنمره خودرو

سردار علیرضا لطفی اظهار کرد: یکی از شیوه‌های شایع سارقان در زمینه سرقت خودرو ایجاد تغییرات در ارکان فنی خودروی مسروقه با سوءاستفاده از اسناد و مدارک خودروی تصادفی است که در اصطلاح به آن سند نمره (دوتایکی) می‌گویند.

وی افزود: بدین روش که ابتدا با خرید اتومبیل تصادفی با شدت خسارت بالای ۶۰ درصد، اتومبیل هم تیپ و هم مدل همرنگ آن را شناسایی و سرقت می‌کنند و با جابه‌جایی ارکان فنی شامل موتور و شاسی به صورت تکه‌گذاری یا دستکوب نمودن و نصب با پرچ‌های غیرفابریک بر روی پلاکت شاسی و مشخصات با اسناد و مدارک اتومبیل تصادفی تطبیق و به عنوان خودروی سالم به فروش می‌رسانند.

رئیس پلیس آگاهی تهران ادامه داد: کارآگاهان اداره دوم با انجام اقدامات اطلاعاتی متوجه شدند شخصی به هویت بهزاد که یکی از سابقه‌داران در زمینه سرقت خودرو و سند نمره می‌باشد با تشکیل باندی مدتی است به عمل مجرمانه می‌پردازد.

وی تصریح کرد: با رصد اطلاعاتی مخفیگاه بهزاد در محدوده غرب استان تهران شناسایی شد و با انجام اقدامات پلیسی مشخص شد بهزاد به اتفاق دو نفر دیگر از همدستان خود در محدوده غرب تهران سند نمره کردن یک دستگاه خودروی پژو پارس مدل ۱۴۰۰ هستند که با تحت نظر گرفتن رفتار این باند مخفیگاه سارقان که گاراژی در غرب استان تهران بود شناسایی شد.

لطفی اضافه کرد: با به دست آمدن این اطلاعات و با هماهنگی قضائی بهزاد و سایر همدستان وی طی یک عملیات پلیسی دستگیر و در بازرسی صورت گرفته از مخفیگاه تعداد پنج دستگاه خودروی سواری پژو پارس و اچ سی کراس سرقتی و تعداد زیادی اموال مسروقه لوازم و قطعات خودرو شامل رینگ، لاستیک، رادیو پخش خودرو و تعدادی ایسیو خودرو نیز کشف، ضبط و توقیف شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به دستگیری اعضای این باند سرقت و اعتراف صریح به جرم خود و کشف خودروهای مسروقه متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره دوم قرار گرفتند.

محموله مواد مخدری که به مقصد نرسید

سردار رهام‌بخش حبیبی اظهار کرد: در راستای طرح برخورد با قاچاقچیان، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر نی‌ریز حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی کرمان-شیراز در یک عملیات ضربتی به دو دستگاه کامیون و پژو پارس مشکوک و دستور ایست را صادر کردند اما رانندگان قاچاقچی بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده با افزایش سرعت اقدام به فرار کردند.

وی با بیان اینکه مأموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی هر دو خودرو را توقیف کنند، افزود: در بازرسی از کامیون ۱۹۸ کیلو و از پژو ۱۴۰ کیلو (در مجموع ۳۳۸ کیلو تریاک) کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه در این خصوص دو قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، خاطرنشان کرد: برخورد با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

کشف ۲۸۵ کیلوگرم مواد مخدر در داراب

سرهنگ کورش سالمی اظهار کرد: مأموران انتظامی داراب هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای فرعی و کوهستانی منتهی به این شهرستان به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به کوهستانی بودن منطقه و تاریکی هوا راننده خودرو را رها و به سمت باغات اطراف متواری شد.

معاون هماهنگ کننده پلیس فارس با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۷۱ کیلو حشیش و ۱۱۴ کیلو تریاک (در مجموع ۲۸۵ کیلو مواد مخدر) کشف شد، تصریح کرد: تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد و پلیس در راستای برخورد با سوداگران مرگ و مبارزه بی‌امان با این پدیده شوم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

تصادف زنجیره‌ای با ۲۸ مصدوم

سید قاسم موسوی از تصادف زنجیره‌ای در آزادراه زنجان - قزوین خبر داد و اظهار کرد: متأسفانه این تصادف حوالی ساعت ۶ صبح امروز در ۲۵ کیلومتری آزادراه زنجان -قزوین (لاین جنوبی) رخ داد.

وی با بیان اینکه نیروهای هلال‌احمر سریع‌تر از سایر نیروهای امدادی در محل حادثه حاضر شدند، افزود: خوشبختانه این تصادف زنجیره‌ای فوتی نداشت و مصدومان توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: درپی وقوع این تصادف ۹ خودروی سواری با یکدیگر برخورد کردند که ۳۶ نفر از هموطنان حادثه دیده و ۲۸ نفر مصدوم شدند.

نجات چهار نفر از غرق شدن در رودخانه شوشتر

احمدعلی آهنگر شوشتری اظهار کرد: نیروهای امداد و نجات ساحلی هلال‌احمر شوشتر در حین گشت‌زنی در رودخانه کارون چهار نوجوان و جوان اهوازی را در حال غرق شدن در حوالی زیر پل آزادگان مشاهده و با اقدامی به موقع آنها را مرگ نجات دادند.

وی افزود: با توجه به تعطیلات ایام نوروز و بازدید مسافران نوروزی از اماکن تفریحی و گردشگری شوشتر و با توجه به خطر غرق‌شدگی در این رودخانه به شهروندان و مسافران نوروزی توصیه کرد برای شنا کردن در رودخانه جوانب احتیاط و ایمنی‌های لازم را برای جلوگیری از هرنوع پیشامد ناگوار در نظر گیرند.

کشف ۲۹ سکه از دوره اشکانی صفوی در قم

سرهنگ فرامرز بازگیر اظهار کرد: در عملیات پلیس آگاهی قم در بازرسی از یک خودروی سواری در استان تعداد ۲۹ عدد سکه تاریخی جاسازی شده در یک ظرف مکمل دارویی خارجی کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه سکه‌های مکشوفه تحویل یگان حفاظت میراث‌فرهنگی قم شد، افزود: برابر نظر کارشناس اداره میراث‌فرهنگی سکه‌های کشف‌شده مربوط به دوره اشکانی‌صفویه بوده و دارای ارزش تاریخی و باستانی است. در این خصوص برای سیر مراحل قانونی پرونده قضائی تشکیل و متهم به مرجع قضائی تحویل شد.

کد خبر 563676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.