تدوین آئین نامه برای تعامل بهتر سازمان‌ها و شهرداری

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر یزد گفت: کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌ها با همکاری کمیسیون نظارت و حقوقی شورا پیگیر است تا با تدوین یک آئین‌نامه یا شیوه‌نامه در شهرداری تعامل بهتر و منظم‌تری بین مناطق و سازمان‌های شهرداری ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طراوت و بالندگی در تعامل سازمان‌ها و جامعه، هنر بزرگی است و دنیای امروز، دنیای ارتباطات است و درک و شناخت دنیای امروز بدون دریافتن نقش ارتباطات و وسایل ارتباطی امکان پذیر نیست. سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف برای بهبود فعالیت باید با یکدیگر همکاری داشته باشند تا به نتیجه مطلوب برسند.

مجید تجملیان نیز در این خصوص اظهار کرد: گاهی اوقات در فعالیت‌ها و خدمات مختلف شهری اعم از موارد جزئی و کلی، بین سازمان‌ها و مناطق شهرداری، اختلاف نظرهایی به وجود می‌آید و اجرای بسیاری از پروژه‌ها باید به صورت تعاملی و مشترک بین دو یا چند بخش از مجموعه شهرداری پیش رود، اما مشاهده شده که این تعامل بین مناطق و سازمان‌های شهرداری کم رنگ و نامنظم است.

وی افزود: یکی از نکاتی که از آغاز فعالیت شورای ششم برای اکثر اعضای شورای اسلامی شهر روشن شده این موضوع است که در موارد متعددی سازمان‌ها و مناطق شهرداری در ارائه خدمات به شهروندان و یا اجرای پروژه‌های شهری، اصطلاحاً توپ را به زمین یکدیگر می‌اندازند و بعضی از کارها به صورت بلاتکلیف به حال خود رها می‌شود که این موضوع از این جهت اهمیت ویژه‌ای دارد که مناطق و اغلب سازمان‌های شهرداری اصطلاحاً در لایه «صف» بوده و برعکس لایه «ستادی» شهرداری، به طور مستقیم با شهروندان در تماس هستند، لذا هرگونه بی‌نظمی و آشفتگی در ارتباط بین آنها مستقیماً به ارائه خدمات به موقع و با کیفیت به شهروندان آسیب می‌رساند.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: البته زمانی که این گونه مشکلات توسط اعضای شورای اسلامی شهر مطرح می‌شود با پیگیری از سوی معاونان شهردار یا گاهی خود شهردار گره به صورت موردی باز می‌شود، بنابراین روند کار بدین شکل نظم و قاعده مناسبی ندارد و قابل قبول نیست.

وی خاطر نشان کرد: به عنوان مثال در موضوع رسیدگی به ایستگاه‌های اتوبوس در مواقعی شاهد این هستیم که به علل مختلفی همچون عوامل محیطی، تخریب‌گرایی (وندالیسم) بعضی از افراد نامتعادل، تصادفات و تابلو، سرپناه ایستگاه یا نیمکت استراحت مسافرین دچار آسیب و تخریب می‌شود که نیاز به تعمیر، رنگ‌آمیزی و مواردی از این قبیل دارد. در همین موضوع جزئی تا مدتی پیش مشاهده می‌شد که بین مناطق شهرداری و سازمان حمل‌ونقل بر سر اینکه کدام یک متولی رسیدگی به این کار است اختلاف نظر وجود داشت که فعلاً تا حد زیادی برطرف شده است.

کد خبر 562771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.