اجرای طرح‌های اشتغالزایی در شرق اصفهان

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: در حال حاضر ۹ طرح پیشران اقتصادی برای استان مشخص شده که دو طرح آن مربوط به منطقه ویژه اقتصادی برای شرق اصفهان و مجموعه دهکده لجستیک است که هر دو می‌تواند به بحث اشتغال در شرق اصفهان کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احسان شهیر در حاشیه جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال‌زایی و سرمایه گذاری استان که با حضور استاندار اصفهان برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان آخرین جلسه کارگروه در سال ۱۴۰۰ بود که در آن سه موضوع مهم برای استان به تصویب رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۹ طرح پیشران اقتصادی برای استان مشخص شده که دو طرح آن بحث منطقه ویژه اقتصادی برای شرق اصفهان و مجموعه دهکده لجستیک است که هر دو می‌تواند به بحث اشتغال در شرق اصفهان کمک کند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: برای طرح‌های پیشران اقتصادی پهنه‌ها مصوب و مقرر شد تا در شورای برنامه‌ریزی تدابیر لازم برای قطعی شدن این طرح‌ها انجام شود.

شهیر با بیان اینکه با اضافه شدن منطقه ویژه اقتصادی و دهکده لجستیک تحولات خوبی را شاهد خواهیم بود، اضافه کرد: این طرح‌ها می‌تواند استان را در جهت دستیابی به آمار و تعهد در خصوص تأمین اشتغال در سال‌های آینده کمک کند.

وی گفت: یکی دیگر از مصوبات این جلسه ایجاد کمیته کاری با موضوع گردشگری است. با توجه به اینکه سیاست و توسعه استان در آینده موضوع گردشگری است از این رو کمیته کاری تحت عنوان گروه کاری برنامه‌ریزی، گردشگری و صنایع دستی ذیل کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری مصوب و راه اندازی می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین این کارگروه به ریاست استاندار اصفهان و در صورت غیاب با معاون اقتصادی استاندار و نیز دبیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشکیل می‌شود. عمدتاً وظایف این گروه در حوزه گردشگری است.

شهیر افزود: باید از همه افرادی که در زیست بوم کسب و کار نقش ایفا می‌کنند، چه از فعالان بخش خصوصی و چه در حوزه کسب و کار نوپا، چه حوزه کارآفرینی و چه حوزه‌های دانش بنیان به عنوان مدعو دعوت کنیم و بخشی از انجمن‌ها و افراد فعال در این عرصه در گروه‌های کاری متناسب با موضوع خود فعالیت کنند.

کد خبر 561909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.