بازار رمزارزها؛ متعادل اما سبز

پیش‌بینی می‌شود بیت‌کوین در بین دو سطح ۳۵ و ۴۰ هزار دلار رفتار نوسان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازارارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۳۹ هزار و ۱۷۲ دلار

تغییرات: رشد ۰.۰۷ درصدی

اتریوم (ETH): دو هزار و ۵۸۸ دلار

تغییرات: رشد ۰.۰۸ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۳۷۵ دلار و ۶۳ سنت.

تغییرات: رشد ۰.۷۶ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۸۰۰ دلار.

تغییرات: کاهش ۱.۶۱ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۷۹۶ دلار

تغییرات: رشد ۰.۱۲ درصدی

سولانا (SOL): ۸۲ دلار و ۵۰ سنت

تغییرات: رشد ۰.۵۵ درصدی

ترا (Tera): ۸۷ دلار و ۷۱ سنت

تغییرات: کاهش ۳.۹۲ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۷۱ دلار و ۵۴ سنت.

تغییرات: کاهش ۲.۰۶ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۱۲۳ دلار

تغییرات: رشد ۳.۶۳ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۸ دلار و ۱۱ سنت

تغییرات: کاهش ۱.۳۶ درصدی

نقشه بازار

بازار رمز ارزها؛ متعادل اما سبز

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بازار رمز ارزها؛ متعادل اما سبز

حمایت: ۳۰ و ۳۵ هزار دلار.

مقاومت: ۴۰ و ۴۵ هزار دلار.

توضیحات: پیش‌بینی می‌شود بیت کوین در بین دو سطح ۳۵ و ۴۰ هزار دلار رفتار نوسانی داشته باشد.

(سیگنالی درخصوص خرید و فروش نیست.)

دامیننس

بازار رمز ارزها؛ متعادل اما سبز

  • دامیننس بیت کوین: ۴۳.۳۵ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۸.۱۰ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۶۴ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۶۲ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۳.۰۸ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۵۶ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۵۳ درصد
  • دامیننس ریپل: ۲.۲۴ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم.)

ارزش کل بازار رمزارزها: هزار و ۷۱۴ میلیارد دلار

بازار رمز ارزها؛ متعادل اما سبز

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۲۱ واحد. افزایش یک واحدی نسبت به روز گذشته

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ است و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

بازار رمز ارزها؛ متعادل اما سبز

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار است و نشان دهنده برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ بوده که نشان دهنده طمع شدید معامله‌گران است.

تغییرات شاخص ترس و طمع

بازار رمز ارزها؛ متعادل اما سبز

اخبار بازار رمزارزها

اوکراین با استفاده از ارزهای دیجیتال اهدایی وسایل موردنیاز خود برای جنگ را خریده است

الکس بورنیاکوف (Alex Bornyakov)، معاون وزارت «تحول دیجیتال» اوکراین، روز جمعه اعلام کرد که این کشور با استفاده از ارزهای دیجیتال اهدایی توانسته است ۵,۵۵۰ جلیقه ضد گلوله، ۴۱۰,۰۰۰ ناهار بسته‌بندی‌شده و ۵۰۰ کلاه ایمنی بخرد. تاکنون حدود ۱۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال به این کشور اهدا شده و تا جمعه هفته قبل حداقل ۱۵ میلیون دلار آن خرج شده است. علاوه بر ارزهای دیجیتال، چندین توکن غیرمثلی نیز به این کشور اهدا شده که تنها ارزش یکی از این توکن‌ها به نام (CryptoPunk) ده‌ها هزار دلار است. این کشور، هزینه برخی از تسلیحات را مستقیماً از طریق ارزهای دیجیتال پرداخت کرده است.

گسترش ارزهای دیجیتال در هند با وجود نگرانی از قانون‌گذاری مقامات دولتی

داده‌های بازار نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاران جوان هندی از دارایی‌های سنتی مانند سهام و اوراق قرضه دوری می‌کنند و به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال علاقه پیدا کرده‌اند. با وجود نگرانی از قانون‌گذاری مقامات هند در مورد ارزهای دیجیتال، این صنعت همچنان شاهد گسترش بیشتر در این کشور است. هند سال گذشته، در فهرست کشورهایی که سریع‌ترین رشد را در پذیرش دارایی‌های دیجیتال داشته‌اند، در رتبه دوم پس از ویتنام قرار گرفته است. بر اساس نظر کارشناسان، هند احتمالاً بیش از ۲۰ میلیون سرمایه‌گذار ارزهای دیجیتال دارد که عمدتاً کمتر از ۳۵ سال سن دارند.

بنیان‌گذار پالیگان: برخورد هند با ارزهای دیجیتال باعث فرار سرمایه‌گذاران می‌شود

سندیپ نیلوال (Sandeep Nailwal)، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار پالیگان، اخیراً گفته است که برخورد نظارتی هند نسبت به ارزهای دیجیتال باعث خواهد شد هزاران توسعه‌دهنده، سرمایه‌گذار و کارآفرین به کشورهای دیگری که چهارچوب‌های نظارتی دوستانه‌تر دارند، مهاجرت کنند. به گفته او نبود اطمینان در نحوه برخورد با ارزهای دیجیتال علاوه بر فرار مغزها، باعث می‌شود سرمایه‌گذاران این صنعت روبه رشد به‌دنبال کشورهای دیگر برای سرمایه‌گذاری باشند. هند پیش‌تر در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان)، تصمیم گرفته بود مانند چین ممنوعیت‌های مختلفی برای حوزه ارزهای دیجیتال ایجاد کند. با این حال مقامات این کشور بعداً موضع خود را تغییر دادند و اصرار داشتند که قانون‌گذاری گامی بهتر از ممنوعیت کامل است.

پیتر شیف: پاول تودور جونز در مورد بیت کوین اشتباه کرده است

پیتر شیف، منتقد مشهور بیت کوین، مدیرعامل یورو پسیفیک کپیتال و هم‌بنیانگذار شیف گلد (SchiffGold)، در توئیتر گفته است که میلیاردر معروف، پاول تودور جونز که بیت کوین را ضدتورمی می‌خواند، در مورد ارز دیجیتال شماره یک بازار مرتکب اشتباه شده است. شیف با نشان دادن داده‌های مرتبط با رشد بیت کوین و طلا دوباره تاکید کرد که طلا از بیت کوین بهتر است.

پارلمان اروپا محدودیت ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات کار را به پیش‌نویس چارچوب قانونی خود بازگرداند

آخرین پیش‌نویس چارچوب قانونی پیشنهادی اتحادیه اروپا برای ارزهای مجازی که تحت عنوان MiCA شناخته می‌شود، همچنان حاوی مقرراتی است که می‌تواند استفاده از ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات کار را محدود کند. فرایند استخراج از طریق اثبات کار به دلیل نگرانی‌های مرتبط با مصرف انرژی شدیداً توجه قانون‌گذاران اتحادیه اروپا را به خود جلب کرد. در پیش‌نویس اولیه این چارچوب قانونی، مقرراتی وجود داشت که از ژانویه ۲۰۲۵ تمام ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات کار را ممنوع می‌کرد، اما این ماده بعداً از پیش‌نویس حذف شد.

در پیش‌نویس جدید آمده که دارایی‌های ارز دیجیتال باید طبق مکانیسم اجماع مورد استفاده برای اعتبارسنجی تراکنش‌های خود، حداقل استانداردهای پایداری محیط زیستی را رعایت کنند. در این پیش‌نویس گفته شده که استفاده از سازوکار اثبات کار در مقیاس کوچک معاف از قاعده بالا است، اما تعریفی برای عملیات مقیاس کوچک ارائه نشده است.

کارتل‌های مواد مخدر مکزیکی و کلمبیایی به شکل فزاینده‌ای از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند

طبق گزارش جدید دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNDOC)، دارایی‌های دیجیتال به ابزار مالی جذابی برای برخی از کارتل‌های قاچاق مواد مخدر مکزیکی و کلمبیایی تبدیل شده‌اند. این نهاد در گزارش خود نحوه استفاده کارتل‌های مواد مخدر از ارزهای دیجیتال را توضیح داده که چگونه از این ابزار برای مخفی کردن منشأ پول و تجارت در سراسر جهان استفاده می‌کنند.

در این گزارش نام برخی از سازمان‌های تبهکاری که از ارز دیجیتال استفاده می‌کنند، ذکر شده و نام کارتل سینالوا که یکی از بزرگ‌ترین کارتل‌های مواد مخدر جهان محسوب می‌شود و برای چندین دهه توسط ال‌چاپو رهبری می‌شد نیز در این میان به چشم می‌آید. UNDOC می‌گوید که گروه‌های تبهکاری سازمان‌یافته مکزیکی و کلمبیایی به دلیل ناشناس بودن و سرعت تراکنش‌ها، در حال افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال هستند.

مرجع راهبرد امور مالی بریتانیا: تمام دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین غیرقانونی است

مرجع راهبرد امور مالی بریتانیا (FCA) می‌گوید تمام دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین در این کشور غیرقانونی هستند و باید تعطیل شوند. این نهاد ناظر در سال ۲۰۱۹ اطلاعیه‌ای منتشر کرد و دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین را تحت شرایط قوانین مبارزه با پول‌شویی قرار داد. مرجع راهبرد امور مالی می‌گوید که هیچ شرکت دارایی‌های ارز دیجیتالی که خدمات خودپرداز ارائه دهد و با الزامات ضد پول‌شویی هماهنگ باشد، در بریتانیا وجود ندارد.

این نهاد گفته که این امر به معنای آن است که فعالیت هر کدام از این شرکت‌ها در بریتانیا غیرقانونی است و مصرف‌کنندگان نباید از آنها استفاده کنند. نهاد ناظر مالی بریتانیا همچنین اعلام کرد: «ما نگران دستگاه‌های خودپرداز ارزهای دیجیتال در بریتانیا هستیم و بر همین اساس با اپراتورها تماس خواهیم گرفت و آن‌ها باید اقدامات بعدی در زمینه مسائل ضد پول‌شویی را انجام دهند یا همگی دستگاه‌های خود را خاموش کنند.»

جک دورسی به‌دنبال ساخت کیف پول دارای حسگر اثر انگشت برای انجام تراکنش‌ها است

بلاک (Block)، شرکت تحت‌مدیریت جک دورسی، روز جمعه در وبلاگ خود اعلام کرد که در حال ساخت یک کیف پول سخت‌افزاری بیت کوین است که برای انجام تراکنش از اثر انگشت استفاده می‌کند. این کیف پول تنها در صورتی که اثرانگشت تعریف‌شده روی حسگر قرار گیرد، تراکنش را انجام می‌دهد. بلاک گفته است: «قصد داریم استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری را برای مشتریان آسان‌تر کنیم و در عین حال، ایمنی آن را نیز افزایش دهیم. این نوع تکنولوژی تاکنون در فضای ارزهای دیجیتال وجود نداشته است». علاوه بر این، کیف پول جدید دارای نمایشگر نخواهد بود، زیرا به گفته شرکت قصد ندارند محصولی ارائه کنند که برای استفاده نیاز به یادگیری چیز خاصی داشته باشد.

فرمان اجرایی بایدن در رابطه با دارایی‌های دیجیتال مورد تمجید احزاب آمریکا قرار گرفت

به‌دنبال صدور فرمان اجرایی دولت بایدن در قبال دارایی‌های دیجیتال، این دستورالعمل مورد تمجید قانون‌گذاران دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا قرار گرفت. بایدن روز چهارشنبه فرمان اجرایی مرتبط با دارایی‌های دیجیتال خود را صادر کرد که در آن به بخش‌های مختلف دولت دستور داده شده است تا به ایجاد دستورالعملی مناسب برای استفاده از این صنعت روبه‌رو شد و نحوه حمایت از مصرف‌کنندگان بپردازند. علاوه بر این، این دستورالعمل جامع روی نگرانی‌های مرتبط با تأثیر دارایی‌های دیجیتال بر محیط‌زیست نیز تمرکز دارد. به همین دلیل، احزاب آمریکایی از تلاش دولت بایدن برای شفاف‌سازی قوانین مرتبط با ارزهای دیجیتال تمجید کرده‌اند.

جهش ۵۰ درصدی قیمت ایمیوچبل ایکس به‌دنبال خبرهای بنیادی مثبت

توکن ایمیوچبل اکس (Immutable X) اخیراً توانسته رشد خوبی کسب کند و قیمت آن در چند روز اخیر ۶۹.۷ درصد افزایش یافته است. به گفته کارشناسان سه دلیل اصلی برای معکوس‌شدن روند نزولی این توکن وجود دارد. جمع‌آوری مبلغی ۲۰۰ میلیون دلاری در سری سوم جذب سرمایه، راه‌اندازی پروژه‌های جدید روی این پلتفرم و استقبال رو به افزایش از NFTها با وجود کاهش قیمت‌ها از دلایل جهش این توکن هستند.

کد خبر 561427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.