ماشین برش پلاسمای زیر آب

برش پلاسما را فرآیندی می خوانند که توسط آن فلزاتی نظیر فولاد و... با ضخامت های مختلف توسط یک مشعل برش داده می شوند.

برای اینکه ماشین پلاسمای زیر آب را معرفی کنیم ابتدا بهتر است در خصوص برش پلاسما و نحوه‌ی برشکاری پلاسما کمی توضیح دهیم. باید گفت برش پلاسما را فرایندی می‌خوانند که توسط آن فلزاتی نظیر فولاد و… با ضخامت‌های مختلف توسط یک مشعل برش داده می‌شوند. ماشین برش پلاسمای زیر آب نیز وسیله‌ای است که توسط آن فولاد و سایر فلزات غیر آهنی بر اساس اصل قوس برش داده می‌شوند. با استفاده از یک الکترود حرارتی استاندارد و جریان اکسیژن تحت فشار توسط سوراخ کوچکی که در مرکز آن قرار دارد این عمل انجام می‌گیرد. در برش کاری پلاسما که توسط ماشین برش پلاسمای زیر آب انجام می‌گیرد همانطور که می‌دانید یک گاز نجیب از نازل دمیده شده و با سرعت بالایی که دارد باعث می‌شود سریعاً یک قوس الکتریکی در بین گاز در سر نازل و سطح برش ایجاد شود و در نتیجه گاز به صورت پلاسما در بیاید. سپس دستگاه برش زیر آب به دلیل گرمای پلاسما سبب ذوب فلز و در نتیجه برش آن می‌شود.

  • کاربرد ماشین برش پلاسمای زیر آب چگونه است؟
  • ماشین برش پلاسمای زیر آب چه مزایایی دارد؟
  • معایب ماشین برش پلاسمای زیر آب کدامند؟
  • برش پلاسما در زیر آب با چه شیوه‌هایی انجام می‌گیرد؟
  • ماشین برش پلاسمای زیر آب را چگونه تهیه کنیم؟

کاربرد ماشین برش پلاسمای زیر آب

اگر بخواهیم کاربرد ماشین برش پلاسمای زیر آب را بررسی کنیم باید بگوییم که این دستگاه در انجام برش و فعالیت‌های مربوط به اسکله‌ها، پایه‌های سازه‌های دریایی و کشتی‌ها کاربرد دارد و لازم به ذکر است که برای نصب خطوط لوله در زیر آب، سکوهای استخراج و نصب سکوهای استخراج نفت از ماشین برش پلاسمای زیر آب کمک می‌گیرند.

شیوه‌های برش پلاسما در زیر آب

برای اینکه ماشین برش پلاسمای زیر آب بتواند به برش فلزاتی نظیر فولاد و… بپردازد روش‌هایی متنوعی وجود دارد. بر ای مثال می‌توان به شیوه‌هایی نظیر برش قوس الکتریکی با الکترودهای میله‌ای توپر در زیر آب، برش با قوس پلاسما، برش قوس الکتریکی (جت آب با الکترود رولیبرش خشک در زیر آب، برش مرطوب در زیر آب، برش شعله‌ای در زیر آب و… اشاره کرد.

ماشین برش پلاسمای زیر آب

مزایای برش توسط ماشین برش پلاسمای زیر آب

برای ماشین برش پلاسمای زیر آب مزایای فروانی ذکر شده است که باعث مورد توجه قرار گرفتن آن در بازار صنعت شده است. ما در این مقاله می‌توانیم به مواردی نظیر قابلیت برش همه مواد رسانای الکتریکی، توانایی بسیار بالایی که دستگاه در برش فولاد با ضخامت کم دارد، سرعت بالای ماشین برش پلاسمای زیر آب در مقایسه با دیگر دستگاه‌ها، قابلیتی که این دستگاه برای برش فلزات در زیر آب دارد و امکان استفاده از آن در تأسیسات دریایی اشاره کنیم.

معایب ماشین برش پلاسمای زیر آب

از معایبی که برای ماشین پلاسمای زیر آب در نظر گرفته‌اند هر چند در مقایسه با مزایای آن بسیار کم است اما می‌توان به مواردی نظیر قیمت خرید بالای آن، محدودیتی که ممکن است در برش داشته باشد، بالا بودن هزینه‌ی تعمیر آن و یا به محدودیت عمق برش توسط آن اشاره کرد.

ماشین برش پلاسمای زیر آب

تهیه‌ی ماشین برش پلاسمای زیر آب

برای تهیه‌ی ماشین برش پلاسمای زیر آب و اطمینان از کیفیت خریدی که انجام داده‌اید راه‌های مختلفی وجود دارد. با توجه به پیشرفت امروزه تکنولوژی و تمایلی که مشتریان به صرفه‌جویی در زمان خود دارند افراد زیادی به خرید اینترنتی روی می‌آورند. از سایت‌های اینترنتی که خرید و تهیه وسایلی نظیر ماشین برش پلاسمای زیر آب و… را برای ما آسان نموده است می‌توان به وبسایت رادوکس اشاره کرد. شما همراهان گرامی اگر تمایل به آشنایی با ویژگی‌های ماشین برش پلاسمای زیر آب و یا خرید آن دارید می‌توانید با مراجعه به وبسایت رادوکس با بررسی این دستگاه و اطمینان کامل از کیفیت و ارائه ی خدمات و با منصفانه‌ترین قیمت‌ها به تهیه‌ی دستگاه مورد نظر خود بپردازید.

جمع بندی

همانطور که در ابتدای مقاله بیان کردیم برش پلاسما را فرآیندی می‌خوانند که توسط آن فلزاتی مانند فولاد و… با ضخامت‌های مختلف توسط یک مشعل برش داده می‌شوند. ماشین برش پلاسمای زیر آب نیز وسیله‌ای است که توسط آن فولاد و سایر فلزات غیر آهنی بر اساس اصل قوس برش داده می‌شوند. در این دستگاه از شیوه‌هایی همچون برش قوس الکتریکی با الکترودهای میله‌ای توپر در زیر آب، برش با قوس پلاسما، برش خشک در زیر آب، برش مرطوب در زیر آب، برش شعله‌ای در زیر آب برای برش فلزات استفاده می‌شود و شما می‌توانید برای آشنایی هر چه بیشتر با ماشین برش پلاسمای زیر آب و بررسی ویژگی‌های دستگاه و نیز آشنایی با قیمت آن و یا تهیه دستگاه به وبسایت رادوکس مراجعه کنید.

کد خبر 561220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.