تاثیر ورزش کردن بر کاهش علائم کرونای طولانی‌مدت

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ورزش کردن با التهابی که منجربه بروز دیابت و افسردگی پس از کووید-۱۹ می‌شود، مقابله می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کرونای طولانی‌مدت زمانی رخ می‌دهد که فرد حتی پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹ نیز درگیر علائم مربوط به آن است. هنوز دلیل بروز این اتفاق مشخص نشده است، اما به نظر می‌رسد که افراد زیادی علائم کرونای طولانی‌مدت را تجربه می‌کنند و تا هفته‌ها یا حتی ماه‌ها درگیر آن هستند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که کرونای طولانی‌مدت باعث بروز مه مغزی، درد عضلانی و خستگی می‌شود. التهاب ناشی از بیماری کووید -۱۹ نیز خطر بروز دیابت و افسردگی پس از بهبود یافتن از بیماری را افزایش می‌دهد.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ورزش کردن با التهابی که منجربه بروز دیابت و افسردگی پس از کووید -۱۹ می‌شود، مقابله می‌کند و آن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. متخصصان اعلام کرده‌اند که لازم نیست افراد مسافت طولانی را با سرعت زیاد راه روند، بلکه آهسته راه رفتن نیز نوعی ورزش است. در حالت ایده‌آل، افراد باید روزانه ۳۰ دقیقه ورزش کنند؛ البته حتی ۱۵ دقیقه قدم زدن در روز نیز می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.

به گفته محققان، ورزش کردن به بهبود سلامت افراد کمک شایانی می‌کند؛ نتایج این مطالعه نیز نشان می‌دهد که ورزش کردن التهاب ناشی از بیماری کووید -۱۹ را کاهش می‌دهد. این نوع التهاب باعث افزایش سطح قند خون و متعاقباً افزایش خطر ابتلاء به دیابت نوع دوم می‌شود.

نتایج این مطالعه در مجله Exercise and Sport Sciences Reviews منتشر شده است.

کد خبر 561202

برچسب‌ها