ارز دیجیتال هدرا هش‌گراف + شبکه، ولت ها و امنیت HBAR

هدرا (HBAR) یک ارز رمزنگاری شده است که بر روی یک بلاکچین معروف به هشگراف اجرا می‌شود. هدرا هشگراف Hedera Hashgraph، ارزهای دیجیتال، قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) را فعال می‌کند.

به گزارش ایمنا، ارز دیجیتال هدرا هش گراف (Hedera Hashgraph) با نماد HBAR یا شبکه Hedera از طریق یک فرم پیشگامان فناوری توافق توزیع شده، الگوریتم اجماع هشگراف کار می‌کند. مانند زنجیره‌های بلوکی و سایر DLT ها، هدرا به انجمن‌های آنلاین اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به واسطه شخص ثالث، یک پایگاه داده مشترک و قابل اعتماد ایجاد کنند.

سایر شبکه‌های DLT بین عملکرد و امنیت با معامله روبرو هستند (اگر سریع‌تر باشند از امنیت کمتری برخوردار هستند و در صورت امنیت بیشتر مجبور به کاهش سرعت می‌شوند). در مقابل فناوری هشگراف سطح بالاتری از عملکرد و امنیت را فراهم می‌کند. با استفاده از هشگراف، تراکنش‌ها با سرعتی پردازش می‌شوند که سرعت آنها بالاتر از بلاکچین های اثبات کننده کار باشد، و الگوریتم هشگراف از نظر ریاضی ثابت شده است که بالاترین سطح امنیت را برای شبکه‌های توزیع شده ارائه می‌دهد و HBAR توکن این پروژه است.

ارز دیجیتال هدرا هش‌گراف + شبکه، ولت ها و امنیت HBAR

معرفی ارز دیجیتال هدرا هش گراف

شبکه هش گراف (Hashgraph) یک بلاک چین نیست، این پلتفرم بر بستر بلاک چین طراحی نشده است. برای درک بهتر این تکنولوژی، می‌توانید آن را به شکل نمودار تصور کنید، درنتیجه می‌توانید درک کنید که در این فناوری، با اضافه شدن تراکنش‌های بیشتر به شبکه، سرعت تأیید تراکنش‌ها افزایش می‌یابد. درواقع هش گراف بر اساس فناوری DAG، ساخته‌شده است. فناوری DAG مخفف عبارت نمودار غیر چرخشی مستقیم یا (Direct Acyclic Graph) است.

این فناوری به پلتفرم هدرا هش گراف کمک می‌کند تا بتواند بیش از ۱۰۰ هزار تراکنش در ثانیه را تأیید کند. هش گراف را می‌توان به‌عنوان اصلی‌ترین رقیب برای سیستم‌های سنتی پرداخت مانند ویزا در نظر گرفت. در حال حاضر شبکه هدرا می‌تواند در روز بیش از ۱.۵ میلیون تراکنش را پردازش کند. به‌وضوح این پلتفرم ازلحاظ تعداد تراکنش‌های روزانه از شبکه اتریوم بهتر عمل می‌کند. این در حالی است که توان پردازشی آن نسبت به شبکه بیت کوین، بیش از پنج برابر سریع‌تر است.

بنیان گذاران ارز دیجیتال هدرا هش گراف

رمز ارز هدرا هشگراف از طریق یک عرضه اولیه سکه (ICO) در آگوست ۲۰۱۸ تأمین مالی شد و برای اولین بار دسترسی آزاد به شبکه اصلی خود را درست یک سال بعد، در سپتامبر ۲۰۱۹ راه اندازی کرد. به عنوان بخشی از ICO، سرمایه گذاران توانستند توکن بومی پلتفرم (HBAR) را خریداری کنند. هدرا هشگراف توسط منس هارمون و دکتر لیمون برد تأسیس شد. مکانیزم اجماع توزیع شده مورد استفاده توسط سیستم هشگراف توسط دکتر لیمون برد به عنوان سرمایه گذار پلتفرم ایجاد شده است. در حال حاضر، دکتر بی رد به عنوان دانشمند ارشد در هدرا کار می‌کند.

قبل از ایجاد شبکه هدرا هشگراف، دکتر بی رد تجربیات گسترده‌ای را در چندین بخش مرتبط با علوم کامپیوتر و امنیت کسب کرد. یکی از نقش‌های او به‌عنوان یک متخصص، به‌عنوان پژوهشگر ارشد در مرکز آکادمی تحقیقات فضای مجازی بود. به غیر از بنیان گذاران، سیستم هدرا هشگراف بیش از دوازده عضو دارد.

ارز دیجیتال هدرا هش‌گراف + شبکه، ولت ها و امنیت HBAR

امنیت شبکه هدرا هش گراف

هدرا هش گراف از یک سیستم اجماع جدید به نام Hashgraph Consensus برای ایمن نگه داشتن شبکه خود استفاده می‌کند. این سیستم از یک شورای حاکم چرخشی متشکل از حداکثر ۳۹ سازمان بسیار متنوع استفاده می‌کند که در ۱۱ صنعت مختلف فعالیت می‌کند. این شورا در رأی‌گیری در مورد پیشنهادات، هدایت پایگاه کد شبکه و عملکرد گره‌های اولیه آن مشارکت دارد. هدرا از شکل جدیدی از اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند که به کاربران HBAR اجازه می‌دهد منابع خود را برای کمک به محافظت از شبکه به اشتراک بگذارند. در حال حاضر، تمام گره‌های هدرا توسط خود هدرا یا اعضای شورای حاکم مدیریت می‌شوند اما برنامه‌هایی برای تغییر سیستم بدون مجوز در آینده وجود دارد. به طور کلی، تنظیمات امنیتی هدرا تضمین می‌کند که به تحمل خطای بیزانسی ناهمزمان (ABFT) دست می‌یابد. به این معنی که می‌تواند هم زمان و هم ترتیب مجموعه‌ای از تراکنش‌ها را تضمین کند. حتی اگر برخی از داده‌ها به تأخیر افتاده یا از بین بروند.

ارز دیجیتال هدرا هش‌گراف + شبکه، ولت ها و امنیت HBAR

کیف پول‌های هدرا هش گراف

  • کیف پول سخت افزاری Trezor: استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری برای معامله گران و سرمایه گذارانی که میزان دارایی قابل قبولی دارند بهترین انتخاب است. امنیت کیف پول‌های سخت افزاری از دیگر انواع کیف پول بیشتر است. کیف پول Trezor از توکن HBAR پشتیبانی می‌کند.

  • کیف پول سخت افزاری Ledger Nano X/S: کیف پول‌های سخت افزاری لجر نیازی به معرفی ندارند، امنیت بالایی که کیف پول‌های سخت افزاری لجر برای دارندگان ارزهای دیجیتال فراهم می‌کنند باعث شده است که افراد زیادی استفاده از این کیف پول را ترجیح دهند. البته با توجه به قیمت نسبتاً بالای کیف پول‌های سخت افزاری معمولاً کسانی که دارایی دیجیتال زیادی دارند از کیف پول‌های سخت افزاری استفاده می‌کنند. به هر حال کیف پول Ledger Nano X و Ledger Nano S هر دو از ارز دیجیتال هدرا هش گراف پشتیبانی می‌کنند.

  • Exodus: کیف پول نرم افزاری اکسودوس به دلیل رابط کاربری خوبی که دارد بسیار برای افرادی که به تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اند مناسب است. این کیف پول محبوب از ارز دیجیتال HBAR نیز پشتیبانی می‌کند.

  • Trust Wallet: یکی از کیف پول‌های نرم افزاری شناخته شده و محبوب در میان فعالان بازار ارزهای دیجیتال کیف پول تراست ولت Trust Wallet است که خوشبختانه از ارز دیجیتال هدرا هش گراف نیز پشتیبانی می‌کند.

  • Coinomi: کیف پول نرم افزاری کوینومی در نسخه‌های موبایل و دسکتاپ برای کاربران طراحی و ارائه شد. دارندگان رمزارز هدرا هش گراف می‌توانند دارایی خود را به کیف پول کوینومی منتقل کنند و با خیالی آسوده نگه‌داری کنند.

  • Atomic wallet: با استفاده از کیف پول اتمیک که در نسخه‌های موبایل و دسکتاب برای کاربران ارائه شده است، می‌توان توکن HBAR را نیز نگه‌داری کرد. از مزایای کیف پول اتمیک می‌توان به امنیت، تمرکززدایی و حفظ حریم شخصی اشاره کرد.

  • My Hbar Wallet: کیف پول رسمی Myhbarwallet.com یک کیف پول امن و رایگان است که می‌توان از آن به عنوان یک گزینه مناسب برای نگه‌داری توکن HBAR یاد کرد.

ارز دیجیتال هدرا هش‌گراف + شبکه، ولت ها و امنیت HBAR

مزایا ازر دیجیتال هدرا هش گراف

اگر به عنوان کاربر، معامله کننده یا هودل کننده زمان خود را صرف تحقیق درباره مستندات بکنید، ممکن است با این فناوری کمی سردرگم شوید. به نظر می‌رسد این فناوری، انقلابی و با تیم قوی و دارای ایده منحصربه‌فرد است. علاوه بر این اگر الگوریتم اجماع aBFT از امنیت خوبی برخوردار باشد و در مقابل حملات مقاوم باشد و نیازی به گواه اثبات کار گران نباشد یک مزیت به حساب می‌آید.

اثبات این موضوع، آزمایش‌های اخیری است که خروجی بسیار بالا (تا ۵۰۰ هزار تراکنش در ثانیه) و تأخیر کم دارد و به عبارت دیگر از مقیاس پذیری بالایی برخوردار است، ساختار نظارت جدید این اطمینان را به وجود می‌آورد که همه چیز می‌تواند به درستی اجرا شود.

معایب ازر دیجیتال هدرا هش گراف

وایت پیپر واضح نیست و ایده موجود مقداری سردرگم کننده است. کاربران باید ساعت‌ها صرف شناخت و درک این مفهوم، جزئیات و کاربردهای آن کنند. به علاوه، برای آنکه این پروژه به درستی شناخته شود به دانش فنی بسیار بالایی نیاز است. پیچیدگی ویژگی‌های مختلف هدرا هش گراف باید برطرف شود، به یک ارائه و وایت پیپر خوب نیاز است و باید توضیح جامعی از الگوریتم اجماع هش گراف ارائه شود.

نکته مبهم دیگری که وجود دارد درباره مدل نظارتی و مخصوصاً اجرای مناسب مستقل بودن ۳۹ عضو ناظر است. نکته بعدی این است که شورای نظارت متشکل از ۳۹ سازمان به معنای سطح نسبتاً زیادی از متمرکزسازی است، مخصوصاً اگر با بلاک چین و پروژه‌های مرتبط دیگر مقایسه کنیم. در آخر می‌توان اذعان داشت که این پروژه می‌تواند به عنوان یک پروژه با ریسک بالا در نظر گرفته شود زیرا هر ۵ راهکار آن به درستی توضیح داده نشده است.‌

ارز دیجیتال هدرا هش‌گراف + شبکه، ولت ها و امنیت HBAR

قیمت ارز دیجیتال هدرا هش گراف

قیمت هدرا هش گراف در ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ حدود ۰.۲۴۸ دلار است.

هدرا هش گراف در یک نگاه

ارز دیجیتال هدرا هش گراف با نماد اختصاری HBAR غیرمتمرکز است با این حال از بلاک چین استفاده نمی‌کند. نوآوری در این رمزارز و پروژه آن را می‌توان یک نقطه قوت برای آن دانست. شرکت‌های بزرگی از جمله گوگل، IBM و LG و بسیاری از دیگر شرکت‌ها در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند. دست‌اندرکاران این فناوری معتقد هستند که بلاک چین بیت کوین نسل اول، بلاک چین اتریوم نسل دوم و سیستم به کار رفته برای شبکه هدرا هش گراف نسل سوم شبکه‌های بلاک چین به حساب می‌آید.

کد خبر 561186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.