لزوم باز زنده‌سازی رشته‌های سنگ‌تراشی سنتی

مشاور نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: با معرفی هفشجان به‌عنوان "شهر ملی سنگ‌تراشی سنتی" می‌توان نسبت به باز زنده‌سازی سایر رشته‌های این بخش اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهراب شفیعی امروز _دوشنبه، شانزدهم اسفندماه_ در نشست با هنرمندان، اعضای شورای اسلامی و پیشکسوتان شهر هفشجان از توابع شهرستان شهرکرد، اظهار کرد: تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، کاربرد و مصرف محصولات مرتبط با آن در چهارمحال و بختیاری و شهر هفشجان نهادینه شده است.

وی با اشاره به جاذبه‌های فراوان هفشجان در زمینه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و گردشگری، تاکید کرد: اهالی هفشجان از نظر مردم‌شناسی، آداب، رسوم و فرهنگ جزو شهروندان مطرح در استان، کشور و نقاط مختلف دنیا هستند.

مشاور نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خیابان سنگ‌تراشان سنتی (حجاران سنتی) هفشجان می‌تواند به بازار فروش انواع تولیدات مرتبط با صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تبدیل شود.

وی تصریح کرد: در صورت ثبت، نام‌گذاری و معرفی هفشجان به‌عنوان "شهر ملی سنگ‌تراشی سنتی (حجاری سنتی) " می‌توان علاوه بر افزایش انواع تولیدات رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این شهر، نسبت به باز زنده‌سازی سایر رشته‌های این بخش و تحقق اهداف مورد نظر این نام‌گذاری با همکاری هنرمندان، مردم محلی و مجموعه مدیریت شهری اقدام کرد.

شفیعی ادامه داد: ارتقای تولید و فروش محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان نیازمند توجه به صنایع‌دستی جوامع محلی است.

به گزارش ایمنا، نشست امروز با حضور مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

کد خبر 560225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.