کلنگ مجتمع فرهنگی نهج‌البلاغه به زمین زده شد

رئیس مؤسسه امیرالمؤمنین (ع) کاشان با ابراز خرسندی از کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی آموزشی نهج‌البلاغه در این شهر، گفت: تربیت ۵۰ حافظ نهج‌البلاغه برای نخستین بار در جهان تشیع و کسب بیش از ۵۰ مقام برتر کشوری از دستاوردهای مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام حسن‌زاده امروز _دوشنبه، شانزدهم اسفندماه_ در حاشیه آئین کلنگ‌زنی مجتمع چند منظوره و بین‌المللی نهج‌البلاغه، اظهار کرد: مؤسسه امیرالمومنین (ع) فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ با هدف تلفیق قرآن و عترت، زدودن غبار غربت از کتاب شریف نهج‌البلاغه، کثرت حافظان نهج‌البلاغه در حد و اندازه حافظان قرآن و الگوسازی عمل به دستورات حضرت علی (ع) در جامعه اسلامی آغاز کرد.

وی افزود: از افتخارات مؤسسه امیرالمومنین (ع) تربیت ۵۰ حافظ کل نهج‌البلاغه برای نخستین بار در جهان تشیع، ۳۰ حافظ صحیفه سجادیه و بیش از دو هزار حافظ قرآن است.

مجری طرح تخصصی حفظ، ترجمه و تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه تصریح کرد: امیدواریم با راه‌اندازی این مجتمع چند منظوره و بین‌المللی نهج‌البلاغه باعث تحولی شگرف در عرصه ترویج این اثر ارزنده در کشور و سایر کشورهای اسلامی شویم.

حجت‌الاسلام حاج شیخ عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان نیز در این مراسم با تاکید بر ترویج فرهنگ و معارف نهج‌البلاغه در جامعه، گفت: سید رضی به دلیل بلاغت کلام امیرمومنان علی (ع) به جمع‌آوری بیانات ایشان در کتاب شریف نهج‌البلاغه اقدام کرد؛ نهج‌البلاغه، کتاب نهج‌الحیات است و امروزه بیش از ۱۰۰ اثر از کتاب نهج‌البلاغه داریم که از سوی علمای شیعی و اهل سنت نوشته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین جمال‌الدین دین پرور، رئیس بنیاد نهج‌البلاغه‌ نیز با قدردانی از فعالیت‌های مرکز تخصصی نهج‌البلاغه کاشان گفت: نهج‌البلاغه برای جامعه امروز ما بسیار مهم است و باید از این کتاب برای نظام سازی و ساخت تمدن نوین اسلامی بهره برد و از ظرفیت‌های فراوان این کتاب شریف که می‌تواند راهنمای ما در امور مختلف باشد، استفاده کنیم.

وی افزود: اکنون که در گام دوم تمدن‌سازی قرار داریم باید با نگاه به آینده در کتاب نهج‌البلاغه به پژوهش پرداخت و از آن بیشتر بهره برد.

به گزارش ایمنا؛ امروز با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان و رئیس مرکز بنیاد نهج‌البلاغه کشور در کاشان به زمین زده شد، این مجتمع در زمینی با مساحت ۲۳۰۰ متر مربع با زیر بنای شش هزار مترمربع دارای مسجد، سالن اجتماعات، مجموعه اداری، و خوابگاه جهت ویژه قرآن‌آموزان خارجی است، با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریالی توسط خیران کاشانی در بلوار گلستان احداث می‌شود.

کد خبر 560221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.