رونق گردشگری مبتنی بر پایداری و خدمات دیجیتال در اسپانیا

لوئیس سالایا، شهردار کاسرس در اسپانیا، مدعی شده است که گردشگری را به واسطه پیروی از اصول پایداری و افزایش خدمات دیجیتالی رونق خواهد بخشید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، «لوئیس سالایا» در سال ۲۰۱۸ در رشته حقوق از دانشگاه دولتی باداخوس در اسپانیا فارغ‌التحصیل شد؛ با این حال فعالیت‌های سیاسی خود را از سال ۲۰۰۴ و با پیوستن به جنبش جوانان سوسیالیست آغاز کرد. وی به عنوان یکی از سخنگویان مطرح شهر در سال ۲۰۱۵ برگزیده شد و در سال ۲۰۱۹ نیز به عنوان جوان‌ترین شهردار اسپانیا در کاسرس مشغول به کار شد. وی با بهره‌گیری از اصول زیست‌محیطی پایدار توانست دستاوردهای زیادی را برای شهر و ساکنان آن به ارمغان آورد.

رونق گردشگری مبتنی بر پایداری و خدمات دیجیتال در اسپانیا

کاسرس، سومین مجموعه دیواری به یادماندنی مهم اروپا را در خود جا داده است و به همین دلیل نیز، از سال ۱۹۸۶ در لیست میراث فرهنگی یونسکو قرار گرفته است. سالایا باور دارد که زمان در کاسراس متوقف شده است چرا که در گوشه و کنار آن، کاخ‌ها، صومعه‌ها، املاک اربابی و کلیساهایی قرار گرفته است که تاریخ عرب، یهودی و مسیحی را به تصویر می‌کشد و مردم را با قرن‌ها پیش پیوند می‌دهد.

میراث غنی شهر و همچنین سنت تغذیه مردم، آثار هنری و فرهنگی شهر، کاسرس را به محبوبیت بالایی میان گردشگران جهان نائل کرده است. موزه Helga de Alvear که به تازگی در شهر احداث شده است یکی از بهترین جاذبه‌های کاسرس به حساب می‌آید که مجموعه‌ای از زیباترین آثار هنری معاصر اروپا را در خود جا داده است. علاوه بر این، شهر میزبان یک آشیانه بزرگ برای حفظ گونه‌های مختلف پرندگان است و هر سال سیل عظیمی از گردشگران دوستدار پرندگان را به سمت خود جذب می‌کند.

از نظر لوئیس سالایا، گردشگری یکی از مهم‌ترین منابع اقتصادی شهری به شمار می‌رود که کاسرس را در میان سایر شهرهای منطقه به دستاوردهای زیادی نائل کرده است. در واقع، توسعه اقتصادی شهر تا حد زیادی مبتنی بر گردشگری است و به همین دلیل، مدیران کاسرس نسل به نسل برای حفظ و رونق آن کوشیده‌اند. لوئیس سالایا در نظر دارد این گنجینه ارزشمند را طی دوران مدیریت خود از طریق افزایش پایداری و خدمات دیجیتال رونق ببخشد و در نتیجه به رونق اقتصادی شهر نیز کمک کند.

رونق گردشگری مبتنی بر پایداری و خدمات دیجیتال در اسپانیا

البته اقدامات سالایا تنها به رونق گردشگری منتهی نمی‌شود، بلکه وی در تلاش است پروژه‌های متعددی نیز برای توسعه سایر بخش‌ها پیاده کند. به عنوان مثال، مدیران شهر در نظر دارند از طریق الگوهای مرتبط با پایداری و انرژی سبز، برای رشد بخش صنعتی بهره گیرند. از مهم‌ترین این پروژه‌ها که در آینده نزدیک اجرا می‌شود، می‌توان به احداث مزارع انرژی خورشیدی، ایجاد یک ایالت دوستدار صنعت و مرکزی برای انجام تحقیقات ذخیره انرژی اشاره کرد. در واقع، تمام سرمایه‌گذاری‌های عمومی و خصوصی به تبدیل کاسرس به یکی از شهرهای موفق جهان در زمینه انرژی تجدیدپذیر نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

سالایا از زمان آغاز مدیریت خود، بیکاری مردم را به طور جدی مورد توجه قرار داده و اقدامات زیادی برای کاهش حداکثری آن اعمال کرده است. در این راستا، مدیران شهر با همکاری یکدیگر برای جذب پروژه‌های پایدار و کمپانی‌های کارآفرین مبتنی بر علم، صنعت و نوآوری کوشیده‌اند.

کاسرس مرکز استانی به همین نام است که در همسایگی کشور پرتغال واقع شده است و به همین دلیل بسیاری از پروژه‌های شهری با همکاری بین دو مرز انجام می‌شود. در واقع، اسپانیا و پرتغال به واسطه وجود همین مرز، دارای تاریخی مشترک هستند و اهداف مشترکی را نیز دنبال می‌کنند. نکته جالب توجه این است که گردشگران نیز به هنگام بازدید از یک کشور، به سمت دیگری روانه می‌شوند و در نتیجه، نرخ گردشگری در دو طرف این مرز تقریباً برابر است. تا کنون، اقدامات و پروژه‌های زیادی با هدف ترویج فرهنگ و زبان پرتغال در اسپانیا پیاده شده است و رونق بیشتر گردشگری را در دو کشور در پی داشته است.

رونق گردشگری مبتنی بر پایداری و خدمات دیجیتال در اسپانیا

سالایا مدعی شده است که به لطف کمک‌های مالی اتحادیه اروپا، پروژه‌های متعددی به زودی در شهر پیاده خواهد شد که اغلب مرتبط با بازسازی مناطق، پویایی پایدار، تغییرات زیست‌محیطی و چالش جمعیتی خواهد بود. علاوه بر این، مرحله دوم ساخت بیمارستان دانشگاه اجرا خواهد شد، ضمن این‌که، سرمایه‌گذاری‌ها در راستای پویایی پایدار از طریق جایگزینی وسایل نقلیه عمومی الکتریکی با اتومبیل‌های قدیمی به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت. مدیران کاسرس امیدوار هستند که تکمیل این پروژه، اشتغال‌زایی نیز در پی داشته باشد و به کاهش چشمگیر بیکاری در شهر منجر شود.

سالایا مدیران سایر شهرهای جهان را به توجه به نیازهای مردم و سهیم‌سازی آن‌ها در تصمیم‌گیری‌های شهری دعوت کرده و آن را عامل مهمی در رفع نواقص شهری و رسیدن به اهداف پایدار دانسته است. شهردار کاسرس، همکاری میان کارکنان دولت و شهروندان را مؤثرترین شیوه برای بهبود کیفیت زندگی در شهرها و رسیدن به اهداف توسعه پایدار فرض می‌کند و از افزایش این ارتباط در کاسرس در آینده نزدیک خبر داده است.

رونق گردشگری مبتنی بر پایداری و خدمات دیجیتال در اسپانیا

کد خبر 559794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.