برای تامین میوه شب عید هیچ مشکلی وجود ندارد

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی‌فروشان اصفهان گفت: برای تأمین میوه شب عید هیچ مشکلی وجود ندارد. میوه به اندازه کافی تأمین شده و در بازار موجود است اما مردم توانایی خرید میوه را همچون سال‌های گذشته ندارند.

نوروزعلی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای تأمین میوه شب عید هیچ مشکلی وجود ندارد. میوه به اندازه کافی تأمین شده و در بازار موجود است اما مردم توانایی خرید میوه را همچون سال‌های گذشته ندارند.

وی با بیان اینکه میوه چهار فصل سال اکنون در واحدهای صنفی میوه‌فروشی عرضه می‌شود، افزود: هیچ کمبودی در ایام عید وجود نخواهد داشت. هزینه‌های تولید نسبت به سال‌های گذشته چندین برابر شده که منجربه افزایش قیمت میوه شده است. همچنین قیمت هر هکتار زمین اجاره‌ای برای کاشت میوه افزایش قابل توجهی داشته که در قیمت میوه مؤثر بوده است.

وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان را در تأمین نقدینگی یاری دهد

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروشان اصفهان گفت: جهاد کشاورزی باید برای کاشت میوه به کشاورزان یاری دهد تا مشکلات این‌چنینی ایجاد نشود. کشاورزان اکنون نقدینگی مورد نیز خود را از بنگاه‌ها و بانک‌ها دریافت می‌کنند و مجبورند با سود چند برابری آن را بازپرداخت کنند؛ اما اگر وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزان تسهیلات پرداخت کند، تأثیر قابل توجهی در کاهش قیمت محصولات تولیدی خواهد داشت. کشاورزان باید تحت پوشش جهاد کشاورزی قرار گیرند.

سیب‌زمینی بیش از نیاز داخل تولید شده است

اسماعیلی اضافه کرد: تا ۱۰ روز آینده سیب‌زمینی تولید جیرفت و سبزوار وارد بازار می‌شود؛ بنابراین در تأمین سیب‌زمینی هم مشکلی در بازار وجود ندارد. میزان تولید به قدری بوده که اگر سال آینده صادرات نشود روی دست کشاورزان خواهد ماند. اکنون قیمت سیب‌زمینی از هر کیلو ۱۶ هزار تومان شروع می‌شود. کارشناسی در این بخش انجام نشده و منجر به سوءاستفاده دلالان شده است.

وی ادامه داد: هر ایرانی در سال پنج کیلوگرم سیب‌زمینی مصرف می‌کند؛ در کشور بیش از این نیاز سیب‌زمینی تولید شده است، اما مشکل از داخل بوده و به دلیل سوءمدیریت ایجاد شده است. دولت نباید در قیمت‌گذاری صیفی‌جات دخالت کند، در این بخش عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت است.

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی‌فروشان اصفهان گفت: انواع میوه از سایر شهرها به اصفهان وارد می‌شود که از جمله آن می‌توان به بادمجان و سیب‌زمینی وارداتی از جیرفت و جنوب، همچنین پرتقال و نارنگی از شمال کشور اشاره کرد.

کد خبر 559760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.