۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
 رشد ۰.۹۴ درصدی بیت کوین

بیت کوین در حمایت ۳۵ و ۴۰ هزار دلار قرار گرفته و مقاومت ۴۵ هزار دلاری را پیش رو دارد. پیش بینی میشود این رمز ارز به محدوده ۴۰ هزار دلار بازگردد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۴۳ هزار و ۷۷۴ دلار.

تغییرات: رشد ۰.۹۴ درصدی

اتریوم (ETH): دو هزار و ۹۶۷ دلار.

تغییرات: رشد ۱.۶۰ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۴۰۹ دلار و ۶۸ سنت.

تغییرات: کاهش ۰.۲۸ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۷۶۳ دلار.

تغییرات: کاهش ۱.۱۰ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۹۵۳ دلار

تغییرات: کاهش ۱.۳۷ درصدی

سولانا (SOL): ۱۰۲ دلار و ۳۰ سنت.

تغییرات: رشد ۵.۹۰ درصدی

ترا (Tera): ۹۳ دلار و ۶۵ سنت.

تغییرات: رشد ۵.۶۲ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۸۶ دلار و ۱ سنت.

تغییرات: کاهش ۰.۴۳ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۱۳۳ دلار.

تغییرات: کاهش ۰.۷۴ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۸ دلار و ۶۷ سنت.

تغییرات: کاهش ۰.۲۵ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

 رشد ۰.۹۴ درصدی بیت کوینحمایت: ۳۵ و ۴۰ هزار دلار.

مقاومت: ۴۵ هزار دلار.

پیش بینی: بازگشت به محدوده ۴۰ هزار دلار

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

 رشد ۰.۹۴ درصدی بیت کوین

  • دامیننس بیت کوین: ۴۳.۸۸ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۸.۷۵ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۱۷ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۵۸ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۳.۷۸ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۶۹ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۷۳ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۹۳ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش کل بازار رمز ارزها: یک هزار و ۸۹۰ میلیارد دلار

 رشد ۰.۹۴ درصدی بیت کوین

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۵۲ واحد. شاخص ترس و طمع در فضای طبیعی.

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ بوده و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

 رشد ۰.۹۴ درصدی بیت کوین

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار است و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید معامله‌گران است.

تغییرات شاخص ترس و طمع

 رشد ۰.۹۴ درصدی بیت کوین

اخبار بازار رمزارزها

داماک در این ماه متاورس راه‌اندازی می‌کند

علی سجوانی، مدیرعامل داماک (DAMAC)، شرکت توسعه املاک و مستغلات امارات متحده عربی، اخیراً عنوان کرده در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی پروژه‌ای در متاورس است. سجوانی افزود شرکت وی در نظر دارد پروژه متاورس خود را در ماه مارس (اسفند) آغاز کند و وارد حوزه NFT نیز خواهد شد. به گفته سجوانی: «همان طور که می‌دانید داماک تنها یک برند املاک نیست و برندهای دیگری مانند روبرتو کاوالی (Roberto Cavalli)، تولیدی پوشاک، را نیز خریداری کرده است. بنابراین ما قصد داریم راه‌حلی ارائه کنیم تا دارایی‌های فیزیکی و مجازی را به یکدیگر متصل کند». این خبر پس از آن منتشر شد که سجوانی اعلام کرد در متاورس سندباکس یک زمین خریداری کرده است.

یکی از مدیران بلاک استریم این شرکت را برای گسترش پذیرش دولتی بیت کوین ترک کرد

سمسون ماو (Samson Mow)، مدیر ارشد بخش استراتژی شرکت بلاک‌استریم (Blockstream)، اعلام کرده است که پس از ۵ سال کار در این شرکت، قصد دارد آن را ترک کند. ماو روز سه‌شنبه در توئیتر خود گفت پس از جدا شدن از این شرکت کانادایی همچنان عضوی از خانواده بلاک‌استریم خواهد بود. او افزود به‌عنوان مدیرعامل شرکت سازنده بازی پیکسل‌متیک (Pixelmatic) باقی خواهد ماند زیرا این بخش نیاز به توجه بیشتری دارد. ماو عنوان کرده است که قصد دارد در آینده روی «پذیرش ملی بیت کوین» تمرکز کند. ماو گفت: «از آنجایی که پذیرش بیت کوین در السالوادور با سرعت در حال انجام است و کشورهای بیشتری علاقه‌مند به این موضوع هستند، احساس می‌کردم وقت کمی برای پرداختن به گسترش بیشتر بیت کوین دارم». ماو پیش از این نیز در ساخت شهر بیت کوین السالوادور مشارکت داشته است.

هیلاری کلینتون: آمریکا باید صرافی‌ها را برای مسدود کردن روس‌ها تحت‌فشار بگذارد

هیلاری کلینتون، نامزد سابق ریاست‌جمهوری آمریکا، روز دوشنبه در یک برنامه تلویزیونی از دولت بایدن، خزانه‌داری و دولت‌های اروپایی به‌دلیل فشارنیاوردن به صرافی‌های ارز دیجیتال برای پایان‌دادن به تراکنش کاربران روسی انتقاد کرده است. او معتقد است که قانون‌گذاران «باید با تمام توان به موضوع بستن راه روسیه برای معاملات دولتی یا خصوصی در داخل و خارج از این کشور برای دورزدن تحریم‌ها، رسیدگی کنند». او همچنین افزود: «از اینکه برخی صرافی‌های ارز دیجیتال از مسدود کردن حساب کاربران روسی امتناع کرده‌اند بسیار ناامید شدم. اگر فشاری قانونی روی صرافی‌ها وجود داشت، همه آنها برای منزوی‌کردن فعالیت‌های اقتصادی روسیه تلاش می‌کردند».

کوین بیس از ممنوعیت کلی حساب کاربران روسیه امتناع کرد

صرافی محبوب ارزهای دیجیتال کوین بیس (Coinbase) به درخواست مقامات اوکراینی مبنی بر مسدود کردن حساب تمام کاربران روسیه پاسخ منفی داده است. یکی از سخنگویان کوین بیس اعلام کرده است که این صرافی در حال حاضر «ممنوعیت کلی» علیه کاربران عادی روسی ایجاد نمی‌کند. وی عنوان کرد که درخواست برای مسدود کردن حساب تمام کاربران روسیه به «آزادی اقتصادی» آسیب می‌زند.کوین بیس در ایمیلی که به vice.com ارسال شد، بیان کرد: «در حال حاضر، ما ممنوعیتی را برای تمام تراکنش‌هایی که شامل آدرس‌های روسی می‌شوند، اعمال نخواهیم کرد. در عوض، ما به اجرای تمام تحریم‌های اعمال شده، ازجمله مسدود کردن حساب‌ها و تراکنش‌های افراد و نهادهای مورد تحریم ادامه خواهیم داد.» گفتنی است که علاوه بر کوین بیس، صرافی‌های ارز دیجیتال بایننس، کوکوین، کوین‌بری و کراکن از مسدود کردن حساب کاربران عادی روسیه امتناع کرده‌اند.

کن گریفین اعتراف کرد که در مورد ارزهای دیجیتال در اشتباه بوده است

کن گریفین، مدیرعامل شرکت سیتادل (Citadel) در مصاحبه اخیر خود با خبرگزاری بلومبرگ نظر خود را در مورد ارزهای دیجیتال تغییر داده و اقرار کرده است که در مورد این کلاس دارایی رو به رشد در اشتباه بوده است. این سرمایه‌گذار و میلیاردر معروف که ثروت او ۲۵.۶ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، در این مصاحبه می‌گوید: «بازار ارزهای دیجیتال امروز دارای ارزش بازار حدود ۲ تریلیون دلار است که گوینده این است که من در پیش‌بینی خود درست عمل نکرده‌ام.» گریفین همچنین اشاره کرده است که شرکت سیتادل در آینده نزدیک ممکن است آماده ورود به بازار ارزهای دیجیتال باشد. شرکت او به‌طور جدی در حال بررسی تبدیل‌شدن به یک بازارساز در حوزه ارزهای دیجیتال است.

دارندگان بلندمدت بیت کوین در ۳۰ روز گذشته مشغول انباشت دارایی‌های خود بوده‌اند

داده‌های جدیدی که شرکت تحلیلی اینتو د بلاک (IntotheBlock) به اشتراک گذاشته است، نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بلندمدت بیت کوین، یعنی کسانی که بیت کوین‌های خود را بیش از یک سال گذشته خریداری کرده‌اند، همچنان در حال افزودن به دارایی‌های خود هستند. طبق توییت اخیر اینتو د بلاک، این سرمایه‌گذاران مقدار بیت کوین‌های خود را در طول ۳۰ روز گذشته ۴.۱۳ درصد افزایش داده‌اند. این کیف پول‌ها اکنون مقدار ۱۱.۷۸ میلیون واحد معادل ۵۱۶.۳ میلیارد دلار ارز دیجیتال برتر بازار را نگه‌داری می‌کنند.

باشگاه بارسلونا در پی راه‌اندازی ارز دیجیتال خود است

باشگاه فوتبال بارسلونا اعلام کرده است که قصد دارد ارز دیجیتال خود را بسازد. جوآن لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا همچنین از برنامه‌های خود برای ساخت یک متاورس و مجموعه توکن‌های غیرمثلی (NFT) مربوط به این باشگاه خبر داده است. این باشگاه اعلام کرده است که قصد آن‌ها برای ساخت ارز دیجیتال این است که از نظر مالی دوام بیاورند. این اعلامیه در حالی منتشر شده است که یک هفته پیش، باشگاه بارسلونا پیشنهاد اسپانسرینگ شرکت‌های مختلف ارز دیجیتال ازجمله پولکادات و بایننس را رد کرده است.

جابجایی بیش از ۲۰۰,۰۰۰ بیت کوین توسط نهنگ‌ها

وب‌سایت تحلیلی ویل‌مپ اعلام کرد نهنگ‌های بیت کوین همزمان با رشدی ۱۸ درصد این ارز دیجیتال بیش از ۲۰۰,۰۰۰ واحد بیت کوین را جابجا کرده‌اند. این نقل و انتقال‌ها در حالی انجام شد که بهای بیت کوین از مرز ۴۴,۰۰۰ دلار عبور کرد. این رقم بالاترین قیمت بیت کوین از تاریخ ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) تاکنون است. البته این ارز دیجیتال همچنان ۳۵ درصد با نقطه اوج تاریخی خود فاصله دارد.

یونی سواپ برای کمک به اوکراین دست به کار شد

صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ به‌تازگی تازگی شرایطی را فراهم کرده تا کاربرانش بتوانند به‌طور مستقیم برای دولت اوکراین کمک مالی ارسال کنند. یونی سواپ اعلام کرد پنل جدیدی که برای کاربران راه‌اندازی شده است، هر توکنی را به اتریوم تبدیل و سپس آن را برای دولت اوکراین ارسال می‌کند. کل فرایند تبدیل و اهدای کمک در یک تراکنش انجام می‌شود و بدین صورت کارمزد این جابجایی کاهش می‌یابد. گفتنی است دولت اوکراین برای دریافت کمک‌های مالی در قالب بیت کوین، اتریوم، تتر و پولکادات آدرس‌هایی را در حساب رسمی توئیتر خود معرفی کرده است.

اوکراین برای دریافت کمک‌های مالی بیشتر یک آدرس پولکادات معرفی کرد

در شرایطی که گوین وود، بنیان‌گذار پولکادات، وعده کمک مالی پنج میلیون دلاری را به دولت اوکراین مطرح کرده بود، حساب رسمی توئیتر این کشور یک آدرس پولکادات را برای دریافت کمک‌های جدید معرفی کرده است. دولت اوکراین ضمن قدردانی از حمایت‌های جامعه جهانی ارزهای دیجیتال افزود کمک‌های مالی مبتنی بر پولکادات را هم می‌پذیرد. در متن این پیام آمده است اوکراین سایر ارزهای دیجیتال را هم به زودی قبول می‌کند. گفته می‌شود حجم کمک‌های مالی کریپتویی به اوکراین تاکنون از مرز ۲۹ میلیون دلار کمک عبور کرده است.

گلسنود: کاربران مشغول جمع‌آوری هر چه بیشتر بیت کوین هستند

بر اساس اطلاعاتی که وب‌سایت تحلیلی گلسنود منتشر کرده است کاربران از اواخر فوریه امسال (اوایل اسفند) مشغول افزایش ذخایر بیت کوین خود بوده‌اند. گلسنود اعلام کرد اکثر آدرس‌های بیت کوین بر مقدار بیت کوین‌های خود افزوده‌اند و جدیت سرمایه‌گذاران خرده‌پا برای خرید این ارز دیجیتال بیش از پیش بوده است. بیت کوین در روز دوشنبه (۹ اسفند) با ثبت دو کندل سبز رنگ از مرز ۴۰,۰۰۰ دلار عبور کرد و سپس با افزایش قیمت ۸.۵ درصدی بهای آن به ناحیه ۴۴,۲۰۰ دلار وارد شد.

مورگان استنلی در پی خرید بیت کوین‌های بیشتر در ۲۰۲۲ است

بررسی‌های جدید حساب توییتری ماکرواسکوپ حاکی از آن است که مورگان استنلی احتمالاً به بزرگترین شرکت مالک بیت کوین در سال ۲۰۲۲ تبدیل خواهد شد. این شرکت در سال گذشته میلادی میلیون‌ها واحد سهام صندوق بیت کوین گری اسکیل را خریداری کرده بود. در عین حال، فرم‌ها و گزارش‌های ارسالی این شرکت برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نشان می‌دهد مورگان استنلی به احتمال زیاد سهام بیت کوینی بیشتری را در سال جاری خریداری خواهد کرد. گفتنی است سبد رشد این شرکت در پایان سال گذشته میلادی دارای ۴.۲۹ میلیون واحد سهم بود؛ این رقم جهشی ۱۸ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد.

نقشه بازار رمز ارزها

 رشد ۰.۹۴ درصدی بیت کوین

کد خبر 559044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.