طراح سایت، کارشناس سئو یا برنامه نویس؛ درآمد کدام بیشتر است؟

طراحی سایت از شغل‌های پرطرفدار در دنیای اینترنت است که ارتباط تنگاتنگی میان این شغل و برنامه نویسی وب وجود دارد. برنامه نویسان وب، اکثراً کدهای سایت را می‌نویسند، طراحان وب سایت آن کدها را در کنار هم چیده و به آنها شکل و شمایل خوبی می‌دهند و کارشناسان سئو، سایت را برای کاربر و گوگل بهینه می‌کنند.

هر طراح سایت، کارشناس سئو یا برنامه‌نویس وب این نکته را می‌داند که ممکن است درآمد متنوعی با توجه به حرفه و مهارت خود داشته باشد. طراحی سایت از شغل‌های پرطرفدار در دنیای اینترنت است که ارتباط تنگاتنگی میان این شغل و برنامه نویسی وب وجود دارد. برنامه نویسان وب، اکثراً کدهای سایت را می‌نویسند، طراحان وب سایت آن کدها را در کنار هم چیده و به آنها شکل و شمایل خوبی می‌دهند و کارشناسان سئو، سایت را برای کاربر و گوگل بهینه می‌کنند. در ادامه قصد داریم این سه شغل را از لحاظ درآمدی، نقشه راه مهارت آموزی و رشد مقایسه کنیم.

طراح سایت، کارشناس سئو یا برنامه نویس؛ درآمد کدام بیشتر است؟

تعریف کاملی از طراحی سایت، سئو و برنامه نویسی وب

طراحی سایت یعنی شما بتوانید سایتی را با داشتن کدهای خاص و یا قالب‌های مختلف، طراحی کنید. البته شاید گاهی نیاز باشد که تغییرات و اصلاحاتی در کدهای نوشته شده در قالب‌های سایت بدهید.

سئو فارسی شده عبارت انگلیسی SEO است. این کلمه مخفف Search Engine Optimization است که به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. یک سئو کار ماهر تمام نیازهای وب سایت برای رشد بیشتر را برطرف می‌کند. علاوه بر این، ایرادات مختلفی که از دید موتورهای جستجو باعث افت وب سایت می‌شوند، به دست کارشناس سئو برطرف خواهند شد.

برنامه نویسی وب ابتدای مسیر تولد یک سایت است! برنامه نویسان وب می‌توانند تمام آنچه که یک وب سایت برای شروع ساخته شدن نیاز دارد را بسازند. این موارد می‌تواند شامل کدنویسی های مختلف، طراحی قالب‌ها با استفاده از کدنویسی و… باشند. همه این موارد در نهایت به گونه‌ای جمع بندی می‌شوند که مهارت‌های آن فرد به عنوان برنامه نویسی وب تلقی می‌شود.

درآمد کارشناس سئو، برنامه‌نویس وب و طراح سایت در ایران

درآمد سئو کار در ایران، با توجه به مهارت ایشان سنجیده می‌شود. همچنین برای طراح سایت و برنامه نویس هم قضیه به همین شکل است. حال ما با بررسی‌های مختلف در آگهی‌های ایران، وب سایت‌های خارجی، آمار و ارقام درآمدهای دلاری و… به نتایج زیر رسیدیم:

طراح سایت، کارشناس سئو یا برنامه نویس؛ درآمد کدام بیشتر است؟

  • درآمد طراحی سایت در ایران می‌تواند بین بازه ۷ میلیون الی ۲۰ میلیون تومان متغیر باشد.
  • درآمد سئو در ایران برای یک سئو کار حرفه ای حدود ۶ الی ۱۵ میلیون تومان در ماه خواهد بود. البته اگر بتوانید مهارت‌های سئو خود را افزایش داده و مشتریان خارجی پیدا کنید، حتی تا ۵۰ میلیون تومان در ماه هم می‌توانید درآمد داشته باشید.
  • درآمد برنامه‌نویس وب در ایران با توجه به حرفه و مهارت او می‌تواند بین ۷.۵ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان متغیر باشد! دلیل این امر این است که تعرفه خاصی برای برنامه نویسی وب وجود ندارد؛ گاهی افراد پروژه‌ای را با ۲۰ میلیون تومان انجام می‌دهند که همان پروژه به دست فرد دیگر با ۲ میلیون تومان به سرانجام می‌رسد.

بازار کار سئو در ایران چگونه است؟

بازار کار سئو در ایران با توجه به افزایش روزافزون تعداد وب سایت‌ها و نیاز جامعه به پیشرفت از دید گوگل، دارای رشد بسیاری بوده است. این بازار با توجه به رشد زیادی که هم اکنون دارد، بسیار رقابتی و تنگاتنگ است؛ اما شما می‌توانید با طی کردن مسیر درست یادگیری سئو، بهترین اتفاقات را برای خود رقم بزنید. دارکوب که علاوه بر طراحی سایت در زمینه سئو نیز به سایت‌های مختلف خدمات ارائه می‌دهد، بر این باور است که انواع مهارت‌های کارشناس سئو با تمرین زیاد حاصل خواهند شد.
شرکت دارکوب دوره‌های بسیار کاربردی را در زمینه آموزش سئو فراهم کرده است تا در مسیر یادگیری سئو تمام آنچه که نیاز دارید، برای شما فراهم باشد.

طراح سایت، کارشناس سئو یا برنامه نویس؛ درآمد کدام بیشتر است؟

نقشه راه طراحی سایت برای یادگیری آن

روش‌های مختلفی برای آموزش طراحی سایت وجود دارد. بهترین روش یادگیری طراحی سایت، آن روشی است که شما با آن راحت هستید! در روش‌های مختلف شما می‌توانید پتانسیل عملکردی خود را بسنجید و یک دید کلی نسبت به بازار کار آینده خود داشته باشید.

البته که طراحی سایت با توجه به درآمد بالای خود همیشه محبوب بوده است و کمی سختی در هنگام آموزش و یادگیری، از دید علاقمندان آن مشکل چندان بزرگی نخواهد بود. مسیر طراحی سایت به گونه‌ای طی خواهد شد که شما بتوانید تمام آنچه را که نیاز دارید، از طراحی وب سایت بلد باشید. از طرف دیگر، فواید شغل طراح وب به عنوان یک حرفه آینده دار، می‌توانند در برآورده کردن نیازهای شما بسیار حیاتی باشد.

نقشه راه برنامه نویسی وب برای علاقمندان

شروع کردن برنامه نویسی با داشتن نقشه راه آن امکان پذیر است. شما در برنامه نویسی وب حتماً با کلمات برنامه نویس فرانت اند و برنامه نویس بک اند آشنایی دارید. بصورت کلی، برنامه نویسی وب و یادگیری آن به دو مرحله اصلی فرانت اند و بک اند تقسیم می‌شود. مراحل فرانت اند که باید بیاموزید، عبارت اند از:

  1. یادگیری HTML و CSS
  2. یادگیری جاوا اسکریپت
  3. طراحی سایت ریسپانسیو و بوت استرپ

یادگیری برنامه نویسی بک اند اما کمی متفاوت است. شما در این بخش از نقشه راه خود حق انتخاب بین روش‌های مختلف و زبان‌های متفاوت دارید. برای مثال هم می‌توانید به سراغ یادگیری PHP بروید و هم می‌توانید از یادگیری پایتون و ASP.Net شروع کنید. اما پیشنهاد ما یادگیری PHP است؛ زیرا PHP کامل‌ترین و کاربردی‌ترین زبان برای آموزش و یادگیری برنامه نویسی بک اند است.

برای یادگیری برنامه نویسی وب، هم می‌توانید از سیستم مدیریت محتوای وردپرس کمک بگیرید و هم برنامه نویسی را با کدهای خاص خود یاد بگیرید. وردپرس به سادگی می‌تواند شما را در طراحی سایت یاری کند اما در بعضی مواقع نواقص خود را نیز دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای شروع یادگیری برنامه نویسی وب، آموزش HTML و CSS و کدنویسی آن را ببینید.

شما در ابتدای نقشه راه برنامه نویسی وب هستید و مشاهده آموزش‌ها و دوره‌های آموزشی CSS وHTML می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. البته که برای شروع کردن برنامه نویسی و پیشرفت در آن، باید آنقدر تمرین کنید که بتوانید در این حیطه حرفه ای شوید. بخشی از بازار کار آینده خود را هم برای بازاریابی و ساخت برند برای گسترش تیم خود در نظر بگیرید.

جمع بندی

سه شغل پردرآمد و البته بسیار پرطرفدار را بررسی کردیم و دیدیم که در هر یک از آنها می‌توان موفق بود. بهتر است در ابتدای شروع مسیر خود در دنیای اینترنت، تمام نیاز خود از آینده شغلیتان را بشناسید.

برای رسیدن به آن تلاش کنید و پس از رسیدن به جایگاهی مناسب، آن جایگاه را حفظ کنید. روش‌های مختلفی برای یادگیری طراحی وب سایت، برنامه نویسی وب و سئو وجود دارد. پیشنهاد ما برای یادگیری برنامه نویسی وب سایت و طراحی سایت، یادگیری HTML و CSS با استفاده از دوره‌های آموزشی است. برای سئو هم شما می‌توانید با افزایش تجربه و بروز نگه داشتن اطلاعات، روز به روز پیشرفت کنید.

کد خبر 558706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.