استفاده از تجربیات کارشناسان مشاوره پلیس در مدارس استثنایی اصفهان

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان با بیان اینکه دانش‌آموزان استثنایی و والدین آنها نیازمند مشاوره‌هایی از جنس مشاوره‌های کارشناسان پلیس هستند، از فراهم کردن مقدمات لازم به منظور ارتباط مدیران مدارس استثنایی با مرکز مشاوره آرامش پلیس استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن الماسی در حاشیه دیدار با معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، اظهار کرد: در زمان پساکرونا زیرساخت‌های لازم باید فراهم شود و با یک برنامه‌ریزی باید از آسیب‌هایی که ممکن است برای لایه‌های اجتماعی جامعه اتفاق بیفتد، پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه هزینه نگهداری یک زندانی شاید بیش از ۲۰ برابر هزینه یک دانش‌آموز باشد، افزود: اگر هزینه‌ها در زمینه آموزش و آگاه‌سازی دانش‌آموزان و کلاس‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی صرف شود، قطعاً در آینده با کمترین میزان مجرم در جامعه مواجه خواهیم شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه کارشناسان انتظامی بیش از دیگران با انواع جرایم و آسیب‌ها آشنا هستند و می‌توانند بهترین مشاوره و راهنمایی را به قشر آسیب‌پذیر جامعه بدهند، با این هدف و انگیزه در معاونت فرهنگی و اجتماعی حضور پیدا کردیم تا همکاران ما از تجربیات کارشناسان انتظامی بیشترین بهره را ببرند و میزان آگاهی آنها از جرایم و آسیب‌ها ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به تجربیات موفق مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان اصفهان در زمینه آسیب‌شناسی مسائل اجتماعی، وجود این مرکز را یکی از الزامات برای جامعه برشمرد و تصریح کرد: امروزه دانش‌آموزان و والدین با آسیب‌های اجتماعی زیادی مواجه هستند و ارتباط مدیران مدارس استثنایی با مرکز مشاوره آرامش پلیس استان می‌تواند به رفع و پیشگیری از این آسیب‌ها کمک زیادی کند.

اهمیت آگاه‌سازی مردم در خصوص آسیب‌های اجتماعی

الماسی با بیان اینکه دانش‌آموزان استثنایی و والدین آنها نیازمند مشاوره‌هایی از جنس مشاوره کارشناسان پلیس هستند، اضافه کرد: اقدامات لازم به منظور ارتباط مدیران مدارس استثنایی استان با مرکز مشاوره آرامش پلیس و حضور کارشناسان این مرکز در جلسات اولیا و مربیان و همچنین مشاوره‌های چهره به چهره با دانش‌آموزان انجام خواهد شد.

وی در مورد کودکان بیش‌فعال گفت: هنگامی که بیش فعالی یک کودک یا اوتیسم تشخیص داده می‌شود، سعی می‌شود نقش تسهیل‌گری و آگاه‌سازی داشته باشیم و برای کنار آمدن والدین با این موضوع و توانمندسازی فرزندان با کنترل رفتار آنها، تلاش کنیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان با بیان اینکه خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته شاهد کمترین آسیب به جامعه از ناحیه افراد مبتلا به اوتیسم هستیم، اظهار کرد: اولین هدف توانمندسازی کودکان اوتیسم است. همچنین با سایر نهادهای نیز در ارتباط هستیم تا جامعه را پذیرای این کودکان کنیم و از بروز آسیب‌های اجتماعی، اخلاقی و مالی که ممکن است تعداد زیادی را درگیر کند، جلوگیری کنیم.

وی پرخاشگری را از خصوصیات کودکان مبتلا به اوتیسم دانست و افزود: شرایطی نظیر شنیدن موسیقی خیلی تند منجر به بهم‌ریختگی فرد مبتلا به اوتیسم می‌شود و مردم باید در این خصوص آگاه باشند. به عنوان مثال رانندگان نباید در در خیابان صدای موسیقی را زیاد کنند چراکه ممکن است درون خودروی کناری آنها یک فرد مبتلا به اوتیسم حضور داشته باشد و باعث بهم‌ریختگی این فرد و حتی باعث تصادف شود.

الماسی آگاه‌سازی مردم در خصوص آسیب‌های اجتماعی را حلقه مفقوده جامعه دانست و ادامه داد: در راستای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی باید تلاش شود تا مردم جامعه توانمند شوند و به هم‌نوعان خود بهتر و بیشتر کمک کنند.

آمادگی پلیس اصفهان برای اعزام کارشناسان مشاوره به مدارس

سرهنگ جهانگیر کریمی معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس استان اصفهان نیز در این دیدار بر آمادگی معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان برای انجام همکاری با مدیریت آموزش و پرورش استثنایی در زمینه‌های مختلف از جمله مشاوره به مربیان، دانش‌آموزان و والدین آنها، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش قطعاً اثرات بسیار زیادی در امنیت و آرامش جامعه دارد و در همین راستا برنامه مدونی توسط انتظامی کشور طراحی شده است.

وی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن کلاس‌ها حضور کارشناسان پلیس در مدارس تعطیل شد، افزود: در تلاش هستیم تا پس از عادی شدن شرایط و دایر شدن کلاس‌ها در دوران پساکرونا با برنامه‌ریزی مناسب کارشناسان مشاوره پلیس را به مدارس اعزام کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس استان اصفهان با اشاره به مجازی شدن کلاس‌ها در زمان شیوع بیماری کرونا و افزایش ساعات حضور دانش‌آموزان در این فضا، خاطرنشان کرد: آمارها از افزایش آسیب‌های فضای مجازی در بین دانش‌آموزان نوجوان طی دو سال شیوع کرونا حکایت دارد که لازم است خانواده‌ها در این خصوص توجه بیشتری داشته و بر حضور فرزندان خود در این فضا نظارت بیشتری کنند.

کد خبر 558668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.