۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
افت یک درصدی بیت کوین

بیت کوین مقاومتی ۴۰ هزار دلاری را پیش رو داشته و به محدوده حمایتی ۳۵ هزار دلار بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۳۸ هزار و ۷۶۴ دلار.

تغییرات: کاهش ۱.۰۱ درصدی

اتریوم (ETH): دو هزار و ۷۳۲ دلار.

تغییرات: کاهش ۲.۱۴ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۳۷۱ دلار و ۲۸ سنت.

تغییرات: رشد ۱.۳۷ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۷۴۱ دلار.

تغییرات: کاهش ۳.۱۳ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۸۷۸ دلار

تغییرات: کاهش ۳.۲۱ درصدی

سولانا (SOL): ۸۹ دلار و یک سنت.

تغییرات: رشد ۷.۸۲ درصدی

ترا (Tera): ۷۵ دلار و ۵۲ سنت.

تغییرات: رشد ۲.۹۸ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۷۹ دلار و ۲۲ سنت.

تغییرات: کاهش ۰.۸۸ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۱۳۵ دلار.

تغییرات: کاهش ۱.۷۷ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۷ دلار و ۹۵ سنت.

تغییرات: رشد ۰.۱۲ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

افت یک درصدی بیت کوین

حمایت: ۳۵ و ۳۰ هزار دلار

مقاومت: ۴۰ هزار دلار

پیش بینی: بازگشت به محدوده حمایتی ۳۵ هزار دلار.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

افت یک درصدی بیت کوین

  • دامیننس بیت کوین: ۴۲.۴۵ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۸.۹۰ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۵۵ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۵۴ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۰۴ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۷۰ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۶۴ درصد
  • دامیننس ریپل: ۲.۰۵ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش کل بازار رمز ارزها: هزار و ۷۳۱ میلیارد دلار

افت یک درصدی بیت کوین

‌شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۲۶ واحد.

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ بوده و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

افت یک درصدی بیت کوین

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار است و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید معامله‌گران است.

تغییرات شاخص ترس و طمع

افت یک درصدی بیت کوین

اخبار بازار رمزارزها

سناتور آمریکایی: نسبت به بیت کوین خوش‌بین هستم زیرا غیرمتمرکز و غیرقابل‌کنترل است

تد کروز (Ted Cruz)، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی طرفدار بیت کوین، در تازه‌ترین گفته خود اعلام کرده به‌خاطر غیرمتمرکز بودن بیت کوین، نسبت به آن خوش‌بین است زیرا کسی نمی‌تواند این ارز دیجیتال بزرگ را کنترل کند. او افزود: «چین اخیراً بیت کوین را ممنوع کرده زیرا توان کنترل آن را ندارد و این دقیقاً همان دلیل نفرت الیزابت وارن (Elizabeth Warren)، سناتور دموکرات آمریکا، از این ارز دیجیتال است». کروز در رابطه با این موضوع، تلاش‌های ناموفق رئیس‌جمهور کانادا را مثال زد که به‌دنبال مسدودسازی حساب‌های ارز دیجیتال معترضان بود. او در ادامه گفته است: الیزابت وارن و کمونیست‌های چینی به‌دنبال کنترل شما، دارایی‌ها، پس‌انداز، حرف‌ها، زندگی و کودکان‌تان هستند. ما باید این زنجیره کنترل شهروندان را از بین ببریم.

یکی از مقامات ارشد گلدمن ساکس به صرافی کوین بیس می‌پیوندد

یکی از مقامات ارشد بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، پس از ۱۶ سال کار در این بانک به صرافی کوین بیس پیوسته است. راجر بارتلت (Roger Bartlett) گفته است: «زمان پذیرش ارزهای دیجیتال فرارسیده و فرصت اینکه بتوان جزئی از افراد توسعه‌دهنده دنیای آینده باشیم تنها یک بار در طول زندگی رخ می‌دهد». بارتلت پیش از پیوستن به گلدمن ساکس به مدت ۶ سال نایب‌رئیس شرکت کردیت سوئیس (Credit Suisse) بود و بعد از آن تقریباً ۵ سال مدیر عملیات جهانی بخش سهام گلدمن ساکس شد. او به مدت یک سال نیز در سمت مدیرعامل و مدیر مشترک عملیات بازارهای مالی جهانی در این بانک فعالیت کرد و حالا کار خود را برای دنبال‌کردن علاقه خود ترک کرده است.

یک کاربر ادعا می‌کند یک NFT مشهور را به ایلان ماسک فروخته است

دیپاک تاپلیال (Deepak Thapliyal)، مدیرعامل شرکت چِین (Chain)، به‌تازگی مدعی شده که NFT «بورد ایپ یات کلاب» خود را با قیمتی بیش از ۱.۵ میلیون دلار (۵۶۹ اتریوم) به ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، فروخته است. بر اساس گزارش‌ها، برای این خرید از پلتفرم مون‌پی (MoonPay) استفاده شده است. توکن شماره ۱۸۳۷ این مجموعه، اکنون به یکی از گران‌ترین NFTهای بورد ایپ یات کلاب تبدیل شده که تا به امروز فروخته شده است. با وجود اینکه هنوز به‌طور رسمی ایلان ماسک از این خرید حرفی نزده، دیپاک در توئیتر خود گفته است: «فکر می‌کردم با قیمت بیشتری این NFT را بفروشم، اما حالا که خریدار این NFT ماسک است، مشکلی ندارم.

انتشار کربن استخراج بیت کوین از زمان ممنوعیت ماینینگ در چین افزاییش یافته است

براساس تحقیقات منتشرشده در ژورنال یوله (Joule)، برخلاف برخی انتظارات سرکوب صنعت استخراج ارزهای دیجیتال توسط پکن باعث افزایش انتشار کربن بیت کوین شده است. آنها ادعا می‌کنند که با ترک چین، ماینرهای بیت کوین انرژی آبی سازگار با محیط زیست چین را از دست دادند و حالا به طور فزاینده‌ای به انرژی تولید شده توسط سوخت‌های فسیلی متکی هستند. این مطالعه می‌گوید سهم استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در عملیات استخراج از حدود ۴۲ درصد به ۲۵ درصد کاهش یافته است. تخمین زده می‌شود که بیت کوین سالانه بیش از ۶۵ مگاتن کربن دی اکسید تولید می‌کند که بیشتر از کل میزان انتشار کربن کشور یونان است.

بازی مشهور ماین کرفت وارد فضای وب ۳.۰ می‌شود

بازی مشهور ویدیوئی ماین کرفت (Minecraft) که سال ۲۰۱۱ منتشر شده و سندباکس (Sandbox) هم در همان سبک ساخته شده است، اکنون به لطف چند توسعه‌دهنده غیروابسته به مایکروسافت، شرکت مالک این بازی، وارد فضای وب ۳.۰ خواهد شد. پروژه این توسعه‌دهندگان که «NFT Worlds» نام دارد، روی سرورهای شخص ثالث ماین کرفت، با همپوشانی شبکه مبتنی بر بلاک چین پالیگان ساخته شده است. لایه بلاک چینی NFT Worlds در ماین کرفت به بازیکنان اجازه می‌دهد به ویژگی‌های وب ۳.۰، مانند فروشگاه آنلاین، دسترسی داشته باشند و با توکن اتریومی ورلد (WRLD) به خریدوفروش وسیله‌های مختلف درون بازی بپردازند. علاوه بر این، زمین‌های NFT Worlds نسبت به متاورس سندباکس و دیسنترالند نیز بزرگ‌تر است.

بازی مشهور ماین کرفت وارد فضای وب ۳.۰ می‌شود

بازی مشهور ویدیوئی ماین کرفت (Minecraft) که سال ۲۰۱۱ منتشر شده و سندباکس (Sandbox) هم در همان سبک ساخته شده است، اکنون به لطف چند توسعه‌دهنده غیروابسته به مایکروسافت، شرکت مالک این بازی، وارد فضای وب ۳.۰ خواهد شد. پروژه این توسعه‌دهندگان که «NFT Worlds» نام دارد، روی سرورهای شخص ثالث ماین کرفت، با همپوشانی شبکه مبتنی بر بلاک چین پالیگان ساخته شده است. لایه بلاک چینی NFT Worlds در ماین کرفت به بازیکنان اجازه می‌دهد به ویژگی‌های وب ۳.۰، مانند فروشگاه آنلاین، دسترسی داشته باشند و با توکن اتریومی ورلد (WRLD) به خریدوفروش وسیله‌های مختلف درون بازی بپردازند. علاوه بر این، زمین‌های NFT Worlds نسبت به متاورس سندباکس و دیسنترالند نیز بزرگ‌تر است.

لیکوییدشدن ۱۳۸ میلیون دلار موقعیت شورت با بازگشت بیت کوین به بالای ۳۹ هزار دلار

با بازگشت بیت کوین به بالای ۳۹٬۰۰۰ دلار، در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۳۸.۸۱ میلیون دلار موقعیت معاملاتی شورت (فروش) لیکویید شده است. در ۲۴ ساعت گذشته ۶۳.۴۴ میلیون دلار موقعیت لانگ نیز لیکویید شده و حجم کل موقعیت‌های معاملاتی لیکوییدشده حدود ۲۰۰ میلیون دلار است. گفتنی است که در حال حاضر بیت کوین با قیمتی حدود ۳۸٬۹۰۰ دلار معامله می‌شود.

بنیان‌گذار صرافی بیت کانکت به اتهام ایجاد طرح پانزی دو میلیارد دلاری محکوم شد

ساتیش کومبانی (Satish Kumbhani)، بنیان‌گذار هندی صرافی بیت کانکت، به اتهام گمراه‌کردن سرمایه‌گذاران در سطح جهانی و کلاهبرداری ۲.۴ میلیارد دلاری از آنها محکوم شده است. به گفته وزارت دادگستری آمریکا، یک هیئت‌منصفه فدرال مستقر در سن دیگو، کومبانی را به‌دلیل سازمان‌دهی طرح پانزی با پوشش برنامه وام‌دهی بیت کانکت (BitConnect) متهم کرده است. وزارت دادگستری آمریکا در وب‌سایت خود گفته است: «بیت کانکت به‌عنوان یک طرح پانزی، اقدام به پرداخت پول سرمایه‌گذاران جدید به سرمایه‌گذاران اولیه کرده است. در مجموع، کومبانی و همکاران‌ش تقریباً ۲.۴ میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران کلاهبرداری کرده‌اند.»

نهنگ‌های بزرگ اتریوم بیش از ۱۰۵ میلیارد توکن شیبا اینو خریدند

بر اساس مشاهدات بازار، دو نهنگ بزرگ اتریوم در روز گذشته مقادیر زیادی توکن شیبا اینو خریده‌اند. در مجموع، خرید این دو نهنگ به ۱۰۵.۷ میلیارد شیبا اینو با ارزش تقریبی ۲.۵۹۴ میلیون دلار می‌رسد. بزرگترین نهنگ اتریوم با نام لایت (Light)، روز گذشته ۴۹.۹۹ میلیارد شیبا اینو به کیف پول خود اضافه کرده است که این ارز دیجیتال را به چهارمین دارایی بزرگ او تبدیل می‌کند. یازدهمین نهنگ بزرگ اتریوم نیز ۵۵.۸۰ میلیارد شیبا اینو به کیف پول خود اضافه کرده است. شیبا اینو دومین میم کوین بزرگ بازار است و پس از افت اخیر، اکنون دوباره وارد فهرست ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار شده است.

از زمان اجرای هارد فورک لندن بیش از ۱.۹۱ میلیون واحد اتریوم سوزانده شده است

از زمان اجرای ارتقا هارد فورک لندن روی شبکه اتریوم تاکنون حدود ۲۰۵ روز گذشته و تعداد اترهای سوزانده شده در حال نزدیک شدن به ۲ میلیون واحد است. در این مدت زمان ۱,۹۱۵,۲۲۰ واحد اتریوم سوزانده شده است که با قیمت کنونی اتر، ارزشی بیش از ۶.۹ میلیارد دلار دارد. در حال حاضر نرخ اتر سوزی به ۳.۵۷ اتریوم در هر دقیقه رسیده است.

این رویداد باعث کاهش چشمگیر هزینه میانگین کارمزد گس برای انتقال اتریوم شده است. در واقع یک ماه پس از ارتقای هاردفورک لندن هزینه گس به ۵۹ دلار در هر تراکنش افزایش یافت و بسیاری از کاهش کارمزدها ناامید شدند، اما در حال حاضر این رقم با کاهشی قابل توجه به ۱۶.۶ دلار رسیده است.

اوکراین کمک‌های مالی از طریق بیت کوین و اتریوم را می‌پذیرد

حساب رسمی توئیتر اوکراین امروز در توییتی با لینک به یک آدرس بیت کوین و اتریوم اعلام کرد که اکنون بیت کوین، اتریوم و تتر را می‌پذیرد. این آدرس تاکنون ۹.۲ بیت کوین (حدود ۳۶۱ هزار دلار)، ۸۳ اتریوم (حدود ۲۳۲ هزار دلار) و حدود ۲۰ هزار دلار از دارایی‌های دیجیتال دیگر دریافت کرده است. بسیاری از کاربران با تردید به این توییت می‌نگریستند و ویتالیک بوترین نیز در توییتی نسبت ارسال کمک مالی با ارزهای دیجیتال هشدار داد، چرا که به اعتقاد او این درخواست به راحتی می‌تواند در نتیجه هک باشد.

اما میخایلو فئودروف، وزیر تحول دیجیتال و معاون نخست وزیر اوکراین نیز در توییترش این آدرس ارز دیجیتال را منتشر کرده است. تیم روابط عمومی وزارت تحول دیجیتال اوکراین در ایمیلی به کریپتو بریفینگ اعلام کرد که حساب‌های آنان هک نشده است.

نقشه بازار رمز ارزها

افت یک درصدی بیت کوین

کد خبر 558421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.