۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
ادبیات، فرهنگ و هنر در روسیه

روسیه غنی‌ترین ادبیات جهان را به خود اختصاص داده است و نمونه‌های معماری بی‌نظیر آن را می‌توان در ایستگاه‌های متروی سنت‌پترزبورگ و مسکو مشاهده کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فرهنگ روسیه دارای تاریخچه‌ای طولانی و غنی است که ادبیات، معماری، موسیقی و هنر این کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد. مردم این کشور در کنار فرهنگ مدرن، سنت‌های قدیمی خود را حفظ کرده‌اند و به میراث فرهنگی غنی کشورشان افتخار می‌کنند. بیشتر خانواده‌های روسی در آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کنند و از پدر، مادر و اغلب یک فرزند تشکیل می‌شود که گاهی پدربزرگ و مادربزرگ نیز با آن‌ها زندگی می‌کنند. مردم این کشور به هدیه دادن، اهمیت زیادی می‌دهند و در مراسمی مانند سال نو، کریسمس و تولد اعضای خانواده به یکدیگر هدیه می‌دهند.

اقوام روسی

روسیه با مساحت ۱۷ میلیون و ۹۸ هزار و ۲۴۲ کیلومتر مربع، بزرگ‌ترین کشور جهان از نظر وسعت محسوب می‌شود. کشور آمریکا در مقایسه با روسیه، نه میلیون و ۸۲۶ هزار و ۶۷۵ کیلومتر مربع وسعت دارد. روسیه حداقل ۱۹۰ گروه قومی را در خود جای داده و حدود ۷۷.۷ درصد مردم این کشور روس‌تبار هستند. ۳.۷ درصد جمعیت آن تارتار، ۱.۴ درصد اوکراینی، ۱.۱ درصد باشقیر، یک درصد چوواش، ۱۱.۲ درصد چچن و ۳.۹ درصد اقوام آن نامشخص هستند.

ادبیات، فرهنگ و هنر در روسیه

موسیقی، ادبیات و معماری در روسیه

روسیه یکی از کشورهایی است که غنی‌ترین ادبیات جهان را دارد. از نویسندگان و شاعران مشهور روسی می‌توان به داستایفسکی، لئو تولستوی، نیکولای گوگول، ایوان تورگنیف، آنتوان چخوف و ماکسیم گورکی اشاره کرد. مردم این کشور به هنرهای نمایشی مانند تئاتر و اپرا و همچنین موسیقی علاقه زیادی دارند. از آهنگسازان معروف این سرزمین می‌توان به چایکوفسکی اشاره کرد که جزو مشاهیر موسیقی روسیه محسوب می‌شود. قطعات «دریاچه قو» و «اورتور ۱۸۱۲» او شهرت جهانی دارد.

معماری روسی شامل آسمان خراش‌های نئوگوتیک و گنبدهای پیازی شکل است که فرهنگ غنی این کشور را به تصویر می‌کشد. کاخ کرملین و کلیسای سنت باسیل به‌عنوان نمادهای معماری این کشور شناخته می‌شود. نمونه‌های بی‌نظیر معماری روسی را در ایستگاه‌های متروی سنت‌پترزبورگ و مسکو می‌توان مشاهده کرد.

ادبیات، فرهنگ و هنر در روسیه

آویزان کردن فرش به دیوار خانه‌ها

یکی از رسوم مردم روسیه، آویزان کردن فرش به دیوار خانه‌ها است. این رسم از آنجا نشئت گرفته است که در زمان‌های قدیم آپارتمان‌های روسی به قدری نازک بود که صداها از خانه همسایه قابل شنیدن بود. بنابراین اعضای خانواده علاوه بر پهن کردن فرش‌ها روی زمین، به دیوار خانه‌های خود نیز فرش آویزان می‌کردند تا از شنیدن صداهای ناخواسته جلوگیری کنند.

زبان روسی

در حالی که روسی زبان رسمی مردم این کشور است، بسیاری از روس‌ها، انگلیسی را به عنوان زبان دوم خود انتخاب می‌کنند. امروزه در روسیه بیش از ۱۰۰ زبان اقلیت صحبت می‌شود و محبوب‌ترین این زبان‌ها Dolgang است که بیش از ۵.۳ درصد از جمعیت این کشور به این زبان صحبت می‌کنند. سایر زبان‌های اقلیت که در روسیه صحبت می‌شود شامل تارتاری، اوکراینی، چوواشی، بشیر، مردوین و چچنی است.

ادبیات، فرهنگ و هنر در روسیه

غذاهای روسی

آشپزی روسیه از فرهنگ‌های مختلف شامل دریای بالتیک تا شرق دور حاصل شده است. در این کشور انواع سبزی‌ها و میوه‌ها و دانه‌ها کشت شده و غذاهای متنوع مانند انواع پیش‌غذاها، نان‌ها، سالادها و سوپ‌ها تهیه می‌شود. از آنجا که دریاچه‌ها، رودها و دریاهای زیادی در روسیه وجود دارد تنوع غذاهای دریایی در این کشور زیاد است. مردم روسیه غذاهای چرب را دوست دارند و گوشت‌خواران و گیاه‌خواران می‌توانند غذای دلخواه خود را به راحتی در این سرزمین پیدا کنند.

کد خبر 557128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.