تصویب کلیات آئین نامه مدیریت تعارض منافع در شهرداری/ پیشرفت  ۹۵ درصدی مترو تبریز

کلیات آئین نامه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تبریز به تصویب اعضای شورای شهر تبریز رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز پیش از ظهر روز یکشنبه در پنجاه و چهارمین جلسه علنی ضمن عرض تبریک به سرپرست جدید شهرداری تبریز، اظهار کرد: امیدوارم آقای یوسفی با تلاش و پشتکار گام‌های مثبتی در راستای توسعه شهرمان بردارند.

رسول برگی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ما در مجموعه شهرداری افرادی داریم که مدرک دکتری دارند اما راننده استیجاری یا مربی هستند و با کمترین حقوق کار می‌کنند، اگر قرار باشد روزی طرح انسداد نیرو به پایان رسد الویت با چنین کارکنانی خواهد بود تا جذب بدنه شوند.

وی افزود: ایثارگران شاغل در شهرداری به شدت از موضوع تبدیل وضعیت گله مند بوده و ظاهراً تبدیل وضعیتشان تا به امروز تعیین تکلیف نشده است.

برگی در ادامه گفت: الویت اصلی ما خدمت به شهر و شهروندان است، ما باید در خصوص پروژه‌های راکد اقداماتی اتخاذ کنیم تا شهروندان تغییر و تحولات شهر را مشاهده کنند.

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه از روند بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تبریز

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: کمیسیون برنامه و بودجه ۷ جلسه در خصوص بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تبریز تشکیل داده که دو جلسه آن به نظرات سایر کمیسیون‌ها اختصاص یافته بود.

علی نوای باغبان ادامه داد: براساس بررسی و پیشنهاد کمیسیون فرهنگی و اجتماعی ۱۸ میلیارد تومان برای فعالیت‌های فرهنگی اضافه شد، همچنین در کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری پیشنهاد افزایش ۱۱۹ میلیارد تومان برای توسعه تجهیزات موتوری و آتش‌نشانی داده شد.

وی اضافه کرد: طبق پیش بینی کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار نز ۵ میلیارد تومان برای تحکیم و مرمت عمارت ساعت تبریز اضافه و به پیشنهاد کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک هم برای آسفالت معابر و محلات ۲۷.۵ میلیارد تومان افزوده شد.

باغبان در ادامه گفت: همچنین با پیشنهاد کمیسیون ورزش و جوانان با افزایش ۲۰ میلیارد تومانی برای تکمیل برخی پروژه‌های عمرانی موافقت شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: همچنین کمیسیون ۲۲۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس، مطالعه دسترسی حیدرآباد به اتوبان پاسداران و ساماندهی ورزشگاه ایثار پیشنهاد افزایش اعتبار داشت.

نوای باغبان تصریح کرد: در بحث همسان سازی حقوق هم قرار شد شهرداری در آمار و ارقامی ارائه دهد تا برآوردها بودجه‌ای برای آن تخصیص یابد.

وی افزود: در موضوع مربوط به قرارداد مربیان هم که ۹۰ نفر آنها جذب واحد اداری شدند، مقرر شد با بررسی‌هایی لازم، در خصوص وضعیت آنها تصمیم‌گیری شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: پیشنهاد بودجه اسمی از سوی شهرداری را دادیم که شهرداری قدم اول را برداشته اما در فرمت و نوع ویرایش آن ایراداتی بود که جهت اصلاح به شهرداری برگشت داده شده است.

وی همچنین اظهار کرد: موضوع قطار شهری بسیار مهم بوده و تاکید بر این است خط یک باید در سال بعد تمام شود، بنابراین پیشنهاد ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل خط یک مترو را داده‌ایم.

نوای باغبان یادآور شد: ۹ هزار و ۵۱ میلیارد تومان بودجه پیشنهادی شهرداری تبریز برای سال ۱۴۰۱ است که ۷۱ درصد آن بودجه عمرانی و ۲۹ درصد نیز هزینه‌های جاری است.

تصویب کلیات آئین نامه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تبریز

کلیات آئین نامه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تبریز پس از بررسی تمامی مفاد به تصویب اعضای شورای شهر تبریز رسید.

اتمام خط یک متروی تبریز نیازمند ۱۲۰۰ میلیارد بودجه است.

شهرام دبیری دیگر عضو شورای شهر تبریز اظهار کرد: در رابطه با ویروس کرونا باید گفت که بیشترین ابتلاء در آمریکا، هند و برزیل است، کشور ما ایران هم در رتبه دوازدهم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در کل دنیا ۴۲۰ میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند، در ایران نیز ۷ میلیون نفر مبتلا شده و ۱۳۴ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی در خصوص بودجه شهرداری تبریز تصریح کرد: بودجه مصوب ۱۴۰۰ شهرداری بدون در نظر گرفتن بودجه سازمان‌ها پنج هزار و ۱۷۱ میلیارد و بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ پنج هزار و ۴۹۰ میلیارد است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: سه هزار و ۸۳۷ میلیارد در ۹ ماهه سال‌جاری و سه ماهه آخر سال گذشته محقق شده و بودجه سازمان‌ها نیز سه هزار و ۵۶۱ میلیارد بوده و یک هزار و ۳۱ میلیارد ارقام تکراری است که شهرداری به سازمان‌ها کمک می‌کند، ۸ هزار میلیارد بودجه شهرداری تبریز بدون ارقام تکراری است.

دبیری افزود: ۵۳۵ پروژه عمرانی در سطح شهر مربوط به شهرداری و ۱۳۶ مورد آن مربوط به سازمان‌های شهرداری است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه سخنان خود گفت: خط یک مترو هم‌اکنون بالای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل آن ۱۲۰۰ میلیارد بودجه لازم است.

دبیری ادامه داد: برای تکمیل مترو در بودجه سال ۱۴۰۱، بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته و مابقی را هم می‌توان از محل فروش املاک شهرداری در اوحدی تأمین کرد.

وی اضافه کرد: پیشرفت خط دوم متروی تبریز هم ۲۰ درصد است که اگر با این روند پیش برود، حدود ۱۵ سال زمان می‌برد.

دبیری یادآور شد: جذب ۴۲۰ میلیون دلار فاینانس برای خط دوم در دست اقدام بوده که در صورت جذب می‌توان در عرض سه سال، خط دوم را تکمیل کرد.

بررسی طرح نامگذاری خیابان یا بنای فرهنگی در تبریز به نام "هادی حجازی‌فر"

نامگذاری یکی از خیابان‌ها یا بناهای فرهنگی شاخص تبریز به نام هادی حجازی‌فر در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز مورد موافقت اعضا قرار گرفت و مقرر شد این موضوع به کمیته نامگذاری ارجاع شود.

کد خبر 556864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.