لزوم هوشمندسازی سیستم شهرداری در پیشگیری از فسادها

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر هوشمندسازی سیستم شهرداری تا پایان خرداد ۱۴۰۱، گفت: عملیاتی شدن این طرح از بروز برخی فسادها جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نادرالاصلی صبح امروز _یکشنبه، یکم اسفندماه_ در نطق میان دستور سی‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های حوزه دانش‌بنیان باید در دستور کار متولیان شهر قرار گیرد، این در حالی است که در سطح کشور توجه یا حساسیت لازم به این موضوع وجود ندارد.

وی با اشاره به توانمندسازی اقشار مختلف در مناطق کم‌برخوردار، ادامه داد: تلاش جدی برای برنامه‌ریزی در این حوزه لازم است، در این راستا برنامه موردنظر به ویژه مرتبط با جوانان باید تهیه و تدوین شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر هوشمندسازی سیستم شهرداری تا پایان خرداد ۱۴۰۱، اضافه کرد: عملیاتی شدن این طرح از بروز برخی فسادها جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به بسته اقتصادی شهرداری، گفت: اصفهان در حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت‌پذیری ظرفیت بالایی دارد و نباید اجازه دهیم سرمایه‌گذاران قوی از اصفهان گریزان شوند، توجه به درآمدهای جدید در اصفهان به ویژه در حوزه گلخانه و حرفه‌های صنعتی مورد توجه است که باید ارتباط ویژه‌ای با این سرمایه‌گذاران برقرار شود و از ظرفیت آنها استفاده کرد.

نادرالاصلی با بیان اینکه فرصت‌های گردشگری اصفهان در حال از بین رفتن است، تصریح کرد: باید در صدد تولید درآمد و جذب گردشگر باشیم؛ در این راستا لازم است شهردار اصفهان به این سوال پاسخ دهد که آیا قرار است از خانه‌های تاریخی به عنوان یک فرصت درآمدزایی استفاده کنیم یا خیر. در این میان چهارباغ از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است که نسبت به آن توجه چندانی نمی‌شود.

وی در خصوص حوزه صنایع دستی در اصفهان، اظهار کرد: صنایع دستی از مهم‌ترین ظرفیت‌های اصفهان است که باید به آن توجه ویژه داشت.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به موضوع حمل‌ونقل، گفت: تکلیف تراموا باید روشن شود، مسیرهای بی.آر.تی نیز باید گسترش یابد تا ارائه خدمات حمل‌ونقل به مردم بهبود یابد.

وی با بیان اینکه ایجاد مسیرهای جدید دوچرخه خلاف سیره فرهنگی اصفهان است، گفت: مسیرهای موجود دوچرخه در سطح شهر باید بهسازی شود.

نادرالاصلی با بیان اینکه کارکنان شهرداری نیازمند نگاهی توأم با توجه هستند، افزود: برای رفع مشکلات کارکنان باید تلاش شود؛ در این راستا لازم است تأمین مسکن آنها مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم انتقال صنایع آلاینده از شهر، گفت: مناطق یک و سه از تمرکز صنایع آلاینده در عذاب هستند، بنابراین لازم است سازمان میادین برنامه‌هایی را برای انتقال بسیاری از حرفه‌های ترافیک‌ساز تدوین کند.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه می‌بینیم که فرهنگسراها به مزایده گذاشته می‌شوند، گفت: نگاه مزایده‌ای نگاه صحیحی به فرهنگ نیست و باید در این زمینه اقدامات مؤثری انجام داد.

کد خبر 556769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.